Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-24, 20:45   #16
mellie mellie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
ebay

Hmmm, ingen annan har haft problem vid budgivning tydligen, jag får nog göra ett nytt försök...
En fråga; blir det verkligen billigare per yard att handla på ebay än direkt från webshop som t ex fabric shack? När jag handlade på ebay köpte jag FQ-buntar.
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 21:10   #17
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Re: ebay

Citat:
mellie skrev:
En fråga; blir det verkligen billigare per yard att handla på ebay än direkt från webshop som t ex fabric shack? När jag handlade på ebay köpte jag FQ-buntar.
Ja och nej. Köper man på "buy-it-now" så blir det nog ungefär samma pris som att handla från Fabricshack. Men, en del kör auktioner, och ofta buntar av 5 tyger som matchar och då går det att fynda. Dessutom så finns det flera som säljer ut tyger från nedlagda affärer och de har inte samma intresse av att hålla uppe priserna. Åsså är ju utbudet så mycket större...

Letar man retrotyger från Marimekko eller andra designers så kan man göra riktiga fynd. På Tradera så blir allt sånt snordyrt...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 21:57   #18
lenaanita lenaanita är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 29
FQ storlek

Jag känner mig osäker på storleken på tygerna Yard har jag koll på men hur stora är bitarna?
lenaanita är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-24, 22:06   #19
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag hittade denna infon om fatquarter. Hoppas den är till hjälp

Fat Quarter - a unit of measurement for fabric, made by cutting a half yard in half again vertically. Usually measures 18" x 22". This allows for cutting larger pieces than a regular quarter yard which is 9" x 44". What can you get from a fat quarter?

* 99 - 2" squares or
* 50 - 2 1/2" squares or
* 42 - 3" squares or
* 30 - 3 1/2" squares or
* 20 - 4" squares or
* 16 - 4 1/2" squares or
* 12 - 5" squares or
* 12 - 5 1/2" squares or
* 9 - 6" squares or
* 6 - 6 1/2" squares
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-25, 06:13   #20
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Denna hjälper mig mycket när jag handlar från utlandet. Det är en konvertering av mått

http://www.curezone.com/conversions.asp

En annan nödvändig sida, för det är lätt att bli fartblind...

http://www.forex.se

En FQ ska vara 45,5cm på höjden och 55cm på bredden.

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-25, 06:53   #21
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Måste säga att även jag har haft samma uppfattning som katja när det gäller Tradera, att kommunikationen där många gånger inte alls fungerar. Människor som lägger ut annonser och sedan inte svarar på e-post osv. Medans de som säljer på e-bay är vänliga och tillmötesgående. Jag har aldrig haft problem med något jag köpt på e-bay. Känns dess utom mer bekvämt och tryggt med paypal än att direkt sätta in pengar på någons konto.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-30, 11:13   #22
sotlugg sotlugg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 159
Till Mellie vill jag säga att det är riktigt att ebay har börjat ta ut 15 kronor när man anmäler ett nytt kreditkort, som man får tillbaka när man fått ett fyrsiffrigt nummer antingen från sin internetbank eller på utdrag från kreditkortsbolaget. Jag var jättearg på det första gången. När jag ändrade häromdagen så var förklaringen på svenska så jag förstod bättre. Anledningen är helt enkelt att skydda från kreditkortsbedrägerier. Annars är det för lätt för en bedragare att anmäla ett nytt kort och sen handla hej vilt. När jag fick den förklaringen blev jag inte arg alls. Är tacksam för amerikanska ebay, som har säljare från hela världen och där man kan hitta så intressanta saker. Till skillnad från alla köpgallerior där det är lika överallt i alla fall i Stockholm.
sotlugg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons