Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-07-31, 14:56   #1
kamadesign kamadesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 16
Burda easy fashion i Malmö?

VAR kan jag plocka upp en Burda easy fashion i Malmö? Jag har sett en massa reklam i den vanliga Burda. Har varit inne på pressbyrån och press-stop. De vet inte ens vad jag pratar om...Ringde den svenska burda också. De sa att den inte gick att köpa i sverige, men på reklamen är den ju på svenska!

Jag har precis satt igång med att sy lite, så det vore kul med lätta mönster. Vill inte ge upp innan jag ens har startat

Någon som kan lösa det här åt mig?
Tack

/Katarina
kamadesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-31, 15:03   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Burda easy fashion kommer inte ut varje månad som vanliga Burda gör. Tror att den bara kommer ut två ggr per år. Håll koll på press-stop, de brukar ha den där när den finns. Tidningen hare en tendens att ta slut i affärerna så håll koll ofta. Den brukar finnas på Burdas tyska hemsida innan den kommer hit. Kan vara ide att hålla koll på den sidan först.

Annars har ju Allt om handarbete en del lätta modeller också. Kan vara ide att kolla igenom den också. Brukar finnas på biblioteken om man inte vill köpa.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-31, 19:46   #3
kattis kattis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 18
http://www.interpress.se/miwell/pl/h...a?i_prkod=0168

Här ska man kunna söka på postnummer och få se var i närheten tidningen säljs. Vet inte om det stämmer helt, men jag har även märkt att easy-fashion tar slut väldigt fort på de ställen den tas in i närheten av mig iaf. Sen är det ju som redan sagt bara 2 nummer per år.

Men det kan vara en bra källa till inspiration tycker jag , även om jag själv inte anväder så mycket av mönstren.
kattis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-01, 14:17   #4
kamadesign kamadesign är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 16
Tack för tipsen. Nu klarnade det en ANING. Ska hålla utkik på den tyska sidan om när den släpps. Där kan man ju också se vilka mönster det är i tidningen så man vet om det är värt att jaga efter den. Interpress sidan var super. Vet inte hur jag letade innan. Tack!

Men den är väl ändå på svenska, den som säljs här?
kamadesign är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-01, 14:22   #5
kattis kattis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 18
Jag har bara sett nummer på svenska så långt jag kan komma ihåg iaf. Och är väldigt säker på att den inte har varit på tyska åtminstone

Lycka till med jakten
kattis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons