Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-08-06, 08:51   #16
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Jag har också haft stiltje på syfronten i sommar. Men så fick jag en beställning av svärdottern på Barbiekläder. Jag trodde mina barbieklädsdagar var över då barnbarnen (tjejerna) är 7 år och över.

Var också med ena barnbarnet på en Barbieutställning på Mölndals Museum. http://www.museum.molndal.se/external/default.asp

Massor av inspiration igen. Lånade en bok på bilioteket och satte igång och sydde. Målet är en hel skokartong full till en födelsedag den 24 augusti.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 20:15   #17
Aliceiunderlandet Aliceiunderlandet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 17
Citat:
Blastugan skrev: Visa inlägg
Började fundera vad har jag sytt till min kompisar som inte redan finns med: Snuttefilt,haklappar, bodys, sängkläder....
Ännu fler saker jag inte ens tänkt på, perfekt. Tack för tipsen!
Aliceiunderlandet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-10, 20:16   #18
Aliceiunderlandet Aliceiunderlandet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 17
Citat:
ankan skrev: Visa inlägg
Jag har också haft stiltje på syfronten i sommar. Men så fick jag en beställning av svärdottern på Barbiekläder. Jag trodde mina barbieklädsdagar var över då barnbarnen (tjejerna) är 7 år och över.

Var också med ena barnbarnet på en Barbieutställning på Mölndals Museum. http://www.museum.molndal.se/external/default.asp

Massor av inspiration igen. Lånade en bok på bilioteket och satte igång och sydde. Målet är en hel skokartong full till en födelsedag den 24 augusti.
Vilken rolig idé, sånt hade jag uppskattat bsom barn, haha. Får nästan kolla upp lite mönster jag också
Aliceiunderlandet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-11, 07:44   #19
Micka Micka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 135
Leksaker

Små leksaker, typ gripleksaker med bjällror i går att både virka och sy, tror att Ottobre har något gratismönster på sin sida. "Gosdjur" med prassel i form av en tom våtservettförpackning har jag sett någonstans på nätet, mobiler att hänga över säng och skötbord. Det finns massor sök efter gratismönster på nätet. Mönsterarkivet är ett bra ställe att börja på.

Just nu virkar jag fikabröd till min brorsdotter på 1 ½ år - en beställning från hennes mamma.

Sen för ett tag sen tyckte jag att istort sett alla sybloggare gjorde de här små praktiska blöjförvaringarna som man får plats med några blöjor och lite våtservetter i när man är iväg.

Om du ska sy ett lektäcke att ha på golvet är mitt tips att sy fast halkskydd, typ sådant man kan ha under mattor, på undersidan för då följer inte täcket med barnet när det ska försöka krypa/åla sig fram på täcket.

Ja, det finns massor, massor mer att sy till kommande barn. Själv ska jag snart sätta igång att sy lite till min lilla kommande.
Micka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 19:00   #20
Aliceiunderlandet Aliceiunderlandet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 17
Citat:
Micka skrev: Visa inlägg
Små leksaker, typ gripleksaker med bjällror i går att både virka och sy, tror att Ottobre har något gratismönster på sin sida. "Gosdjur" med prassel i form av en tom våtservettförpackning har jag sett någonstans på nätet, mobiler att hänga över säng och skötbord. Det finns massor sök efter gratismönster på nätet. Mönsterarkivet är ett bra ställe att börja på.

Just nu virkar jag fikabröd till min brorsdotter på 1 ½ år - en beställning från hennes mamma.

Sen för ett tag sen tyckte jag att istort sett alla sybloggare gjorde de här små praktiska blöjförvaringarna som man får plats med några blöjor och lite våtservetter i när man är iväg.

Om du ska sy ett lektäcke att ha på golvet är mitt tips att sy fast halkskydd, typ sådant man kan ha under mattor, på undersidan för då följer inte täcket med barnet när det ska försöka krypa/åla sig fram på täcket.

Ja, det finns massor, massor mer att sy till kommande barn. Själv ska jag snart sätta igång att sy lite till min lilla kommande.
Då får jag kolla Ottobre, leksaker vore hemskt roligt att göra.

Ja, en skötväska såklart! Jättebra idé! Det ska jag absolut göra.

Det ska jag komma ihåg, väninnans ettåring blir tokförbannad på sin filt för att den följer med överallt när hon kryper, haha.

Gratulerar till bebisen!
Aliceiunderlandet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-12, 21:50   #21
beabjo beabjo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 5
http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mo...?group_id=5902

Dette teppet sydde jeg til minstejenta. Det er ikke så veldig stort, men en god ide synes jeg. Hodet til kua blir ei slags pute og så sydde jeg inn en "rytmeboks" som lager rangle-lyder. Ellers har Stoff og Stil mange mønster på kosedyr, leker osv til baby.
Mvh Beate
beabjo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 13:03   #22
Aliceiunderlandet Aliceiunderlandet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 17
Citat:
beabjo skrev: Visa inlägg
http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mo...?group_id=5902

Dette teppet sydde jeg til minstejenta. Det er ikke så veldig stort, men en god ide synes jeg. Hodet til kua blir ei slags pute og så sydde jeg inn en "rytmeboks" som lager rangle-lyder. Ellers har Stoff og Stil mange mønster på kosedyr, leker osv til baby.
Mvh Beate

Men gud så söt! Jag har hittat en liknande som stickas fast det är ett får, nu fick jag ju idén att göra massor med olika djur
Stoff och stil måste jag absolut kolla in, tack för tipset!
Aliceiunderlandet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 16:20   #23
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Fleecemössor och bomullsmössor!!! Helt underbart bra till små söta huvuden!

Dessutom badlakan med luva på, jättebra att vira in lilla guldklimpen i efter badet.

Haklappar och dregglisar får man aldrig för många av!

Lycka till och glöm inte bilder till oss på sysidan
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-13, 20:00   #24
Aliceiunderlandet Aliceiunderlandet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 17
Citat:
millsing skrev: Visa inlägg
Fleecemössor och bomullsmössor!!! Helt underbart bra till små söta huvuden!

Dessutom badlakan med luva på, jättebra att vira in lilla guldklimpen i efter badet.

Haklappar och dregglisar får man aldrig för många av!

Lycka till och glöm inte bilder till oss på sysidan
Mössor är en jättebra idé, känns inte alltför komplicerat heller, perfekt!
Jag ska försöka hitta mönster på badlakan, de med huva är sjukt söta så det är absolut ett alternativ
Haklappar är på väg bara jag hittar bra material.
och bilder blir det definitivt, det lovar jag
Aliceiunderlandet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-17, 18:09   #25
Maribu Maribu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 79
Omlotttröjor

Det finns bra mönster på både omlottröjor och annat till små, små bebbosar i Ottobre nr 6/2007. Lycka till!
Maribu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-19, 11:26   #26
Aliceiunderlandet Aliceiunderlandet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 17
Citat:
Maribu skrev: Visa inlägg
Det finns bra mönster på både omlottröjor och annat till små, små bebbosar i Ottobre nr 6/2007. Lycka till!
Oooh, går det att beställa i efterhand? Om inte annat kanske bibblan har... tack för tipset
Aliceiunderlandet är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons