Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-30, 15:28   #16
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
hur sköter man senor av vader? om jag visste det kanske jag skulle kunna övertala min pojkvän att låta mig ha högklackat oftare (hans farmor är väldigt "ojig" och har varit sjukgymnast.)
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 15:30   #17
HelenR HelenR är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 108
I egenskap tant (43år) har min åsikt om detta förändrats på senare år. Så jag skriver detta för att ger er unga,långa tjejer en tanke...
Jag är 178 och som yngre använde jag aldrig annat än platta skor för att jag ville inte se så lång ut. Komplex, rädd att vara längre än killen etc. När modet var lågklackat "hamstrade" jag lite lågklackade skor och när modet var högklackat köpte jag inga skor (kunde bli flera år..).
På senare år har jag insett att det är snyggt med långa tjejer! En lång tjej / kvinna kan med fördel ha höga klackar om hon vill och kan gå snyggt i dem! Dessutom ser man smalare ut med lite högre klackar.
I dag är min första prioritet att skorna ska vara av god kvalite och sköna (jag reser mycket i jobbet så det är viktigt). Vardagsskor får gärna ha ett par centimeter klack och festskor lite mer.
Unga tjejer - fundera inte över vad andra tycker utan använd det ni själv tycker är snyggt!
HelenR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 15:34   #18
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
HRM skrev:
I egenskap tant (43år) har min åsikt om detta förändrats på senare år. Så jag skriver detta för att ger er unga,långa tjejer en tanke...
Jag är 178 och som yngre använde jag aldrig annat än platta skor för att jag ville inte se så lång ut. Komplex, rädd att vara längre än killen etc. När modet var lågklackat "hamstrade" jag lite lågklackade skor och när modet var högklackat köpte jag inga skor (kunde bli flera år..).
På senare år har jag insett att det är snyggt med långa tjejer! En lång tjej / kvinna kan med fördel ha höga klackar om hon vill och kan gå snyggt i dem! Dessutom ser man smalare ut med lite högre klackar.
I dag är min första prioritet att skorna ska vara av god kvalite och sköna (jag reser mycket i jobbet så det är viktigt). Vardagsskor får gärna ha ett par centimeter klack och festskor lite mer.
Unga tjejer - fundera inte över vad andra tycker utan använd det ni själv tycker är snyggt!
vad bra skrivet
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 15:38   #19
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag tycker att det är så otroligt snyggt med högklackade skor men mina knän klarar inte klackar. Och föresten även om jag har mina fin pumps på tre cm klack så trampar jag bara snett o snubblar så jag ser nog ut som en riktig klumpeduns.
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 15:43   #20
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
iamia skrev:
Jag tycker att det är så otroligt snyggt med högklackade skor men mina knän klarar inte klackar. Och föresten även om jag har mina fin pumps på tre cm klack så trampar jag bara snett o snubblar så jag ser nog ut som en riktig klumpeduns.
Åsa
då skulle du inte klara utav desse
http://www.clazzy.se/butik/product_i...roducts_id=741
jag hade de på jobbet i dag

lite väl höga men de är sköna
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 17:08   #21
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Kanske om jag fick ha stöd käppar när jag går
Men snygga är dom.
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 17:18   #22
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
iamia skrev:
Kanske om jag fick ha stöd käppar när jag går
Men snygga är dom.
Åsa
så svårt ät de inte att gå i dem men de kräver träning
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 17:27   #23
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Jag älskar högklackat och har inga problem att gå på långpromenader i dem... men man måste förstås shoppa runt lite och hitta skor som passar ens fötter. För att inte få ont i fötterna behöver jag stöd i hålfoten och tyngdpunkten längre bak än fram, det är när all tyngd ligger på trampdynorna som jag får sendrag eller ömma onda fötter.

Sen måste jag också få säga att mina höga klackar är godkända av sjukgymnast!
För mig som har problem i nacke och övre delen av ryggen är höga klackar ergonomiska, det ni!

I höga klackar tippar man ju bäckenet, drar in svansen liksom, vilket minskar svankryggigheten och avlastar iaf min nacke... kan tänka mig att det är betydligt sämre för folk som har problem i nedre delen av ryggen istället.

Skor är kul, idag har jag köpt ett par guld-pumps

/Maria
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 17:59   #24
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Som jag skrev tidigare, så har jag problem med min rygg, men att gå i högklackat minskar mitt ryggonda, jag har ont från nacken och hela vägen, mest i ländryggen.
Det är inte bara nacken som får hjälp av dem.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 18:38   #25
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Dahlia skrev:
Som jag skrev tidigare, så har jag problem med min rygg, men att gå i högklackat minskar mitt ryggonda, jag har ont från nacken och hela vägen, mest i ländryggen.
Det är inte bara nacken som får hjälp av dem.
vad bra att de hjälper
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 21:17   #26
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Nu slängde jag in mig lite sent i diskussionen men att gå i högklackat är en vana. Jag hade alltid höga klackar ända tills jag fick barn när jag var 30. Sen var det sandlådan som gällde iförd gympadojjor. Nu vid fyllda 46 så är de höga klackarna på plats igen. Framför allt med tanke på att min man är över 190 och jag inte vill se ut som en pygme brevid honom. Och någon tant är jag definitivt inte, får ångest av bara tanken...
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-30, 21:18   #27
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Odette skrev:
Nu slängde jag in mig lite sent i diskussionen men att gå i högklackat är en vana. Jag hade alltid höga klackar ända tills jag fick barn när jag var 30. Sen var det sandlådan som gällde iförd gympadojjor. Nu vid fyllda 46 så är de höga klackarna på plats igen. Framför allt med tanke på att min man är över 190 och jag inte vill se ut som en pygme brevid honom. Och någon tant är jag definitivt inte, får ångest av bara tanken...
hur höga klackar har du då
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-01, 09:57   #28
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
De brukar hålla sig omkring 8 cm.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-02, 17:11   #29
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 206
Citat:
Odette skrev:
De brukar hålla sig omkring 8 cm.
de är ju en rätt höga men inte för höga tycker jag
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons