Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-01-27, 16:07   #1
J.U. J.U. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2012
Inlägg: 46
Hur ser era sömmar på avigsidan ut?

Jag håller precis på att lära mig använda kantbandsfoten till min CoverPro. Om jag jämför ovansidan med andra bilder på nätet ser det rätt bra ut. Men på undersidan ser det för löst ut. Så jag undrar, kan ni visa hur era sömmar ser ut på undersidan? Just nu kör jag med mudd på jersey, använder tre-vik, mitten + höger nål samt har inställningarna 333, stygnlängd 4 och 0.5 på diffen. Jag tror att pressarfotstrycket är på medel.

Sen undrar jag en till sak till: hur får man den yttre nålen att gå precis utanför kantbandet?
J.U. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 16:28   #2
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
om jag skulle sy filtar så skulle jag endast använda en nål...
grundinställingen på C.P är: 4,4,4,3 Provsy på skräptyg.. ha så kul!
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 20:43   #3
J.U. J.U. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2012
Inlägg: 46
En filt kommer jag nog inte våga mig på än på ett tag ... Då måste ju resultatet vara perfekt runt om!

Har du möjligtvis lust att ta en bild på dina sömmar, så kan jag jämföra med min? Om någon annan har en bild får ni gärna visa den också.

Ska fortsätta att pilla med inställningarna. Någon gång ska det väl bli bra, men tips mottages tacksamt!
J.U. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-28, 13:14   #4
enra enra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2012
Inlägg: 18
CoverPro och bandkantning

Mitt fram på pressarfoten finns tre stycken skåror. Dessa markerar vänste-mitten-höger-nålåposition. Om du ställer i kantbandets kant efter den mittersta skåran så hamnar nålen precis vid sidan av eller lite på kanten. Det kan behövas lite prov innan du blir nöjd. Om det är svårt att se skårorna så ta en vass tnadpetar lite nagelllack och fyll försiktigt i respektive skåra så blir det enklkare att se medan sman syr.
Jag använder Maderia Aerolock OL tråd och har följande inställnigar när jag syr i en tunn och smidig trikå 4 4 4 6. Men inställningarna beror alltid på tråd och material som man syr av. Så du bör prova dig fram själv tills du blir nöjd.
enra är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons