Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-12, 19:24   #1
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
Amningskudde

Hej!
Finns det nån som har mönster på en amningskudde? Jag har för mej att Stoff och stil hade förut...Min kompis ska bli momma och dottern vill ha en sån kudde. Hjälp snälla nån!!
/pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-12, 19:51   #2
Irja Irja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 3
Ingelise

I senaste Ingelise februari 2005 finns det mönster till amningskudde. Iofs ganska enkelt att konstruera själv också.Du ritar bara en halvmåne eller U. Innerkudden påfylles med frigolit-kulor, kan köpes troligen på Panduro eller kanske billigare hos möbelaffärer, möjligen Bauhaus eller någon annan byggvaruhus.
Irja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-12, 20:35   #3
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
amningskudden

Tack Irja, det var så jag tänkte, som du beskriver. Men det är bra med ett mönster om man är lite ovan...Så nu ska vi spana in Ingelise när vi kursar..Tack för snabbt svar!/pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-12, 20:37   #4
Marjaana Marjaana är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 9
I Ottobre design nummer 2/2002 finns en sådan mönster:

http://www.ottobredesign.com/lehdet_...2/sivut/11.jpg
Marjaana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-14, 14:14   #5
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Re: I Ottobre design nummer 2/2002 finns en sådan mönster:

Har du sytt något ur den tidningen? Jag funderar på att beställa den tidningen men jag lär väl inte förstå vad som skrivs i tidningen

//Anna-Karin
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-14, 14:56   #6
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Ottobre är på svenska..och vad jag kan se så behärskar du det väldigt bra.

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-14, 21:06   #7
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Jaha
Jag trodde inte att den fanns på svenska, då, år 2002. Jag kollade lite på hemsidan och då verkade den bara finnas på finska, tyska och nederländska och kanske något mer språk.
Men finns den på svenska så är det ju inga problem
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 23:48   #8
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
[SIZE=3][FONT=century gothic]Är det någon som testat att sy ammningskudden i Ingelise februari 2005? Har en kompis som ska få tvillingar nästa vecka och tänkte underlätta för henne genom att sy henne en ammningskudde Bra att veta då om den som jag tänkt sy är bra form på eller ej.[/FONT][/SIZE]
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-12, 04:11   #9
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
amningskudde ottobrei

Hej,Jag har den tidningen och har sytt massor i den.Det är inte svårt även om den är på tyska.Det finns gott om bilder och det mesta är okomplicerat.Jag väntar själv tvillingar och skall faktiskt idag sy en till mig själv.De är jätte bra då man kan andvända dem innan födseln som en stöd kudde till sig själv.Kram
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-14, 20:12   #10
Angelica11 Angelica11 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 26
Om ni ska sy amningskudde som är tänkt till dubbelamning så skulle jag vilja råda er till att sy dom mycket större än vanliga amningskuddar. Jag har själv tvillingar som nu är 4.5 år och och jag satt otaliga timmar och dubbelammade dom när de var små . Min amningskudde var sydd i ett jättestort fyrkantilgt U och även fast den var mycket större än en vanlig amningskudde så var jag tvungen att ha vanliga kuddar under amningskudden både fram och på sidorna och dessutom flera kuddar bakom ryggen (för att komma ifrån ryggstödet på soffan)i takt med att de små liven växte och behövde plats med benen
Det var inte så lätt att pallra upp allt, och därför är en riktigt STOR, TJOCK och HÖG amningskudde att föredra med MYCKET fyllning

Lycka till!
Angelica11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-14, 20:25   #11
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
Tack för tipset!

Tack så mycket för tipset.

Jag har funderat och funderat på hur jag skall göra.Då jag är ensam hemma mycket har jag funderat på att amma en och ge bröst mjölk på flaska till en och skifta varannan gång.Vet ej om det fungerar?Tänkte försöka dubbelamma först men tror det blir svårt att få upp båda ordentligt om man är själv hemma.Gubben är ofta borta flera dagar i sträck.Har du fler tips att ge mig så ar jag tacksamt emot dem.
Häls
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons