Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-12-25, 20:03   #1
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
Benvärmare Till Hundar

Hej o god fortsättning på er.. nu sitter jag o gnuggar mina trötta celler, men behöver hjälp.. är det någon som har hund som köpt eller stickat benvärmare nån gång.. ras spelar ju ingen roll.. men eftersom jag aldrig ens sett några. så är det svårt att gissa hur långa dom brukar vara o hur dom e gjorda för att sitta bra på benet - för att inte trilla av..
hoppas nån här vet- för det gör inte jag..
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-26, 13:54   #2
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Har aldrig sett, köpt eller gjort egna...

Ursäkta en något dum fråga men vad ska du ha dom till??! Vad ska syftet vara - enbart värma hundens ben??

Förklara lite mer så ska jag försöka komma med tips och råd!!

Hundar kan ju vara väldigt snabba så de måste sitta ordentligt....
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-26, 16:49   #3
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
hej -jo jag har fått beställning på det till en större hund som inte har någon underpäls tydligen. så han måste bära kläder på vintern för att inte frysa.. Hon berättade att det finns att köpa till små hundar men inte till så stora.. Så vad jag förstod på henne.. så ska det väl funka som när vi hade benvärmare.. sitta under "knäna" för att värma vristerna. antar jag Antar att jag får sticka med resårtråd o kanske ev göra ett par knapphål längst upp så man kan trä i kardborre att knäppa runt.. ha ha.. jag har ingen aning..
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-27, 12:43   #4
Cessi Cessi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 900
Är det inte bättre att sticka en långärmad "tröja"? Med "helly hansen"-form såtillvida att den är längre på ryggen än på magen. Och så får bakbenen vara som de vill.

Benvärmare till bakbenen tror jag är svåra att få fast. Dessutom, om det är en hanhund som ska lyfta överallt så kanske han fastnar i nåt.
Cessi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-27, 20:48   #5
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
hej.. nä han hade redan fodrad vinterjacka som satt precis lagom på honom.. så det blir ju kaka på kaka liksom.. det va dom benen hon ville ha benvärmare till
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-27, 20:51   #6
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
tänk om man kunde läsa igenom va man skriver innan man skickar iväg ha ha.. jo det va dom 4 benen hon ville ha till.. och så skrev jag han.. men jag har för mej att det va en tik..tack för alla försök att hjälpa mej.. jag får väl snart ge mej ut på jakt till välfyllda djuraffärer o se hur dom ser ut..
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-27, 21:22   #7
charliseelisa charliseelisa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 141
Sticka till hunden-Anna Tillman

Om jag inte minns helt fel så var det ett par benvärmare med i denna trevliga bok...tillsammans med en matchande tröja.
charliseelisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-28, 07:08   #8
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
Åh tack så mycket... den ska jag beställa genast.-sprang till syrummet direkt och jag hade ringat in den i katalogen jag har med hobbyböcker - för att jag nån gång ska beställa den, man vet ju inte vad den innehåller för mönster, Så nu behöver jag inte tveka längre..
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-28, 07:09   #9
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
För att inte trilla av kanske ett band över ryggen vore nåt. Knäpp, knyt eller kardborre.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 09:19   #10
MissDiva MissDiva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 65
Jag har stickat benvärmare till min hund
Jag tog ett mönster från garnstudio som var till handledsvärmare och anvönde det. jag använde kardborreband som knäppning, lätt som en plätt att göra!
MissDiva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 09:36   #11
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
ja va bra att nån har gjort det.. men ska dom va längre så man drar ner i veck -för utseendets skull- som vi gör/gjorde till oss eller ska dom bara va raka? sen har jag tänkt att man kan sticka 2räta 2 aviga. eller blir den resåren för lös.. hur satte du fast kardborren i benvärmarna?
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 09:40   #12
MissDiva MissDiva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 65
Jag har då en liten hund och jag stickade 2 räta & 2 aviga
Jag stickade ite på rundstickor, så jag satt karborren längst kanterna bara, enkelet och smidigt att sätta på och ta av.
Sen sparde jag en liten garntråd som man man använda som snöre och knyta fast runt benet bara för att benvärmaren ska sitta kvar bättre på benet.
Hoppas du fick någon hjäp
MissDiva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 10:13   #13
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
vad ja förstår så sitter kardborren längs med stadkanten då.. uppifrån o ner.. så då är dom alltså inte rynkade.och tråden du knyter sätter du längst ner eller.. bäst o fråga.. jag har ju en schäfer på 6 mån nu o han e full i bus så jag kan nog inte testa för mycke på honom hehe... han älskar garn.. så då har ja inga benvärmare kvar..
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 14:17   #14
MissDiva MissDiva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 65
Nej min abenvärmare är inte rynkade men det går säkert precis lika bra att göra på det sättet! Jag gjorde bara på enklaste möjliga sätt

Garntråden använde jag bara som en lös tråd och knyter runt benet för att benvärmaren ska sitta på plats bättre den är egentligen helt oväsentlig.

Hoppas du får ihop några benvärmare
MissDiva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 14:29   #15
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
ja jag med tack för alla tips.. har ju mycke restgarner med.. förresten ni som har hundar och har tid och lust..kanske vill berätta vad era hundar har för vristmått och vad det är för ras.. så kan jag bli av med mycke restgarner o sticka till flera olika raser med... gott nytt år på er
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons