Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-28, 21:12   #1
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Designer 1

Jag funderar på att byta upp mig till en D1:a från att ha broderat med HQ Platinum 950e i snart 2 år. Känner att min maskin inte riktigt har allt jag vill ha. Jag skulle vilja veta vad som är bra respektiva dåligt med D1:an. Så snälla D1 ägare berätta om era maskiner.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 21:37   #2
Alvira Alvira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 49
Hej!

Kul att du funderar på en D1:a! Jag älskar min maskin! Det är det absolut bästa köp jag har gjort. Jag uppgraderade min till USB för ett tag sedan, och det är lite smidigare när det gäller att överföra broderier. Den broderar fantastiskt fint, och har underbara sömmar. Jag köpte min begagnad, 2 år gammal, då kostade den 26000 kr. Lycka till!
Alvira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 21:52   #3
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Instämmer, en fantastisk maskin. Bytte själv upp mig för ett tag sedan.

Gillar trådklippet, vändläget samt sensorsystemet. Tung maskin, så den hoppar inte omkring. Tydlig skärm.

Nackdelar finns det givetvis. Priset är lite för högt. Men begagnat samt kampanjer kan man ju hålla utkik efter. Annars kommer jag inte på något mer negativt just nu.

Lycka till!

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-07, 21:15   #4
KlaramedK KlaramedK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 60
BYYYT! D1 är suuuper

Slå till är mitt råd! jag hade själv en platinum 950e i två år...dock med vissa krången med trådspänningen men den var ändå trevlig tills verkstadstiden inleddes i höstas...efter 5 gånger bytte husqvarna in den och jag lade till lite kosing och fick en D1 USB!!

..jag har ju inte varit D1 ägare så länge men jag är verkligen hel nöjd, denna maskin kan verkligen sååååååå mycket mer än platinum 950e och det blir supersnygga sömmar och bokstäver som man kan märka kläder med, mycket snyggare än 950e (men min maskin hade problem med dem...bland annat!)

priset kan tyckas dyrt men med tanke på vad man får förpengarna är den billig i jämförelse med 950e! hittar du en beg kommer du ju ner i pris...men ny är ju alltid kul! =)
KlaramedK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-07, 23:29   #5
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
Jag har haft min Designer 1 i snart 4år och den har verkligen fått bekänna färg!!! Tuffat och gått i stort sett 2-3timmar varje dag!! Är fortfarande fantastisk. Du kommer inte att ångra dig.
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 08:45   #6
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
hej

Du kommer inte att ångra dej!!! kramis men jag har tyvärr ingen erfarenhet av usb jag kör disketter det skulle kosta 5000:- att sätta in usb hm så jag håller mej till disketter ett tag till hihii
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 09:21   #7
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
Jag har oxå kvar mina disketter, tycker det är helt ok, visst är det smidigare med usb men tycker att det är för mycket pengar att lägga.
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 09:43   #8
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Vad kul att så många är nöjda!

Jag har fått mycket info från symaskinhandlarna och har hittat 2 stycken begagnade maskiner med garanti. Båda är med disketter men de ena handlaren säger att den t.o.m är bättre än den med usb.

Har varit nöjd med min platinum 950E men det känns lite som om att den inte riktigt räcker till. Skulle vilja göra mer med den än vad den kan. Har mest broderat med den eftersom jag har en Lily som jag för det mesta syr med. Just sömnaden på platinum tycker jag inte är bättre än på min 9 år gamla Lily. Tycker nog att man ska kunna förvänta sig lite mer av en maskin som kostar 20 000.

Just nu är det nog behover jag nog bara samla tillräckligt många fördelar med D1:an och se till att ekonomin tllåter det innan jag slår till.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 10:05   #9
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Du

vet vad jag tycker
jag tycker verkligen du är värd denna maskinen!!!
vinkar glatt
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 10:07   #10
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Du är gullig du!!!

vinkar tillbaka
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 12:45   #11
KlaramedK KlaramedK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 60
Japp så var det för mig med! sömmarna var låångt ifrån bättre på 950e än på min mammas 25 år gamla 6680!! ...handlaren menade dock att det var förarfel! ....men verkstaden var på min sida, därför hjälpte de mig att byta maskin! hade jag bara haft tid hade jag velat sy dygnet runt!
D1 KAN verkligen SY snyggt & brodera!! platinum har inte ingenjörerna lagt ner lika mycket tid och energi på, den är ett "fattigmans alternativ" som verkstaden uttryckte det när jag deppade över min maskin.

...jag tycker du skall fråga den där handlaren om VARFÖR diskett maskinen är bättre än usb maskinen....låter som försäljartugg tycker jag. jag pratade själv väääldigt mycket med symaskinsverkstadsgubbarna om D1orna..de borde ju veta eftersom de får in symaskinerna från hela sverige...och enligt dem var usb bättre på alla sätt och vis, de hade nästan aldrig behövt serva/laga dessa maskiner...de är ju liksom vidareutvecklade, dessutom är det enklare att uppdatera med usb-gränssnitt. Jag tycker deffinitivt att du skall satsa på usb, det är modernare och usb kan lagra betydligt mer än en diskett (16 disketter typ!)!

visst blir det hål i plånboken men herregud vad lyckan lyser om en när man syr



KlaramedK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-20, 16:40   #12
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Talking Nu lyser solen!

Både ute och hemma hos mig.

Det står en Designer 1 på mitt bord och bara väntar på att bli lekt med. Synd att man måste laga mat först....

Fick ett mycket bra inbytespris för min platinum när jag köpte den nya maskinen, en begagnad D1:a med disketter.

Vad roligt det ska bli!
Mottager gärna tips.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-20, 16:45   #13
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
är så glad för din skull

kramar o dansar glädje dans med dej mentalt
Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-20, 17:39   #14
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Stort grattis från mig till dig /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-20, 17:54   #15
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
TACK!!!


Ni är så gulliga troll och Bibbi
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons