Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-04-25, 20:15   #1
V@nja V@nja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2012
Inlägg: 28
Angry Krångel med berninas gratisprogram Artlink V6

Hej alla!

Har en massa irriterande problem med berninas broderiprogram Artlink V6.
Har till och med laddat ner ett extraprogram speciellt för B580 maskinen men det vill inte ändå. Har testat att avinstallera och installera om allting utan resultat.

När jag laddat ner ett gratismönster från internet och vill öppna det i programmet så börjar det med att en ruta kommer upp som säger
"Ett fel uppstod när kommandot skickades till programmet".

Där trycker jag på okej som är det enda valet, sen dyker en annan ruta upp som säger
"C:\Users\Vanja\Documents\Stick-virk-sy\SY\Broderier\H2617.ART is not a grade A or B ART file. Resizing this design more than 10% larger or smaller may produce poor quality embroidery."

Även här trycker jag på okej som också är det enda valet och när jag gör det kommer broderiet jag vill titta på upp i Artlink trots alla varningar och felmeddelanden. Vilket hade varit bra om färgerna på broderierna jag laddat ner hade stämt.

Men nej. Sonens häftiga lastbil är rosa, turkos och grön istället för röd och svart/grå osv. Inte ett enda broderi är rätt färg! Vilket inte heller hade gjort så jätte mycket om jag bara hade kunnat ändra det. Vilket såklart inte går. Jag kan ändra i själva programmet men det går inte att spara.

Någon som vet hur man fixar detta?
Har Windows 7 vilket programmet ska vara kompatibelt med, och har följt alla instruktioner till punkt och pricka vid nerladdningen. Kan inte fatta vad som är fel?!?!?!? Hjälp någon?
V@nja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 06:43   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Det var en liknande fråga upp här för leden om att få fel färger på nedladdade broderier. Kolla om du kan hitta något matnyttigt här: http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=28037
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 08:38   #3
V@nja V@nja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2012
Inlägg: 28
Tack för svar, ska kolla där men det är inte bara fel färg som är mitt problem. Hela programmet krånglar för mig överlag. Som att inte kunna spara ändringar jag gör på broderierna.
V@nja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 09:15   #4
V@nja V@nja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2012
Inlägg: 28
Har nu testat att för fjärde gången installera om skiten med samma problem kvarstår. Däremot upptäckte jag att jag kunde spara i andra filformat.

Så tydligen kan berninas egna program inte spara filer i ART format men i andra format som HUS till exempel var det inga problem!

Vad i h--vete!?

Är det verkligen ingen på hela sysidan som använder detta program?
V@nja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 12:00   #5
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
"C:\Users\Vanja\Documents\Stick-virk-sy\SY\Broderier\H2617.ART is not a grade A or B ART file. Resizing this design more than 10% larger or smaller may produce poor quality embroidery."

Meddelandet säger att broderiet inte är grad A el grad B fil. Därför fungerar den inte så bra i artlink, men som du kommit på, funkar att spara i ett annat format
Ändra färg kan du väl göra om du går in under settings välj thread colors och gör ändringar.

Beter sig alla broderier likadant? Tyvärr är det så med freebies att det kan vara si och så med kvalitén på broderiet.
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 12:52   #6
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag kör digitizerPRO och har aldrig råkat ut för dessa problem.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 15:43   #7
V@nja V@nja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2012
Inlägg: 28
Bila: Är det ett gratisprogram?
V@nja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-26, 18:18   #8
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Nej, det är ett köpt program. Det är janomes program.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons