Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-11, 18:39   #31
-Emelie -Emelie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 50
Question ni som handlar från fabric schack (??)

Vad kostar frakten? och hur betalar ni?
-Emelie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 20:04   #32
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Frakten är oftast överkomlig.

Jag brukar betala antingen med kreditkort eller med paypal, olika för olika butiker.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-11, 21:55   #33
Frideborg Frideborg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 60
Åh jag var i USA i somras. Besökte Joanns när jag var där. http://www.joann.com/joann/
Där fanns så mycket tyg och så snygga sen.
priser på lapptäckstyg låg på 4.99 dollar och uppåt. = 35 kr/Yard =90 cm
Det fanns färdigquiltade tyger i mängder.
Sedan hade de hyllmeter med fleecetyger för alla sorters sporter och hobbies.
Gardintyger där man matchade blommigt, randigt, mönstrat och enfärgat.
Festtyger, jeanstyger You name it.

vad jag handlade?
Lova att inte skratta!

1 st stuvbit med ballerinor
2 st stuvbitar med amerikanska flaggan.

JAG KUNDE INTE VÄLJA! Det fanns så mycket så jag ville ha allt men kom inte på vad jag skulle göra med tygerna. :-(
Frideborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-12, 07:18   #34
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Tyvärr skickar inte Joannes internationellt.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-12, 07:47   #35
Frideborg Frideborg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 60
Ja det är trist att de inte gör det. Panduro kan slänga sig i väggen på det sortimentet med scrapbooking, pyssel och tyger.
Jag har varit runt i många tygaffärer genom åren och jag har aldrig sett ett sådant sortiment. Fleece, tyger till sidenpyjamas, massor med flanelltyger i fina färger och mönster.
Men som sagt var jag klarade inte av att bestämma mig, fanns ju så mycket.
Jag var på joanns både i Loveland i Colorado och Orlando i Florida och sortimentet var lika stort i båda. Om jag varit där idag så tror jag nog att jag hade handlat lite mer.
Frideborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-12, 07:48   #36
Bitte Bitte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 148
Fabricshack tar $10 för frakt och der är ju inte mycket mer än vad det kostar att skicka ett större brev innom Sverige. Det får plats 8-9 yard tyg i ett sådant kuvert.
Jag betalar alltid med e-kort som Swedbank har, då slipper man lämna ut sitt riktiga kortnummer. Man får ett nytt kortnummer för varje beställning och man sätter en gräns på hur mycket som får tas från kontot. Fungerar jätte bra.

MVH
Bitte
Bitte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-12, 14:15   #37
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Jag vill bara göra ett litet tillägg angående Panduros tyger. Det finns ingen butik som har så höga priser på sina lapptäckstyger som just Panduro.När våra lapptäcksbutiker i Gbg lägger sig på 150-180 så hamnar Panduro 30-40 kr över.
Men om man bara skall köpa till dockkläder gör det väl inte så mycket. Jag handlar hos dem på Rea och tom då hamnar de högt. Det har dock hänt att de sålt ut riktigt gamla tyger som inte gått åt, för 5;. metern, det är billigt.
I övrigt har vi väl alla både rätt och fel i diskussionen och det är helt klart att det är billigare att handla från Amerika. Dock kan inte butikerna göra det tullfritt, som vi ibland kan.
Trots de höga priserna i sverige, har jag nog uppfattat det som att det är lite komplicerat att enbart leva på en lapptäcksbutik. Precis så var det blöand butiksägarna i Schweitz också. Jag var där i somras och hörde samma historia.
Självklart är inte kunder så korkade att man inte letar efter de billiga alternativen.
Jag köpte tex 10 m tyg idag för 125:- på Stadsmissionen. Jättebra till baksidor och jag delar det med en väninna.
Kram från RutViola
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-12, 14:30   #38
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Konstigt, det högsta jag sett hos panduro var 179 kr, och då var det bara en gång.. hmm. Visserligen köper jag inte alltför många tyger eftersom de också har tråkiga tyger. Bara lite här och var som det är fint.

Jag är dock lite sur på dem nu eftersom de har satt lägsta gräns för klipp på 25 cm nu tror jag, innan var det det vanliga 10 cm. Visserligen behöver jag lite mer än 10 cm. 20 cm är en lagom klipp.

Det är nog mer för impulsköp det här. Jag köper planerade köp online istället.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 12:14   #39
kaviar kaviar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 173
Kastar mig in i diskussionen

Hej,

vilken bra diskussion!!

Jag har för några dagar sedan gjort min första beställning på Fabricschack. Har inte fått grejerna ännu, har bara hört gott från dem.

Ang att stödja våra egna affärer, så håller jag med om att det är fint att ha affärer här, och jag handlar i quiltaffärerna också.

Var på Tyger o Ting i Småland och de är jätteduktiga på att skylta sina grejer, med att göra olika kit med tillskuran tyger och mönster. Jag kunde inte låta bli att handla. Reflekterade senare på att det är stor skillnad på hur affärerna lägger fram sina grejer. De quiltaffärer vi har i Göteborg ör inte särskilt duktiga på det, jämfört med Tyger o Ting eller Textilia i Lidköping. Där blev jag verkligen sugen på att köpa grejer.

Jag har varit på Skroten i Skene och de har visserligen en del quilttyger, men inte så många fina i mitt tycke. Ska spana in affären i Stenungssund också.

Jag har handlat en del från LappElisa också, men vad jag tycker är svårt att handla frånnätet är att ibland så vill jag få en viss färgskala och det är jättesvårt på nätet.

Hälsningar
Monica
kaviar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 18:38   #40
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Nu skall ni få höra!!!! I helgen var jag nere i Malmö dels för att skåda det nya galleriet med skojig butik som öppnat och dels för att se öresundskviltarna.
Ingrid Agering har numera ett galleri som heter Image Ring. Ligger på Krontorpsgatan vid Kronprinsen. 5:ans buss går från centralen och dit. Men jag gick. Hon hade en jättefin utställning av den danska textilkonstnären Bettina Andersen, Det är henne som jag åker till ett par ggr om året och lär mig fritt broderi.
Men butiken!!!!! Bara så underbar och hon har allt det där som vi letar efter, som kviltare. Canvas i Gbg och hon ko,mpletterar varandra utmärkt och har väl egentligen bara Angelina gemensamt.
Ingrid Agering visar sig vara en sådan god inköpare att hon kan sälja även som grossist. Hon har batiktyger som hon bara tar 100:- metern för och hon uppger att hon kan sälja dem så billigt till andra butiker att de också kan ta 100:-
Nu kan det väl skilja lite ändå pga höga hyror mm men den som sade att det gick att pressa priserna i Sverige bättre hade rätt!!!!!
Det går således.
Dessutom hade hon mängder av paintsticks, folier, garner och precis allt vi bara längtar efter. Så vitt jag kunde se var det bra priser( för mig alltså)
Och tänk att Malmö nu fått sitt textila galleri. Och jag lovar er, att det blir kanonutställningar.Där finns en del kurser också framigenom. butiken är helt klart en särskild resa.
Dessutom var jag salig efter att ha skådat Öresundskviltarnas underbara och glädjefyllda utställning. De gör visst om det om två år. Missa inte det!!!!!!!
Men är inte tyger o ting lite i den högre prisklassen?
RutViola i Gbg
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 18:42   #41
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
"Men butiken!!!!! Bara så underbar och hon har allt det där som vi letar efter, som kviltare."

Tror du hon kommer att ha en webb butik också?
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 18:57   #42
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Bra att det visas att det visst går att sänka priserna lite i Sverige. De andra butikerna borde ta lärdom av den butiken. 100 kr/meter är lagom pris tycker jag för svenska butiker.

Det gör ju också så att människor blir gladare, köper mer och oftare och rekommderar till sina vänner - ännu bättre för butiken alltså.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 19:12   #43
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Ja, hon kommer att sälja på nätet. Det hängde på en dotter som tydligen skulle sköta hemsidan mm och spelade teater just nu, eller hur det nu var.
RutViola
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-17, 10:28   #44
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Tack för tipset Rutviola! Det verkar verkligen vara i mitt närområde (ca 10 min promenad).
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-17, 16:19   #45
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Det var nära. RutViola
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons