Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-11-21, 21:55   #1
AnneliT AnneliT är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 33
Question Vart hittar jag en Hello Kitty Janome symaskin?

Det börjar närma sig jul och jag tänkte ge min dotter en symaskin i julklapp. Vill då gärna ha en barnanpassad men inte helt plastig. Har sökt på nätet och hittar väldigt lite av det i Sverige. Men i USA hittar jag en Janome Hello Kitty maskin (se den här http://www.overstock.com/Crafts-Sewi...0/product.html)
Någon som vet hur jag hittar den här? Eller någonstans där jag kan beställa den ifrån och får den fraktad hit? Eller om ni har tips på en annan lämplig symaskin för min dotter. Hon är 7 år och intresserad av att sy. Så fort jag sitter i syrummet vill hon sy med mig. Vill gärna att hon har en väl fungerande symaskin som inte strular och som kanske är lite långsammare än vanligt och trygg för ett barn. Den här Hello Kitty maskinen är ju dessutom jättesnygg
AnneliT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-21, 23:16   #2
Merja Merja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 31
Hej Anneli, jag beställde min Hello Kitty-symaskin från ebay i USA.Säljaren (minns inte namnet) var mycket hjälpsam. Åtminstone för 2 år sedan gick den inte att köpa i Europa. Man måste köpa en transformator för att kunna använda maskinen i elnätet utanför USA. Mitt barnbarn är jätteglad över sin maskin. Jag har även sytt med den själv. Köp den ljusgröna, inte den ljusblå, som är mycket mera högljudd och plastig.
Merja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 07:31   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Min handlare i Ystad har en Janome barnmaskin men om det heter Hello Kitty eller inte det vet jag inte. Hör av dig om du vill veta mer.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 11:43   #4
AnneliT AnneliT är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 33
Jag vill jättegärna höra mer om handlaren i Ystad som har en barnsymaskin! Har dom hemsida? Gärna med bild... Men annars namn på butik och adressuppgifter om du har. Jag bor i Malmöområdet så Ystad är inte så långt!
AnneliT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 17:18   #5
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Han heter Bosse och är jätte trevlig att ha o göra med. Han har ingen webbsida.
Nilssons Sycenter heter det numera och ligger på gågatan nära Österportstorg. Stora Östergatan 45 är adressen. Ring han innan så får du ju besked på vad den kostar.
Har för mig att den heter Janome Sew Mini Deluxe. Finns nog bild här inne på sysidan i en gammal tråd om symaskiner.

Hör av dig om det är något annat...


/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 17:19   #6
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Hittade den gamla tråden här inne o det fanns bild på den.

http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=19914
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 20:18   #7
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Om du inte hittar en söt maskin som du tycker passar, var inte rädd att köpa en "riktig" maskin. Jag köpte den här till en 6-åring i somras, och hon är jättestolt och sitter och syr ihop allt hon kommer över... (Jag hade ju förmånen att kunna bära hem den själv från USA och betalde bara $150 för den. Tyvärr är ju prisbilden här hemma inte riktigt så bra här, men något kul borde man ju kunna hitta någonstans.)
http://www.walmart.com/ip/Brother-80...chine/14237606
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 20:35   #8
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Fast... jag ska erkänna att jag var rsukigt sugen på att köpa en Hello Kitty eller liknande, så jag förstår ABSOLUT om du vill söka efter en sådan!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 19:25   #9
AnneliT AnneliT är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 33
Låter intressant med Janome Sew Mini Deluxe. Har faktiskt kollat upp den tråden här på formumet innan och kontakta hon som hade hemsidan till som de där hänvisade till. Hon hade dock slutat sälja den. Glädjer mig då att höra att den finns i Ystad. Den kanske tom finns i Malmö någonstans? Någon som vet?
Tycker egentligen Hello Kitty är sötare men den verkar ju väldigt svår att få tag i så detta är nog ett bra allternativ.
AnneliT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 20:27   #10
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Hör gärna av dig om du bestämmer dig för Ystad... Han hade en hemma häromdagen såg jag när jag var där inne.

Lycka till
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons