Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-07-10, 10:25   #1
Bubblan Bubblan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 12
Tygbutik i Dalarna?

Jag och min familj ska nästa vecka iväg på semester i Dalarna, vi har planerat att åka till Mora och Leksand men vi tar det som det kommer. Jag undrar nu om någon vet om det finns några bra tygaffärer/ sytillbehör däromkring?
Och gärna om det finns någon annan bra butik att gå in i eller något annat att göra där?
MVH Johanna
Bubblan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-10, 12:20   #2
carinabwallin carinabwallin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 66
Hej!
Mia från miasquiltbod kommer att vara i Våmhus 1 mil norr om Mora.Hon har mycket tyger.

http://www.miasquiltbod.se/

Så här skriver hon på sin hemsida:
Jag har tömt och stängt butiken och är i Våmhus och har syveckor vecka 27-29
Under tiden 29:e juni till 20:e juli är ni välkomna att handla i Våmhus Bygdegård
Våmhus ligger ca 1 mil norr om Mora.
Ring mig på mobilen om ni vill veta mer 070-6967500. Efter den 20:e juli ska jag ha lite semester är det tänkt...

Lycka till
Carina
carinabwallin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-10, 18:16   #3
nölte nölte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 40
Tygkällaren i Mora

Mitt tips blir Tygkällaren i Mora. Kommer du från Rättvik så ligger affären till vänster i första ronellern före innan du kommer till Mora. I samma hus som Kapp-Ahl och Mio möbler.
Tygkällaren har massor av tyger och tillbehör. De har nog störst sortiment i norra delen av Dalarna.

Tips nr 2: Om du är intresserad av lapptäckstyger så har du Annicas symaskiner i centrala Mora. Bra priser och trevlig innehavare.

Och precis som förra svaret så kan du besöka bygdegården i Våmhus där det pågår sykurs i lappteknik. Så tygerna hon har med sig är lapptäckstyger.

För övrigt så pågår det en lapptäckesutställning i Kråkberg.

I Borlänge har du Rosa Huset. En jättestor tygaffär där du kan hitta i stort sett allt. Men inte vidare värst billigt. Affären ligger på vänster sida före innan du kommer till Borlänge och Kupolen om du kommer Ludvikavägen.
nölte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-10, 19:32   #4
Maribu Maribu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 79
Tygkällaren i Mora är mitt tips också, där har jag fyndat stuvar flera gånger när jag varit på väg till dalafjällen.

Behöver du något i Bernina-väg så är Börje och Ingalill på Symaskinsbutiken i Mora himla trevliga och hjälpsamma.

Rosa huset i Borlänge är bra och välsorterat men inte värst billigt.
Maribu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-11, 20:53   #5
Langhol Langhol är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 23
I Venjan, en by ca 5 mil utanför Mora finns Petterssons manufaktur.Det är mest stuvbitar och remsor men folk från alla håll åker dit.Syr man lapptäcken eller annat i lappväg är det värt ett besök! Hjälp får man med färgsättning och sömnadsinstruktioner eller vad man nu har för problem.Det brukar vara öppet mellan 10.00 - 13.00 men nu isemestertider är det nog säkrast att ringa före.
Langhol är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons