Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2014-01-08, 19:52   #1
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hur väljer du ditt broderi?

Hur väljer du ditt broderi?

Jag undrar hur du gör när du ska brodera något? Ser du ett broderi och tänker detta måste jag
brodera på en väska, tröja, eller vad som. Eller har du tex en väska som du vill brodera något på, och att du letar efter ett passande broderi till det du vill ha broderat?

Jag tänker nog lite både och. Ett broderi kan inspirera mig till att sy något, som jag vill ha broderiet på. Ibland hittar jag istället ett lämpligt objekt som jag sedan letar fram ett broderi till.

Jag funkar likadant när det gäller stygnsättning, en bild som tilltalar mig stygnsätter jag, och sedan får jag hitta något som det passar att brodera på. Eller så har jag tänkt mig ett projekt, och letar fram en bild som jag vill stygnsätta till just det projektet.

När jag broderar min reflexer har jag ibland klart för mig vad jag vill stygnsätta, men lika ofta snubblar jag över någon bild som jag vill ha till reflex.

Hur gör du?
Blir ett broderi din inspiration, eller är det saken du vill brodera på som gör att du letar fram ett passande broderi?

Skulle vara intressant att höra vad som gör att du väljer det broderier som du gör.
För jag måste säga att jag kan fundera lääääänge på vad som passar vart.
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons