Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-17, 21:21   #286
joolzbenner joolzbenner är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 73
hej birgitta,
jag håller fullständigt med beth!!
ha det så bra alla
kram
joolz
joolzbenner är inte uppkopplad  
Gammal 2006-07-17, 22:21   #287
Oddny Oddny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 94
Hej Joolz

Tack för ditt jätte fina hus.
Det har nu kommit fram.

Mvh Oddny
Oddny är inte uppkopplad  
Gammal 2006-07-30, 13:22   #288
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Nu är jag klar med mina 16 hus, har lagt upp en bild i albumet Ny vänskapsquilt.
Nu ska jag skriva kuvert och imorgon bär det iväg till posten för porto.
Hoppas ni blir nöjda med husen.
Beth är inte uppkopplad  
Gammal 2006-07-30, 16:33   #289
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Hej. Har vi travlt (brottom hedder det vist på svensk?) ??
Tak til Birgitta for huset!
Beths huse ser vældig fine ud, jeg glæder mig til at modtage 1 af dem.
Jeg har valgt at sy mine huse i hånden (for hand), jeg viser 1 af dem på mit album "Venskabstæppe med husblokke" nu. Og jeg har også valgt at vise et billede af en blok, mens jeg arbejder på den.
Jeg skal nok blive færdig!
I hører fra mig!
Hanne

Senast redigerad av hannes den 2006-07-30 klockan 17:21.
hannes är inte uppkopplad  
Gammal 2006-07-30, 18:50   #290
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Nu är jag äntligen klar med mina hus. De ligger i kuvert och läggs på lådan i morgon. Ser med spänning fram emot husen från er andra.
Odette är inte uppkopplad  
Gammal 2006-07-31, 15:56   #291
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Nu är mina hus postade. Det ska bli spännande att se vad det kommer att bli av alla våra hus.
Men det kändes nästan vemodigt när jag strök det sista huset och stoppade det i kuveret.
Åsa
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-07-31, 17:39   #292
cmtandersson cmtandersson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 107
Jag och Lis skickade våra hus nu i helgen så de ska (rent teoretiskt) också dimpa ned imorgon eller på onsdag.

Vi har haft jättekul med husbygget! Även om vi sytt på var sitt håll har vi glatt visat upp hur långt vi kommit varje gång vi träffats. Kommer nog att sakna husen en smula. Men å andra sidan har man en kul vecka denna veckan med alla kuvert!
cmtandersson är inte uppkopplad  
Gammal 2006-07-31, 20:00   #293
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Jeg blev færdig i dag 31. juli! Og nu kan I se de 15 blokke i mit album "Venskabstæppe" og på min hemsida. Det har været roligt!
hannes är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-01, 07:41   #294
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Så kul att få alla hus ! och ska bli spännande att få se vad ni gör med lapparna : täcke - dukar - gardin ?? Tyvärr har inte så många lagt in bilder på vad som hände med det "första" vänskapstäcket - med blommor - men jag hoppas det blir mer bilder denna gång

Och precis som ni tycker jag det blir "tomt" när projektet nu närmar sig avslut...... nån som är sugen att vara med på nåt nytt - typ julaktigt ...?
Birgitta-L är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-01, 07:55   #295
Banshee Banshee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 149
Hej alla, det har varit tyst från mitt håll, vilket har sina förklaringar...
sedan i början av juni och under det här projektet har jag hunnit bryta upp ur ett långt förhållande, stått bostadslös, flyttat, stängt ner förra jobbets verksamhet, fått ett nytt jobb, bråkat med stora beställningar och en hel bunt annat.
Har därför inte haft nät och lite mycket att göra av allt annat. Men jag har inte glömt er! Skämms över att jag dock inte är färdig ännu(ja, det är helt ok att komma och slå på mig med något hårt...)

Ville bara vinka lite och rapportera läget!
Ber tuser gånger om ursäkt och skyndar givetvis!
Banshee är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-01, 08:38   #296
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Hej Ingrid
Ja, så kan det gå, det er hårdt for dig, forstår jeg. Vi ser frem til at få dine blokke også, og jeg forstår godt, at det har været svært.
Har du samme adresse?
Kram
Hanne
hannes är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-01, 11:27   #297
Banshee Banshee är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 149
Adressen är förvisso en annan, men jag får allt eftersänt, så det är inga problem, enklast att låta bli att byta i cirkeln, det blir bara stökigt!
Banshee är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-01, 11:36   #298
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Glad och med nyfikenheten lysande i ögonen gick jag till brevlådan när brevbäraren kommmit. Jag hade fått fyra st brev, in och öppnade och fann FEM st fina hus.
Så nu tackar jag Maria H, Lisbeth, Christina, Lis och Gun för dessa vackra hus.
Åsa
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-01, 17:01   #299
Oddny Oddny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 94
Citat:
Banshee skrev:
Hej alla, det har varit tyst från mitt håll, vilket har sina förklaringar...
sedan i början av juni och under det här projektet har jag hunnit bryta upp ur ett långt förhållande, stått bostadslös, flyttat, stängt ner förra jobbets verksamhet, fått ett nytt jobb, bråkat med stora beställningar och en hel bunt annat.
Har därför inte haft nät och lite mycket att göra av allt annat. Men jag har inte glömt er! Skämms över att jag dock inte är färdig ännu(ja, det är helt ok att komma och slå på mig med något hårt...)

Ville bara vinka lite och rapportera läget!
Ber tuser gånger om ursäkt och skyndar givetvis!
Hej!

Ja, du har då värkligen haft mycket att tänka på i sommar. Jag har full förståelse för att du inte har hunnit bli färdig i tid. Det är inget att skämmas över.
Själv har jag flyttat, så jag gjorde alla block klara innan. Hadde aldrig hunnit om jag skulle ha gjort allt efter flytten.
Det finns ju så mycket som kan hända och man vet alldrig när och hur, så ta den tid du behöver för att allt ska bli klart. Hoppas värkligen inte att någon här kommer att slå på dig som du själv säger. Vi är väl vuxna mäniskor, eller hur? Va nu rädd om dig.

Mvh Oddny
Oddny är inte uppkopplad  
Gammal 2006-08-02, 10:53   #300
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
5 husblokke var der i postkassen i dag, og samtidig blev jeg færdig med mit eget hus = det 16. hus til min venskabsquilt. Det er utroligt morsomt (roligt) at modtage de fine huse. De er lagt ind på mit album "Venskabstæppe". Tak til Lisbeth, Gun, Louise, Maria og og Christina for jeres fine husblokke! Hanne
hannes är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons