Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-12-14, 00:35   #1
busmaja busmaja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 7
Nya Designer-maskinen

Att husqvarna nu går ut med ett erbjudande att om man köper en designer1 så får man massor av saker med sig i paket. Jo, det är jättebra.
Men, vad är orsaken bakom?
kan det bero på att det snart kommer lanseras en ny maskin med usb anslutning? Den omtalade maskinen som finns att läsa på den amrikanska siten? förmodligen.

Den nya maskinen kommer kosta betydligt mer än D1 och ändå var den kostsam i inköp. En kanonmaskin men det jag mest har retat mig på under den här tiden är just diskettstationen!

Synd att Hq inte tänkt på att kunna erbjuda sin kunder som idag äger en D1 för gratis eller symbolisk summa för ombyggnad till uppgradering.

Är det fler som reagera på detta eller är jag ensam om tankarna?

mvh busmaja
busmaja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-14, 08:12   #2
ohelene ohelene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 98
Har også tenkt som du at den blir på tilbud" fordi det kjem nu modell.Slik er det jo på alle områder no. Valgte sjølv bort D1 på grunn av diskettstasjonen og er så langt godt fornøgd med mi Janome 10001 med usb.
ohelene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-14, 08:30   #3
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Här kan vi se den nya maskinen, enligt uppgift ska den introduceras nästa höst, enl andra redan under våren. Priset sägs ligga runt 60.000:-
http://www.husqvarnaviking.com/husqvarnaviking.htm

Att så många tillbehör nu ingår måste väl snarare bero på att det nya programmet snart kommer (3D) och de gamla blir rätt värdelösa och kommer att sluta säljas. Man kan tydligen inte kombinera ex nya customizing och det gamla resize etc, om jag förstått saken rätt.

Skulle vara intressant att veta om de gamla programmen reas ut eller bara dras tillbaka. Nån som vet?

Diskettstation tycker jag är toppen eftersom jag har datorn i bostadshuset och symaskinen i en egen stuga. Skulle då aldrig funka att dra kablar mellan för att koppla ihop dem vilket måste göras vad jag förstått.

MVH Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-14, 16:48   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det vore ju bra om man kunde välja om man ska ha diskett, cd eller usb, alla har ju olika behov. Jag menar det borde ju vara möjligt med dagens teknik. Eller varför inte bluetooth?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-14, 18:09   #5
jennyen jennyen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 5
I den nya maskinen kommer det att vara USB med minne. Alltså behöver det inte vara några kablar. Man flyttar bara USB mellan maskin och dator precis som disketten.

Mvh
Jenny
jennyen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-14, 20:02   #6
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Citat:
ohelene skrev:
Har også tenkt som du at den blir på tilbud" fordi det kjem nu modell.Slik er det jo på alle områder no. Valgte sjølv bort D1 på grunn av diskettstasjonen og er så langt godt fornøgd med mi Janome 10001 med usb.
Hej Helene!
Visst har Janome haft USB i några år nu...? Deras 10000-modell kom ju något år efter det att jag köpt min 9000 för drygt 5 år sedan. Jag funderar på att byta upp mig från MC 9000 till MC 10000 eller 100001. Hur länge har du haft denna maskin? Är den bra? Vad har du för programvara?
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-14, 21:11   #7
ohelene ohelene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 98
Citat:
gh64 skrev:
Hej Helene!
Visst har Janome haft USB i några år nu...? Deras 10000-modell kom ju något år efter det att jag köpt min 9000 för drygt 5 år sedan. Jag funderar på att byta upp mig från MC 9000 till MC 10000 eller 100001. Hur länge har du haft denna maskin? Är den bra? Vad har du för programvara?
/Gunilla
Har kun hatt den i to uker Har Customizer 10000 Plus (som følger med når man kjøper maskinen nå) og Buzz Tools Plus for katalogisering. Ønsker meg et program for digital stingsetting, men må prøve ut maskinen mer først. det lille jeg har laget av egne mønster ennå har jeg fint klart med Customizer. Har små barn hjemme og bli-kjent-prosessen tar derfor litt tid. Skal komme tilbake med recension når jeg har hatt den en stund. Men som du ser her http://www.sysidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=73 får den jo gode anbefalinger
ohelene är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons