Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-01, 19:50   #1
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Question Klaffbord, fällbord...

Ska göra om i syrummet lite och har funderingar på att sätta ett fällbord/klaffbord från ena väggen för att använda som klippbord.

Söker en ritning men har inte lyckats. Någon som vet var jag kan få tag på en sådan?
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-02, 07:47   #2
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Tror att Martin Timell i Äntligen Hemma eller Ernst Kirchsteiger har gjort nåt sånt. Kolla in hemsidorna för dessa. Timells alla projekt har väldigt utförliga beskrivningar med bilder till. www.tv4.se/antligenhemma

Ska även kolla i mina snickarböcker om jag hittar en ritning.

Lycka till!

Hittade inget i mina böcker men hittade den här länken där Karin bygger ett fällbord....

http://tv4.se/byggabo/antligenhemma/283947.html

Senast redigerad av millsing den 2006-09-02 klockan 08:14.
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-10, 19:20   #3
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Talking Snart är det färdigt...

Övergav idén att ha klippbordet från väggen. Var på Ikea förra helgen och såg ett slagbord som skulle bli perfekt, men oturen var framme då det var tillfälligt slut och kommer in tidigast v38. Eftersom jag behöver sy lite till semestern i Tunisien så var det bara att hitta en annan lösning. Tack och lov att mannen min är lite pryltokig och har alla möjliga kataloger hemma

Hittade en bärbar arbetsbänk hos Biltema med ett bra underrede. Åkte sen till Ikea och köpte ett vanligt bord 150 x 75 cm. Tog loss underredet från Biltema bänken och satte det på Ikeabordet. När det inte används är det bara att fälla ihop det. Nu skall bara limmet torka
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-10, 19:22   #4
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Åååhhh, så himla smart!! Snabbt, kvickt och lätt lät det som.

Det kan löna sig ibland att kolla lite i grabbarnas annars så dötrista teknikkataloger m.m.
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-10, 19:37   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Är själv i planeringsstadiet och tänker sätta en regel på väggen. Därifrån ska jag ha ett bord som fälls ut och när det inte används så göms det bakom ett draperi längs hela väggen. Är trött på alla möbler som står och dräller när de inte används. Bauhaus har smarta vinklar som man lätt fäller upp och fäller ner.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-11, 07:19   #6
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Det var det jag var inne på först men med vanliga gipsväggar så skulle förmodligen tyngden bli för mycket, även med mollyskruvar, så det blev det här i stället.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-11, 07:31   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Även med vanliga gipsväggar borde det väl gå? Det finns ju alltid ett stående regelverk på CC60 att skruva i. Problemet är väl att hitta dom förståss Jag har tur som har rejäla väggar i timmer så här blir det ett utfällbart bord med stödben under.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons