Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-20, 00:01   #1
SoffanP SoffanP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 1
Handarbetscafé i Södra Dalarna!

Jag har startat upp handarbetscafé i Smedjebacken där jag bor. Jag saknade ett stickkafé i min närhet så jag startade ett, fast inte bara för stickning. Man får greja med vad man vill. Tanken är att man ska träffa andra som skapar och utbyta erfarenheter och så. Det är i en stor cafélokal och det finns två symaskiner på plats.

Intresserad?

Vi träffas (än så länge) varannan tisdag (fast nu i veckan är det flyttat till onsdag) och just Du är välkommen!

Kostar inget men man måste teckna medlemsskap i den idéella kulturföreningen som driver caféet. (Fast det är inte så noga om man bara vill kolla in läget en gång utan att betala.)

Vore superkul om vi blev fler!
SoffanP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-20, 09:06   #2
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Vad kul att höra!
Precis så där gjorde vi i Linköping också, och nu är vi hela 41 st på vår maillista och ca 12-18pers på varje träff. Det är jättekul!!

Från början var vi två personer som fick kontakt via nätet hösten 2004, och vi fick direkt med oss två personer till. Och sedan har det så sakteliga växt. Vi har "gjort reklam" via lokala garnaffärer, via maillistor på nätet (Stickning och Sticklistan) och via Sveriges stickförening Stickas kalender (http://www.sticka.org/).

Lycka till!!

/Ilsefin
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons