Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-01, 11:02   #1
QuiltNina QuiltNina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 103
Embird och text

Finns det något sätt att lägga till text i Embird utan att köpa ett alfabet från dom, eller någon annan stans ifrån? Eller utan att göra ett själv med Font Engine?

De "färdiga" alfabet som finns att ladda ned och registrera hos Embird, hur vet man hur stora repektive små man kan göra bokstäverna i dessa?

Hur gör ni när ni lägger till text till era broderier? Alla tips är välkomna!
QuiltNina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 17:37   #2
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Om du inte vill köpa FontEngine eller något av de färdiga alfabeten finns bara två varianter kvar: antngen gör du dem själv i Studio eller så hittar du fria eller köpe alfabet ute på nätet och använder.

Vill du testa de alfabet som Embird säljer kan du installera en eller flera och testa lilla och stora a, b och c. Du kan även testa dessa bokstäver i Fontengine, du har alltid tillgång till testversionen. Jag tror att den rekomenderade storleken är minst 3mm och du kan göra så stor som din ram tillåter. Om det blir bra beror på vilken typ av teckensnitt det rör sig om.

Personligen tycker jag att de färdiga alfabeten blir bättre än FontEngines. Oftast gör jag själv då kund har lite förändrade bokstäver i sina bilder. Det brukar ta ca 3 minuter per bokstav att skapa och så får man det exakt så som man vill ha det.

Om du fortfarande inte vill köpa men ändå ha tillgång till ett alfabet som går att ändra så kan du ju själv skapa alla bokstäver i Studio och då spara dem som eof-filer, då kan du infoga dessa i dina brodyrer och kan ändra storlek och ändå få rätt täthet på stygnen. Om du vet att du kommer att använda ett speciellt teckensnitt ofta rekomenderar jag detta verkligen.

Monica
www.ateljekreativ.se
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons