Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-03-09, 06:29   #1
MsChilly MsChilly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 97
Tjockare skjorttyg

Jag vill väldigt gärna ha skjorta på mig på jobbet (stillasittande datorarbete), men tycker det blir alldeles för kallt.Så jag skulle vilja sy mina egna skjortor i ett lite tjockare tyg men som fortfarande känns elegant. Flanell tycker jag t ex inte är passande.

Förslag på andra tyger någon?
MsChilly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 07:18   #2
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 255
Jag föreslår en tunn tröja att ha under. Det finns tunna fina underställ i ull eller silke (både dam- och herr-modell) som är jättebra att ha under en skjorta/blus om man är frusen. Leta på friluftsbutiker. Ull är varmast... men var noga med att det är lyxig kvalité - annars kliar det nåt infernaliskt!
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 12:02   #3
MsChilly MsChilly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 97
Fast det finns väl inte underställ med urringning? Har ju inte skjortan knäppt upp i halsen utan har oftast en färgglad topp under.

Fler förslag?
MsChilly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 14:17   #4
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 255
Citat:
MsChilly skrev: Visa inlägg
Fast det finns väl inte underställ med urringning? Har ju inte skjortan knäppt upp i halsen utan har oftast en färgglad topp under.

Fler förslag?
Jodå, det finns med lite urringning och polo och lite vad man vill. Det beror ju förstås på hur mycket urringning man vill ha... men om man inte skulle hitta en som är som man vill ha den och är modig och händig går det ju att justera den

Jag har en blus i råsiden.
Ungefär det här tror jag - http://www.medeltidsmode.se/?p=webbshop&product=284
Den är hur behaglig som helst att ha på sig. Den är ju inte egentligen vad man kan kalla varm men den är inte så kall som en bomullsskjorta. Råsidenet har lite grov struktur men är mjukt och har fint fall. Min blus har stråveck, vida ärmar med långa manchetter och knappar av naturmaterial. Tyget passar jättebra till blusar

Jag kan tänka mig en blus i tunn ull också.
Kanske det här? http://www.medeltidsmode.se/?p=webbshop&product=153

Om du syr själv så kanske det kunde vara ide att ha dubbelt liv? Då blir det ju lite varmare.

Senast redigerad av dreamcatcher den 2011-03-09 klockan 14:45.
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 14:44   #5
MsChilly MsChilly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 97
Tanken är ju så klart att sy skjortan själv för jag räknar inte med att hitta en i tjockare material.

Livet är egentligen inte problemet utan främst armarna, sitter ju vid datorn om dagarna och framförallt musarmen blir kall.

Ser föresten inga bilder i dina länkar.
MsChilly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 14:49   #6
dreamcatcher dreamcatcher är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2010
Inlägg: 255
Citat:
MsChilly skrev: Visa inlägg
Tanken är ju så klart att sy skjortan själv för jag räknar inte med att hitta en i tjockare material.

Livet är egentligen inte problemet utan främst armarna, sitter ju vid datorn om dagarna och framförallt musarmen blir kall.

Ser föresten inga bilder i dina länkar.
Jo, kan förstå det med ärmarna... och det skulle ju förstås bli lite klumpigt att ha dubbelt tyg där. Långa handledsvärmare?

Inga bilder? Jag testade länkarna och de fungerar bra hos mig. Kanske de bara laddas långsamt?
dreamcatcher är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons