Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-25, 11:03   #1
plannthinmaria plannthinmaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 51
hjälp!

har precis inhandlat embird och har suttit och testat det ett flertal timmar nu men jag blir inte klokare på hur detta program fungerar. Vill bara tillägga att jag är då ingen hejare på engelska så jag kan inte läsa mej till det så bra heller Kan nån hjälpa mej?
plannthinmaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 11:07   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vad behöver du hjälp med? Har du tittat på videofilmerna som finns med?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 13:21   #3
plannthinmaria plannthinmaria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 51
nej hur hittar man dem?
plannthinmaria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 13:23   #4
Dorthe Dorthe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 39
Hej

Du är inte ensam, jag fatter ingenting jag heller !!! Jag har prövet alla videoer som följer med och inte blev jag klokare av det inte ! Finns det ingen här i forum som kan göre en kurs i Embird i en helg eller något ?
Då ska jag packa väskan och komme som ett skott !!
Dorthe
Dorthe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 13:58   #5
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Monica har flera lektioner i stygnsättning i Embird. Hon brukar berätta här i forumet när hon gjort nya! De är jättebra, efter vad jag har sett!

När ni ber om hjälp vore det rba om ni talade om vad det är ni försöker göra! Annars är det lite svårt att hjälpa!

Är det Embirds basprogram eller Digitizing tools/Studio ni vill ha hjälp med till exempel?

Här hittar ni Monika, förresten: http://www.ateljekreativ.se/

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2005-11-25 klockan 14:00.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 14:10   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag mejlar privat så kanske vi kan se till att ni åtminstonde kommer igång.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 15:09   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag tycker det är ganska bra att information/hjälp ligger här i forumet, så att alla kan dra nytta av den.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 15:26   #8
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jo jag håller med men jag skrev lite privat info också som jag inte vill lämna här. Men här kommer en del av de jag skrev som kan vara till nytta för alla:

När du öppnat Embird så klicka på ikonen uppe till vänster som ser ut som en nål med en tråd igenom. Då kommer du till Stuiodelen, den del där man skapar egna broderier.

När du är där så klicka på "image" uppe i listen högst upp. Där klickar du på importera och väljer den bild du vill stygnsätta.

Du kommer få upp ett meddelande som i princip frågar om du vill bestämma storleken själv eller om Embird automatiskt ska sätta storleken till att 100 pixlar motsvarar 1 cm. Svara ja.

Klicka återigen på "image" men nu ska du klicka på "edit image window". I fönstret som öppnas klickar du på knappen i mitten som gör att du kan ändra storlek. Nu kan du antingen klicka med höger eller vänster musknapp för att öka respektive minska storleken på bilden. Man kan även klicka på pilarna framför siffrorna och då får du upp en "spak" som du kan dra i. Den är bra att använda om du ska ändra storleken mycket. När du är klar klicka på "apply".

Nu kan man börja stygnsätta sin bild. Detta gör man med de olika verktygen till höger i bild. Prova att titta på videon som heter "007Fill Objects.sdm" och videon "009Column Objects.sdm" som är de två viktigaste filmerna. Filmerna startar du genom att klicka på dubbelpilen i droplisten uppe till vänster. Du får upp en lista med filmerna och du dubbelklickar på den film du vill se. Rör inte på musen under tiden för då återgår man till arbetsfönstret.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 15:36   #9
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Var absolut inte meningen att utesluta någon, ber om ursäkt om det uppfattades så. Alla som vill ha hjälp får gärna kontakta mig så hjälper jag i mån av tid.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 15:44   #10
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Nejnejnej, jag menade det inte som så Cecilia!!!
Jag tycker det är så himla bra att du ger hjälp, hur du än gör det!
Det vara bra en reflexion, eftersom det verkar som fler och fler söker sig til Embird (förståndigt, tycker jag!) och kommer att behöva hjälp. Då är det ju lättare för alla om den finns här!
Men du ska självklart jobba på det sätt som du tycker funkar bäst för dig!!!
Jag föstod för övrigt inte ens att det handlade om att stygnsätta en bild!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-25, 15:52   #11
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det är lungt Det är just för att det kan bli så att man hakar upp sig på olika saker som jag föredrog att ta det mer privat. Endel tycker vissa saker är lätta andra annat och då tycker jag det blir enklare att ta det mer privat. Men det är ju klokt att låta alla ta del av det som kan vara till nytta för alla vilket faktiskt blev fallet denna gång.

Jag trodde inte heller att du tog illa upp utan skrev mest som jag gjorde för att endel kanske kunde göra det. Jag tänkte inte riktigt på hur jag formulerade mig. Det kan vara svårt att få fram rätt tonläge när man skriver så här och inte har röster eller ansikte att höra eller se på. Jag har inte tagit illa upp på någotvis.

Senast redigerad av Alvan den 2005-11-25 klockan 15:56.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons