Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-17, 17:31   #1
zannta zannta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 43
Var hittar jag bra quiltkurser?

Jag tillhör väl kategorin "falsk nybörjare". Känner mig en aning ringrostig och skulle vilja gå en kurs i Quiltning/lapptäckssömnad och då menar jag på maskin. Vi lever ju trots allt på 2000-talet!
Någon som har tips på kurser i Göteborgsregionen eller ev. helg-kurs "lagom långt borta"?
Dom vanliga studieförbunden har tyvärr inte så mycket att erbjuda - vilket förvånar mig!?!

TACKSAM för tips!
//Anna
zannta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-17, 18:12   #2
kaviar kaviar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 173
Hej, både Patch och Quiltstudion har kurser.....kicka in på deras hemsidor.

Monica
kaviar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-17, 18:31   #3
zannta zannta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 43
TACK!
Måste erkänna att jag inte kände till Quiltstudion. Gick in på deras hemsidan och hittade en del kurser som verkade intressanta.
TACK för hjälpen!
mvh// Anna
zannta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-18, 15:08   #4
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
kurser

Gå med i Rikstäcket så får Du möjligheter att deltaga i kurser t.ex på Åsa folkhögskola. Du kan kika runt på alla folkhögskolor under sommarkurser. Där brukar finnas en del. Våra butiker i gbg är superbra. Prata med dem. Studieförbundet Vuxenskolan har en kurs i lappteknik och broderi men det är mera handsömnad och småsaker. RutViola i Göteborg
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 09:46   #5
zannta zannta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 43
Hur går man med i Rikstäcket?
zannta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 18:30   #6
Rutviola Rutviola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Rikstacket

Rikstäcket under
Kviltföreningen Rikstäcket. Box 27, 191 21 Sollentuna. du kan anmäla Dig på nätet www.rikstacket.com eller email info@rikstacket.com

När du gjort det kan du ansluta Dig till en lokalgrupp. De hittar du på hemsidan. För Gbg har vi en grupp som heter Kuberna. Då kontaktar Du mig så skall jag se vad jag kan göra. Lycka till RutViola.
Rutviola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-23, 13:53   #7
isin isin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 92
Hejsan
Vill bara göra reklam för en underbar helg(1:a veckan i sep varje år) i Lidköping.Där samlas alla "tokiga" quiltdamer och syr för glatta livet.
Man skall förboka och det brukar finnas ett 20-tal olika kurser allt från nybörjare till riktigt svåra.Dessutom kan man välja mellan halv och heldagskurser.Jag har varit där i 3 år nu och det är fortvarande lika inspirerande.Tyvärr kanske de skall ha ett uppehåll i år.
Men de har en egen hemsida.Gå in och sök på quiltköping så kommer du dit.
Mvh Ingrid
isin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-25, 08:38   #8
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Det finns också Quilt University,

www.quiltuniversity.com

där man kan ta kurser (på engelska) på distans. Det finns en gratis kurs man kan ta om man vill kolla hur det funkar. Har själv just skrivit ut gratiskursen för att läsa (kan inte läsa vid datorn, för ansträngande).
Lycka till
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 17:58   #9
zannta zannta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 43
Hej!
TACK för alla fantastiska tips! Jag har nu anmält mig till en kurs "Prova på lappteknik" på quiltstudion. Jag fick komma med trots att jag var ute i sista stund.... Jag har anmält mig till "Rikstäcket" & Rutviola jag har kontaktat dig via mailadressen på "Rikstäcket". Ser nu fram emot en vår full av "lappar".
Rae - jag har varit inne på hemsidan som Du rekommenderade - såg verkligen spännande ut! Börjar med gratiskursen - har lite svårt med engelskan men skam den som ger sig....

Ha dé gott alla!
//Anna
zannta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons