Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-11-03, 08:35   #1
madebyjoe madebyjoe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 4
Unhappy Fler som är missnöjda med minanamnband.se?

Jag blev så besviken när jag fick min (dyra!) leverans av namnlappar. Jag hade gjort på exakt samma sätt som min förra beställning, med typsnitt och text och placering av text, men denna gång blev texten mycket större och hamnade på ett annat ställe. Jag mailade dem och beskrev mitt dilemma och hur besviken jag var. Men icke, personen i andra änden håller fast vid att jag borde sett detta på förhansgranskingen. men om man gör på exakt samma sätt så anotg jag liksom att de skulle se likadana ut???


Fler som råkat ut för detta?
madebyjoe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 20:03   #2
supermamma supermamma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 2
Håller med er!

Har med beställt utav minanamnband. Först var dom väldigt långsamma på att skicka varorna.Fick ringa och efterlysa flera gånger. Sen har jag lagt undan jättemånga ettiketter som blivet fel.När jag kontaktar dem så är svaret att det är något dom räknar med och därför ger dom alltid fler med.Har en uppfattning att det inte är som det ska med det företaget.Tyckte med att priset var riktigt högt.Men nu är jag i behov av fler ettiketter och undrar nu...finns det någon annan att beställa av?
Tacksam för tips!
supermamma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 20:16   #3
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
För många år sen beställde jag via www.namnband.se. Det tog lite tid men det var inga problem med någonting.
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 21:08   #4
supermamma supermamma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 2
Smile Tack!

Tack!
Jag ska pröva där istället.!
supermamma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 21:44   #5
Ankiv Ankiv är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 10
Hej!

Jag har oxå beställt av minanamnband förut och fick olíka utseende även att jag gjorde likadant båda gångerna. Dessutom var det väldigt lång leveranstid och dyrt. Så nu har jag istället testat att beställa från World Wide Label och är jättenöjd! Snabbare leveranstid och snittpris på ca 1,10 kr inkl frakt jämfört med ca 4 kr/st från mina namnband och då beställde jag 3 olika varianter varav 2 var dubbelsidiga/vikta.
Ankiv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-11, 23:09   #6
Bittan.C Bittan.C är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 31
Smile

Jag beställer mina från vävnamn i Askim

Snabb leverans Har inte blivit missbelåten


någon gång
Bittan.C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-12, 09:10   #7
Sykatten Sykatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 97
Jag har funderat på att beställa tryckta namnband från http://www.etsy.com/listing/61811764...-fabric-labels.

Någon som testat det?
Sykatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 22:08   #8
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Min dotter beställde från minanamnband och hon var också mycket missnöjd. Av 100 st band hade 25 st felaktigt placerad text. Vet inte om hon fått svar från dom ännu
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 09:42   #9
Kortnos Kortnos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 1
Arrow dottern..

Citat:
Stinas skrev: Visa inlägg
Min dotter beställde från minanamnband och hon var också mycket missnöjd. Av 100 st band hade 25 st felaktigt placerad text. Vet inte om hon fått svar från dom ännu
Kan svara på det där.
Jag skickade bild på en fel och en perfekt bredvid varandra. Förklarade att det var 25st som var HELT FEL, alltså en fjärdedel av min beställning.
Jag fick välja mellan 25% tillbaka utav priset eller 25% rabatt på nästa beställning. Jag valde pengar tillbaka och fick då 75kr (av 299:-) insatt på mitt konto nästan direkt.

Felet på mina band var att texten hade hamnat nästan högst upp på banden och inte i mitten.
Kortnos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-22, 11:18   #10
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Talking

Var inne på www.worldwidelabel.net
De var bra priser. Och vad jag förstår så kan man själv påverka utseendet väldigt mycket. Men man kan inte förhandsgranska hur det blir. Är det någon här som kan beskriva hur ni har gjort och kanske kan visa ett exembel (räknas väl inte som reklam hoppas jag).
Blir till att testa dom nästa gång.
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 09:22   #11
Memmel Memmel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 184
Om man går in på karinottilias blogg kan man hitta ett inlägg (titta i tipsrutan till höger) där hon berättar om sina namnlappar från WWL.

Man blir så sugen!

Hälsn. Anette
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 11:06   #12
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag känner inte alls igen problemet med minanamnband. Jag har beställt därifrån flera gånger och alltid fått perfekta band. Första gången jag beställde av dem hade vi en mycket fin dialog om hur det skulle se ut, var texten och bilden skulle placeras m.m. Jag ville ha en liten bit tom så jag kunde fylla i en siffra etc eftersom jag använder dem och märker kläderna jag syr till dansskolans föreställningar och det var inga problem. Jag syr för det mesta bara fast dem i kortsidorna så de kan användas som hängare också. De har klarat det mesta genom åren så det är nog med Mina namnband som med det mesta tyvärr, ibland blir det inte bra men för det mesta är det precis som det ska vara.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-25, 13:14   #13
k.gunilla k.gunilla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 53
Jag fick mina namnetiketter från minanamnband idag. Helt perfetkta. Jag är helnöjd.
k.gunilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 11:36   #14
Angepange Angepange är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 8
I sverige finns nu ett nytt företag som erbjuder namnlappar. http://www.3exter.se/

Andra företag är bl.a. det redan nämnda WWL, och sedan finns även www.wovenlabelz.com (som även erbjuder tryckning av hangtags, visitkort, klistermärken, stryka på märken etc. etc.) Wovenlabelz har jag själv handlat av.

Sen finns det en till på etsy som jag inte kommer ihåg namnet på, finns i Singapore. Dom andra finns i HongKong respektive Shanghai.

/Agneta
Angepange är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-19, 13:44   #15
Sykatten Sykatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 97
Jag har beställt från Lifestyle with love på Etsy.com (http://www.etsy.com/transaction/486443049 och är grymt nöjd!

Billigt var det också, typ 320 kr för 600 stycken.

Så här blev mina: http://www.facebook.com/photo.php?fb...1095984&type=1
Sykatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons