Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-22, 07:30   #1
Gaudium Gaudium är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 82
Medeltid-Lajv-Goth-Renässans

Jag har fått kontakt med en kvinna som plockar hem mönster från USA.Hon har en del utlagt på TRADERA. Det är mönster som är svåråtkomliga här i Sverige.Hon har tyvärr ingen hemsida så jag kan inte lägga ut detta på "länkar". Men är det någon som är intresserad så kan ni maila mig så får ni hennes mailadress.
Gaudium är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-26, 10:30   #2
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
De mönstrena är lätta att få tag på själv. Bara att söka på www.ebay.com, blir billigare än att köpa dem från henne och betala dels högre pris på mönstrena än vad man hittar på ebay, dels mer eller lika mycket i frakt som det kostar att frakta från tex USA.
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-27, 07:26   #3
Gaudium Gaudium är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 82
Hur betalar man när man handlar på E-Bay? Jag tyckte det var bra att handla av kvinnan jag nämnde tidigare för hon hade ett FSB konto så jag kunde föra över pengar från mitt konto....vill inte använda mig av kortbetalningar...man har ju läst så mycket sista tiden att folk får sina konto rensade!
Gaudium är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-27, 14:13   #4
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 400
Jag skaffade mig ett (gratis) konto på www.paypal.com och har absolut inga problem som helst med det! Tvärtom är det enklare än att betala på internetbanken. Har genomfört iaf ett 30-tal transaktioner (minst!) utan problem! (och inga med... )

Paypal kopplas till ditt bankomatkonto.
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-27, 15:36   #5
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Man behöver inte ens koppla paypal till ett kort om man inte vill. Det går utmärkt att föra över pengar från sitt bankkonto till paypalkontot också
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 07:59   #6
Mewz Mewz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 2
Ett tips till er som handlar över nätet och har Fsb. Det går att använda sig av "e-kort" vid betalning. Dvs. man "gör" ett nytt "virtuellt" kort vid varje transaktion, och man väljer själv vilken maxgräns det ska vara på det. Använder det själv vid köp utomland

Jättesmidigt och säkert eftersom man inte lämnar ut sitt riktiga kortnummer.
Mewz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 08:04   #7
Aminida Aminida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 80
Liten varning för Ebay är på sin plats. En av mina bästa vänner blev hackad och bestulen på 700 dollar genom sitt PayPal-konto.

Blir man bestulen på pengar genom att nån hackar in sig på ens bank blir man ju ersatt av banken. Med VISA-kort kan det vara värre. Vi får se om min stackars kompis får tillbaka några pengar över huvudtaget.

Aminida är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 11:38   #8
Smula Smula är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 29
Kompisen har antagligen råkat ut för ett s.k. spoof-mail.


Någon skickar ett mail som ser ut exakt som ett originalmail från PayPal. I mailet ber de dig att logga in eftersom det är ett problem någonstans och för att allt skall funka måste du klicka på länken de bifogar i mailet.

OM du gör det kommer du till en inloggningssida som ser ut precis som PayPal, men som egentligen är en helt annan sida som loggar dina användaruppgifter.

Så fort de har dina uppgifter tömmer de kontot.

(Så klart får du mail från payPal när du registrerar dig, men en viss paranioa är hälsosamt :P )



Jag får sådana mail dagligen. Ett bra sätt att skydda sig är att ha ett avancerat lösenord, och inte lite på mailen man får. Mitt bästa tips är att ha en direktlink till PayPals sida. Då kan se i adressfönstret om allt ser ut som det skall, och undviker fejksidor...


Nordea råkade ut för detta för något år sedan...
Smula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-06, 12:05   #9
Aminida Aminida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 80
Hmm, ett tag fick jag en jädrans massa mail från PayPal. Kanske var det såna mail. De har slutat komma nu. Jag tycker att Ebay är läskigt, jag litar inte på dem.

Jag som handlar mycket online har nu gjort försiktighetsåtgärden att låta lönen gå in på ett annat konto än det konto som VISA-kortet står på. Man kan alltid lita på sin bank, men kortnummersbedrägeri kan nog vara värre.

Ersätter banken mig om någon shoppar med mitt kortnummer online?
Aminida är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons