Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-14, 07:26   #1
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
brodera med undertråd

Jag har köpt en extra spolhållare till min designer 1 usb för att kunna brodera dekor med tjockare garner, Är det någon här som har någon erfarenhet av detta? Jag tycker spolhållarna ser exakt likadana ut, går det inte att använda den ordinarie spolhållaren? Det går ju att ändra trådspänningen på den också? Vet inte om detta ämne ska vara i ett annat forum egentligen men känner mig mest hemma här.
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 09:17   #2
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
En del maskiner har en särkild spolhållare för grövre tråd, andra inte då är det meningen att du inte ska behöva justera och skruva på din ordinari utan bara på din extra spolhållare. det gör att du lättare hittar tillbaka till din vanliga tråd och sömnad.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 11:38   #3
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Jag har varit sugen på en sån spolkapsel sen Pfaff Your Style nr1 2006 kom (finns det nåt senare nr förresten?)
Det är en jättesöt aftonväska på sista sidan som är broderad med den nya spolen (plus pärlrader och band för att man ska "behöva" maximalt antal specialpressarfötter dessutom)
I väskbeskrivningen står det att om man använder grövre garner eller strukturtrådar så ska man inte dra dem genom trådspänningskanalen alls, och isåfall tycker jag att den vanliga spolen borde funka lika bra. Om man däremot väljer att använda mellantjocka specialtrådar så är säkert nya spolen nödvändig, så jag tror inte att du har köpt den i onödan.
Nya tillbehör är alltid roligt, och symaskinen förtjänar en present då och då
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-14, 12:10   #4
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
Japp, då behåller jag den

Det är då en himla tur att sysidan och dess medlemmar finns så man får lite feedback. Tack för era svar!
Jag har inte fått iordning på trådspänningen ännu, det vill bara dra sig så allt blir rakt istället för den dekor jag ställt in.
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons