Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-16, 19:38   #1
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
pfaff2124

Hej!
Sitter här med en pfaff 2124, kortbox och kort. Har ett antal broderier som jag vill flytta från datorn till kortet. MEN, det funkar inte för mej, jag fattar att jag gör nåt fel. Finns det nån som har lika grejer och kan tala om hur jag gör???
/pia, som vill igång....snart alltså!!
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-16, 20:03   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Är det första gången du ska använda kortet?

På min maskin, inte en Pfaff, så är man tvungen att stoppa in kortet tomt i symaskinen först för att det ska formateras rätt. Kanske är det samma sak med din maskin.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-16, 20:06   #3
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Vad har du för program? Har du Pfaffs kort och kortläsare? Med den följde med ett program som heter VIP file assistant. I det programmet markerar du bara broderiet och sedan klickar du på pilen så åker broderiet över till kortet. Vad händer när du försöker föra över broderiet?
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-16, 20:08   #4
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
jag har aldrig använt mitt kort eftersom min maskin har varit trasig sedan jag köpte den, och det har fungerat bra att bara stoppa kortet i läsaren. En gång fick jag koppla in läsaren på nytt i datorn för datorn hade "glömt bort" läsaren.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-16, 20:11   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag har som sagt inte en Pfaff utan en Janome 300E. Jag använder Embird och ett kort jag köpt i en databutik. Filerna för jag över i vanliga utforskaren, det är precis som den gamla goda 3,5 disketten fast kortet är mindre än disketten.

Fast detta borde inte spela någon roll. Sätter du in kortet i kortläsaren först och föröver ett broderi, tar ut kortet och sätter in i maskinen eller hur fungerar din maskin?

Oj då såg inte att det var ett nytt inlägg, jag var lite snabb
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-16, 20:13   #6
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
Javisst jag har pfaffs grejer.När jag klickar på pilen så säjer datorn att jag måste välja nåt i connection och det funkar bara inte. Med Janomen så funkade det precis som Cecilia skrev, det var lätt. Jag har dragit ut manualen på papper men hänger inte med. Kan jag ha ändrat nån inställning fast jag inte tror det?
/pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-16, 20:13   #7
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Japps, man sätter in kortet i läsaren och sedan för man över, sen sätter man kortet i symaskinen. Som jag har förtått det då, för biten stoppa kortet i maskinen har jag ju inte fått prova än...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-16, 20:15   #8
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Har du provat att dra ut USBkabeln och sedan stoppa i den igen? För precis det hände mig och när jag stoppade in kabeln igen så "klingade" datorn till (hittat ny hårdvara) och sedan hittade den kortet och kortläsaren igen.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-16, 20:16   #9
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Kan du skriva mer exakt vad den säger?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-17, 08:54   #10
TuvaMeja TuvaMeja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 76
Hej!

Är du inne i 3d embrodery programmet? Där behöver jag bara stoppa i kortet i creative smart card "hålet" och sedan välja: send 1. Jag var inne i fel program (file assistans) i början när jag skulle försöka sända broderier, har ännu mycket att lära mig.

Lycka till!

Mvh Elisabeth.
TuvaMeja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-17, 15:44   #11
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
Hej!
Nu är jag här igen och ingenting fungerar!! Grrr..Menar du Elisabeth att jag måste köpa 3D Embroidery programmet för att kunna föra filer från datorn till kortet???
Jag fattar fortfarande inte vad jag gör som felar..../pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-17, 17:22   #12
TuvaMeja TuvaMeja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 76
Hej!

Tyvär är jag nybörjare så jag vet faktiskt inte om man måste ha det, ring till en Pfaff affär och fråga. Jag köpte min kortläsare från en Dansk affär och då sa dom att man skulle ha det programmet, är du tvungen att skaffa det så är dom billiga i Danmark på det.Tyvär har inte Karin E. haft så tur med sin maskin därifrån men programmen och kortläsaren verkar ialla fall funka för henne. Jag har köpt allt där och inte haft några problem. Men efter Karins otur så vet vi i alla fall att affären är seriös, då hon fått byta maskinerna som krånglat ( jag håller tummarna för dig Karin ). Annars finns här duktiga medlemmar som säkert vet, det bör ju vara samma även om man har tex. Huskvarna.

Mvh. Elisabeth.
TuvaMeja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-17, 18:43   #13
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Pia, hur gör du när du försöker föra över broderierna? Och är de i rätt format? När jag gör så gör jag så här:

Efter jag startat programmet så klickar jag på knappen med ett blått kort längst ut till höger. Sen tänker programmet en stund. Sen kan jag markera fil och trycka på pilen för att flytta filen till kortet. Sen klickar man på ikonen för att skriva till kortet och sen finns boderierna på kortet.

Eftersom min maskin är på väg från danmark (igen) så har jag aldrig haft möjlighet att verkligen testa att broderierna syns för symaskinen, men det ser ut som att broderierna förs över korrekt.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-17, 19:09   #14
pialuttan pialuttan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 216
Hej!
Tur att sysidan finns, för jag tror att det skulle kosta med helgpsykvård... ;o)
Jag ska prova som du säjer Karin. Nu har jag inte komplett program, utan bara ass som följde med stationen och det ska räcka. Jag har tydligen lyckats föra över några broderier igårkväll i förtvivlan! Nu har jag installerat om allt i datorn så jag ska prova.
TAck snälla vänner här som är sååå snabba!
kram/pia
pialuttan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-17, 19:16   #15
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Ja, jag tror det ska räcka. Jag har iofs fler program, men jag kan föra över med endast file assistant.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons