Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-21, 18:12   #1
Vega Vega är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 12
Bok om att rita kroppar

Hej, jag skulle vilja ha hjälp med att hitta en sida eller någon butik där man kan köpa en bok med svensk text, där man lär sig att rita/designa kvinnlig/manlig kropp/figurer, jag hittar bara dessa böcker i engelska på Amazon.com

jag menar ex. böcker i stil med denna

http://www.amazon.com/Fashion-Design...pd_sim_b_img_3

ännu ett ex.

http://www.amazon.com/Figure-Drawing...pd_sim_b_img_5

ha de bäst
Vega är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 19:31   #2
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
Hejsan, jag har inga tips till dig gällande svenska böcker men jag har köpt figure drawing for fashion design, den andra boken av de du har som exempel den liggerm på 160 kr typ på adlibris och den är klart värd att inhandla. det är otoligt mkt illustrativa bilder i den så det är lätt att förstå även om man har problem med engelska. så jag vill bara rekomendera den.. letade på svenska oxå innan men gav upp ganska snabbt..
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 19:54   #3
Vega Vega är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 12
Hej Tessan!
Okay, antar väl att den biten är körd, lär väl inte hitta någnting på svenska..

Men du!
Nu var jag inne på "adlibris" och funderar starkt på att köpa "figure drawing for faashion" intresserade mig för den boken på Amazon men jag visste inte liksom vilken som var den bästa eller skulle passa mig bra, men nu när du säger det så kanske den skulle ändå vara den bästa alternativet!

Tack Tessan!
Vega är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 20:05   #4
Banshee Banshee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 149
Jag har också den andra av böckerna och är jättenöjd med den, så den rekomenderas verkligen. Det är ju inte så mycket "kurs", utan mer bara en massa massa skisser att titta på och utgå ifrån. Människor i olika poser, händer i olika vinklar, hakor ur olika vinklar, olika material, kragar, linjer etc.
Banshee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 20:27   #5
Vega Vega är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 12
Jag undrar en grej!

Jag var och tittade lite på böcker som tillhör denna grupp, jag läste noggrant omdömen osv. de två böcker som fått bäst omdömen är just denna "Figure drawing för fashion" samt "Fashion Illustration for Designers" av Kathryn Hagen går att hitta den på adlibris

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0130983837

den verkar vara bra och är kanske lite mer det jag är ute efter men just den andra boken har ju fått bra omdömen & så och är ju ganska enkel och förstå men modellerna är ganska kraftiga i formen, ni som har denna bok skulle ni kunna beskriva hur modellerna är?

jag vill liksom ha standard modeller, om ni vet vad jag menar

ha de

Senast redigerad av Vega den 2008-02-21 klockan 20:32.
Vega är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-22, 07:58   #6
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
hej vega. är lite osäker på vilken bok du ville ha information om modellerna men jag kan ju skriva i alla fall att modellerna i figure drawing är som modeller är i stort sett, du vet smala smala. men boken har bra mallar gällande proportioner dvs om man gör rumpan så stor hur stor borde resten bli. osv. vilket gör det enkelt att teckna den form man vill ha. samma sak gäller ögon, ansikte mm..boken tar upp en hel del olika poser samt, hur veck, kragar detaljer mm ritas. så nu fick du lite mer info om den i alla fall:-)
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-22, 09:26   #7
Vega Vega är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 12
Tack!
Har beställt båda böckerna nu.

Ha de bäst!
Vega är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-22, 17:13   #8
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Berätta gärna vad du tyckte om böckerna när du fått dem! Speciellt "Fashion Illustration for Designers" (för den har inte jag!)
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-23, 12:09   #9
Vega Vega är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 12
Visst!
Väntar på dem med spänning, speciellt den andra boken!

"Fashion Illustration for Designers" är hela 400 sidor, dessutom tror jag att en dvd följer med den, iallafall om man köper den på Amazon.Den var väldigt dyr 624 kronor.Jag tror den är värt dem penagarna, ja vi får se!

Ha de bäst

Senast redigerad av Vega den 2008-02-23 klockan 12:19.
Vega är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons