Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-06-24, 15:43   #1
monster_my monster_my är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 46
Smile Tygloppis och eget företag m.m.

Jag funderar lite över det här med att starta eget inom textil. Det är nämligen så att jag kan komma över tyg billigt som jag i så fall skulle dels kunna använda i egen produktion och dels sälja utav. Det är mycket trikå och liknande. Men jag vet inte om jag vågar... Jag har gått Textil produkt och affärsutveckling på Textilhögskolan i Borås så jag har hyfsat koll på det här med affärsplaner osv.

Tror ni att det är många som skulle kunna tänka sig att komma på "tygloppis" och köpa billigt över internet? Min tanke är att på så sätt få in kapital för att kunna köpa maskiner och starta på riktigt inom sömnad osv. Alltså tanken är inte att starta tygaffär utan att det mer är för att komma i gång ekonomiskt och att det skulle vara kul. Lite som att pröva på att ha ett företag som inte är så "allvarligt" menat.

Skriv gärna kommentarer....
monster_my är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-24, 17:51   #2
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Svårt att säga om det kommer lyckas eller inte. Enda sättet är att ta steget att våga göra det. Lycka till.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-25, 05:18   #3
mkel mkel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 65
Absolut ta steget!!!!

Jag tycker absolut att du har stora chanser att lyckas!!!! Har du TID,KAPITAL o bra vänner!!!! så satsa. Din affärs idé låter jättebra. Du kan alltid starta en Enskild Firma och om det inte funkar kan du ha den vilande. Glöm inte skatten.
mkel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-25, 12:25   #4
GLa GLa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 110
kul idé. den som ingenting vågar kan ingenting vinna sägs det. Lycka till
GLa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-25, 21:22   #5
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Det kan väl inte hända så mycket om du inte köper på dig några mängder? Man måste våga för att vinna,har du försökt så vet du iaf.Har du chansen så prova.Du kan ju sälja som företag t ex via tradera med, då når du ett ganska stort kundnät. Jag tittar gärna vad du har för tyger,Lycka till.
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 19:59   #6
CamillaRH CamillaRH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 164
Absolut ska du satsa. Efterfrågan på billiga trikåer är stor, driver själv ett litet barnklädesföretag och skulle absolut vara intresserad av att köpa tyger!!! LYCKA TILL!!!
CamillaRH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 20:08   #7
monster_my monster_my är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 46
Jag måste tänka över det hela lite mer men det känns ju helt klart lockande och roligt : ) Roligt också att det kom in positiva komentarer på projektet. Det är väl mest gubben som är lite skeptisk men jag bestämmer ju egentligen själv.
monster_my är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 20:47   #8
Emma_Rydqvist Emma_Rydqvist är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2010
Inlägg: 5
Kul med eget företag! Lycka till! Jag har också eget företag, det går runt men inte så mycket mer, men det är roligt och lärorikt. Jag tror att det är viktigt att ta ett steg i taget och inte ge upp.
Emma_Rydqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons