Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-05-08, 06:33   #1
L8syr L8syr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 22
dekoration till klänning

Finns det ngn webbshop som säljer "dekorationsmärke" till typ balklänning? Vet inte vad jag ska söka på så jag hittar ingen sådant på webb när jag söker.
När jag var på symässa i Göteborg där var en monter som enbart sålde en massa för att smycka kläder med, men tyvärr har visitkort som jag då fick kommit bort.
L8syr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 17:31   #2
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Har du ingen bild?
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 18:11   #3
L8syr L8syr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 22
http://www.lvdfashion.se/shop/

Här kan man se hur de smyckar sina klänningar med diverse pärlor och så. Jag menar att det måste finnas färdiga "emblem" eller vad man nu ska kalla de. När jag sydde klänning tidigare i vår så köpte jag länk med pärlor så jag slapp och sy i pärla för pärla. Någon på nätet måste väl också tillhandahålla detta? Hoppas ni förstår vad jag menar.
L8syr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 20:18   #4
Åsa86 Åsa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 305
Spets/pärldekorationer finns i de flesta sybehörsbutiker. På internet finns det på Stoff o Stil och Tyg.com samt panduro och flera hobbybutiker(och säkert en massa fler), även på tradera.se ibland.

En enkel googling gav mig massa intressanta resultat.
Åsa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 20:20   #5
lindemann lindemann är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 188
Har sögt på s&S på symärken fick detta resultat.
http://www.stoffochstil.se/Search_re...%A4rke&x=0&y=0
http://www.stoffochstil.se/Katalog/S...rticleid=29510
Vet inte om det är applikation du menar...
lindemann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-08, 22:02   #6
L8syr L8syr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 22
Tack för svar. Tyvärr inte vad jag letade efter. Har själv sökt på applikation men får inte upp just sådana jag letar efter. Stoff och stil har en del pärlor och så precis som Panduro. Men inga färdiga applikationer så som jag tänkt, sisådär 5-10 cm som skulle kunna pryda en balklänning. Var några år sedan mässan där jag kan komma ihåg de hade en massa dekorationer, band m.m. som var av den typen som glittrade och glänste. Kommer dock inte ihåg om de hade just det jag tänkt.
Kanske är så att jag måste besöka sytillbehörs affär för att få det jag önskar, tyvärr bor jag på liten ort där ingen sådan finns.
L8syr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 09:05   #7
noname noname är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2012
Inlägg: 56
Är det nåt sånt här du letar efter?
http://www.glitzit.se/SWAROVSKIBAND.asp

Eller det här?
http://www.tyg.se/Sytillbehoer/Band-...&c=2620&p=2620
noname är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 13:04   #8
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Det går att göra en del såna där lösa aplikationer på broderimaskin. Visserligen kan man inte sy fast pärlor direkt med maksinen, men man kan sy själva aplikationen i vilken tråd som helst, inklusive tråd som går ton i ton med klänningen, eller glittriga trådar.
Kostar såklart en slant att få det gjort, men det kanske kan vara ett alternativ?

(Jag vet folk som gör så när dom syr till exempel magdansdräker och inte pallar sitta och sy hundratals paljetter och pärlor.)
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 17:50   #9
L8syr L8syr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 22
Citat:
noname skrev: Visa inlägg
Ja tack! Glitzit har precis sådana applikationer i glitter och glamor jag menade. Tack för hjälpen, nu ska lägga sidan till mina bokmärken så jag hittar igen.
L8syr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-09, 17:53   #10
L8syr L8syr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 22
Citat:
Lillith skrev: Visa inlägg
Det går att göra en del såna där lösa aplikationer på broderimaskin. Visserligen kan man inte sy fast pärlor direkt med maksinen, men man kan sy själva aplikationen i vilken tråd som helst, inklusive tråd som går ton i ton med klänningen, eller glittriga trådar.
Kostar såklart en slant att få det gjort, men det kanske kan vara ett alternativ?

(Jag vet folk som gör så när dom syr till exempel magdansdräker och inte pallar sitta och sy hundratals paljetter och pärlor.)
Skulle säkert kunna vara ett alternativ. Gäller förstås hitta någon som kan göra detta. Tyvärr har jag ingen broderimaskin.
L8syr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 05:33   #11
L8syr L8syr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 22
Citat:
Åsa86 skrev: Visa inlägg
Spets/pärldekorationer finns i de flesta sybehörsbutiker. På internet finns det på Stoff o Stil och Tyg.com samt panduro och flera hobbybutiker(och säkert en massa fler), även på tradera.se ibland.

En enkel googling gav mig massa intressanta resultat.
Aha, idag fick jag en sådan där aha-upplevelse när det gällde googla. När jag sökte sist på dekoration till klänning fick jag inte de napp jag ville på nätet. Men nu när jag sökte "paljettband" då fick jag upp precis det jag ville ha när det gällde dekorationer.
L8syr är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons