Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-07-11, 02:10   #1
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Talking lagen om all djävlighet?

Jag har en återkommande kund som jag syr en sak åt i tyskland. Varje order från dem tycks vara någon sorts magnet för konstiga händelser. sedan vårt samarbete startade så har inte en enda order gått som den skulle. grejer kommer bort i posten, fel färger, fel antal, fel mönster, fel på fakturor 0ch då menar jag inte en siffra rätt. Det har varit sjukdomar just den veckan jag har deras order på bordet, från en annars frisk familj. Tyget tagit slut, eller varit slut hos leverantör... jag vågar knapp säga något förrän de undnrar vad vi ska gissa går fel den här gången.

jag fick ordern från dem förra fredagen ( jag har 10 dagar på mig att få det klart) Jag gjorde upp min plan och den såg ut att fungera bra och jag tänkte i mitt stilla sinne att jag inte skulle lämna något leveransdatum utan få iväg ordern tidigare än beräknat och att allt ska vara i sin ordning!!! Det såg bra ut! Alla förutsättningar var perfekta.

men det skulle snart bli ändring på det! På måndagen när jag skulle sätta igång så har jag kvällen och natten innan suttit i telefon med en förtvivlad dotter som bor långt borta Så jag var inte så pigg på morgonen. Sen visade det sig att jag glömt att det inte var dagis den veckan utan att jag ju varit nosig och tagit barnen ledigt för lite mys veckan innan semester ( vi övar på att ha semester så har vi proffs med oss på den riktiga) Så jag skulle alltså vara hemma med två killar och en tjej och inget sådär planlagt mer än att slappa. Inget sådär farligt kan man ju då tänka sig. men den här ungen då!! tjejen hon snattrade hela dagen och då menar jag inte tyst en minut. det blir man trött av... så det blev inte mycket gjort på måndagen. På tisdagen så gav jag blanka tusan i att sy och stack och badade med de nu helt tokiga barnen. på onsdagens morgon ringer fd dagmamman och undrar om vår tjej vill komma och leka. Hon kommer på en gång sa jag och såg en lååååååång sydag framför mig.

Hahahahaaaaaaaaaa det visade sig att jag var för trött i huvudet!! hade inte en aning om hur man skulle sy ihop f.n skapet. (har en hjärnskada som gör att jag lättare blir trött i huvudet och då klarar saker som kräver mycket litet eller obefintligt med skärpthet. Som att se på när färg torkar eller att reda ut vilken strumpa som hör till vilken fot. Så det var alltså bara till att vila det!

torsdaaag äntligen kunde jag se fram emot ett något längre pass vid maskinerna... Så visar det sig att mannens bil inte vill fungera och jag blir då ålagd att köra honom och en cykel till hans jobb. Barnen passade på att bada på pappas jobb. Sen skulle jag köra hem och väl hemma så hade körandet förbrukat min energi. Så det blev inte någon vettig sömnad! så nu började pressen komma.. tiden börjar bli knapp! Men i morgon är en ny dag som man säger...

Fredag! Hahahah javisst ja en mycket stor simtävling i helgen ja... den hade jag ju inte räknat med... eller jo men jag trodde att det var nästa helg. Tävling innebär alltså att min man jobbar längre och mer än vanligt. Jag höll modet uppe och senare skulle en vän komma till undsättning. Som givetvis fick lite ändrade förhållanden och kom senare. Det var väl inget med det! pojkarna var upptagna med att leka med en kompis om man nu kan kalla tre killar mer lugnt än 2.
glad i hågen surrar jag igång.
strylkjärnet lägger av... denna sygrej kräver en massa pressningar hela tiden... så det blev inte något gjort då heller. Jag fick vänta tills mannen kom hem med ett nytt åt mig. utan timer.. så snart bränner jag väl ner huset . En manuell sådan har installerats för att förhindra den saken. Nu började det verkligen bli brått...
idag har jag fått undan bra... men när jag äntligen såg ett slut på denna resa så börjar den automatiska trådklippen strula och lägga sig i ichdet lät som om hela spolhuset kastades åt sidan... varje försök att sy slutade med ett emergency stop. Alltså är min symaskin sönder.

overlocken är utlånad till systerdottern som håller på med nåt arbete nu på sommaren och ska designa och ta fram en hel kollektion som ska va klar till hösten...så mitt arbete har redan sinkats eftersom man ju då får zigzaga allt...

jag har nu packat upp en gammal trotjänare... en gammal husqvarna... så jag får leverera grejer den här gången som verkligen ser hemma sydda ut.. om man tittar noga då... så håll tummarna nu så att grejerna håller... tjo vad man kastas tillbaka i tiden... från en supermodern maskin till en maskin gammal som gatan eller något.. utan semiautomatisk trådträdning. knälyft och annat krims krams. här får man göra allt själv... men tusan till grann raksöm! tänk om inte allt detta hänt! då skulle jag inte ha fått återuppleva detta!!

och ja.. nu e ja ju vaken igen.. kan inte sova för att det är så varmt. Så troligen så vet jag inte vilken del som ska sys ihop med vilken imorhon... eller idag.. snart går solen upp...

god natt

förresten så glömde jag tala om att min strykbräda brann lite...och jag fick slut på ett tyg och så blev det fel i ordern där jag beställt 85 meter istället för cm. Så det missödet har gjort en massa extra jobb... ocg att en tygbit inte kommer som igår.

är inte detta ett riktigt stim med riktat djävelskap (ursäkta språket) Det här är inte klokt... men man säger väl att verkligheten överträffar dikten

godmorgon
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-11, 05:35   #2
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Oj...lycka till med allt skapande...du har verkligen häcken full o typiskt allt bara ska krångla när det verkligen inte får göra det!! Lycka till! Hoppas det går bättre för dig idag!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-11, 06:50   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Stackare! Håller tummarna att det ska gå bra idag. *lyckospark*
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-11, 09:16   #4
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Oj, oj, oj, vad mer kan man säga. Du har verkligen råkat ut för allt, så nu kan det väl inte hända något mer utan nu är det "bara" att jobba på. Jag håller alla tummar att det ska gå bra.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-11, 15:49   #5
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
tack! för stödet i min förtvivlan

mår bättre nu! Fast det går inte så bra med sömnaden dock, men jag hoppas på att kvickna till framåt kvällen! Dels har det blivit lite mer svalt... inte bara min hjärna som kokar idag kan jag tänka mig!

jag går här och måslar idag och funderar på att tömma diskmaskinen... eller ska jag ge barnen lite mat månne?

hihi... vardagen den vardagen
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-11, 18:53   #6
Anne-Lie Anne-Lie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 199
Stackars dig!

Andas in och andas ut! Lycka till och ha en skön sommar!
Anne-Lie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-11, 20:21   #7
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
oj oj oj, vilket elände!

Jo ibland är det liksom som om att det trolldom i det man gör. Jag har aldrig lyckats med öljetter eller små tryckknappar. Har alltid ihjäl donet, eller plastmojängen. Kvar står man med färdigsydd sak med förstört öljett.

Här har vi precis haft en urladdning i det varma vädret, lite regn och åska. Så nu är det mycket svalare med en frisk bris. Hoppas att du får sitta vid utan mer strul, när alla sover och inte behöver servars mer.

Lycka till!
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-29, 11:09   #8
Caija Caija är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 21
Tur att jag inte tog med husqvarnan hem sist jag var hemma och hälsade på mamman!

Även om jag börjar behöva den häruppe, singern börjar käfta om raksömmarna (alla andra sömmar bli bra men inte raksömmen!), och är det något min husqvarna kan så är det raksöm!
Caija är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons