Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-03, 18:39   #1
LinneaM LinneaM är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 36
Stoff och stil?

Är det någon här som har besökt butiken? Jag bor ju väldigt nära (i Lund) men har aldrig varit där. Besökte deras hemsida men blev inte så imponerad. Har de större urval i butiken? Jag letar efter tyger att sy kläder till min dotter.

Mg-tyger lockade mer men jag vill helst handla irl.
LinneaM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-03, 18:53   #2
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Hemsidan går inte att jämföra med butiken överhuvudtaget.
Butiken har mer att erbjuda än vad som finns i katalogen, den är organiserad efter tygtyp, exempelvis barntyger, fleece, byxtyger, kjoltyger, gardintyger, mm. Mycket tillbehör som dragkedjor, band, tråd och annat.
Du kan också köpa stuvbitar på 1,5 m för bara 30:-, och en sån bit blir det lite barnkläder av...
I mitt tycke är affären väldigt välsorterad, och de har ett stort utbud, så bor du i Lund är det väl värt ett besök.
Själv åker jag gärna nio mil enkel resa ett par gånger om året för att shoppa tyg där!

Lycka till!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-03, 20:08   #3
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Kan bara hålla med, de är en välsorterad affär. Själv gillar jag den starkt, mycket att välja på och visst är 30:- bitarna kanon, kan skilja sig lite för varje tillfälle, de packar upp nytt varje dag. De får leverans från Danmark i färdiga bitar.Helt klart värt ett besök. Själv har jag 7mil enkel resa. Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-03, 20:27   #4
LinneaM LinneaM är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 36
Tack för snabba svar, det låter som om jag borde bege mig dit. Har de mönster också?
LinneaM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-03, 20:28   #5
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Lyckliga dig som bor så nära Stoff och Stil, det är en fantastisk affär med stort sortiment och bra priser.

Du tar dig lätt dit med Öresundståget och går av i Svågertorp. Skulle du inte gilla Stoff och Stil kan du ju alltid gå in på de andra affärerna som finns i närheten. För dig som bor i Skåne kan jag även rekommendera Stof2000 i Köpenhamn, gillar man Dansk design så är det helt rätt ställe, fast betydligt dyrare än Stoff och Stil.

Jag har bloggar om Stof och stil om du vill läsa.
http://babushkadockan.blogspot.com/2...-och-stil.html
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-04, 06:28   #6
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Ja - kan bara hålla med de andra tjejerna - kanonaffär
BRA priser, stor sortering allt från gardiner till lapptäcke o blixtlås.
Tur att mina föräldrar bor i Malmö så jag kommer dit ibland för att shoppa loss
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-04, 08:12   #7
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Stoff o Stil är min favoritbutik när det gäller tyger, har 7 mil enkel resa, men åker ett par gånger om året. Där finns tyg till kläder, gardiner och annat, tillbehör i massor, (inte Sulkys broderitråd) och även en massa klädmönster. Bra sortering, kunnig och hjälpsam personal och bra priser. Katalogen är gratis i butiken men kostar om du skickar efter den. I den brukar mönsterna finnas med, så man kan titta i förväg. Mönsterna är inte dyra jämfört med de "stora" tillverkarna.

Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-04, 13:17   #8
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Tycker samma som det som redan är skrivit. Har 11 mil och gör resan 2 - 4 ggr om året. Det är kanon.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-04, 13:27   #9
LinneaM LinneaM är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 36
Det verkar som om det borde ordnas gruppresor till Stoff och stil... Jag blir bara mer och mer sugen på att åka dit. Återkommer med rapport så snart jag besökt stället.
LinneaM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-04, 14:07   #10
AnnavK AnnavK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 29
Jag blir så avundsjuk...bor i Gävle och har ca 75 mil enkel resa...måste försöka planera in nästa semesterresa i Skånetrakten. Brorsan bodde i Malmö förut, men då hade de inte öppnat i Sverige ännu. Jag får nöja mig med katalogen (mycket bättre än hemsidan), det är inte helt fel, det heller
AnnavK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-06, 09:19   #11
Tinkerbelle Tinkerbelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 236
Re: Stoff och stil?

Citat:
LinneaM skrev:
Besökte deras hemsida men blev inte så imponerad. Har de större urval i butiken?
På hemsidan så har de bara standardsortimentet av hemtextiltygerna, inga modetyger. Man kan beställa modetygerna på webben också via formuläret, men de finns inte med på bild. Jag antar att detta är för att de får in nya tyger så ofta att de helt enkelt valt att inte satsa på webbshop. Man kan se en del av sortimentet i deras katalog som går att beställa, men i butiken finns det många fler tyger. Bor du så nära som Lund tycker jag absolut att du bör åka dit och titta! Då kan du ju plocka upp en gratis katalog att ha som inspiration hemma inför ditt nästa besök. (Jag vågar tro att det blir fler...
Tinkerbelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-08, 09:52   #12
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag är ofta på Stof och Stil, ca 2-3 gånger per månad, en mycket välsorterad butik både tyger och tillbehör. Trevlig och hjälpsam personal. Jag känner mig priviligerad, det tar 20 minuters bilfärd till Svågertorp, på väg in till Malmö.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-08, 10:04   #13
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Skriver här istället.Jag vet inte om någon har sett min fråga.Har nu fått katalogen från Stoff&stil.Mycket fina tyger.Men...,
100% bomull-21 wales.
Vad menas med wales?
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-08, 10:19   #14
Tinkerbelle Tinkerbelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 236
Citat:
sylena skrev:
Skriver här istället.Jag vet inte om någon har sett min fråga.Har nu fått katalogen från Stoff&stil.Mycket fina tyger.Men...,
100% bomull-21 wales.
Vad menas med wales?
Lena
Ring och fråga dem, då lär du få ett kvickare och mer exakt svar.
Tinkerbelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-08, 11:31   #15
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
om jag har rätt för mig står wales för bredden på spåren av lugg. tror det är lågt antal = breda spår
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons