Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-04-09, 14:34   #1
avrebeka avrebeka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 22
Question brodera på stickat eller liknande tyg

hej.Tänkte fråga om de är ngn som har tästat brodera på stickat eller på tyg som strechiga tyger som sportiga tröjja.De är svort att ställa fast i broderi bågan o åker fram o tilbaka närman brodera.Tråden går sönder för att tyget står inte fast.Fins de ngn material som man ska ha på tygen innan jag ska brodera?Tack snälla ni om ngn skriver tips.Tästade brodera på min trönings tröjja namn men de blev inte så snygt
avrebeka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 15:53   #2
gko gko är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 90
Sätt fast ett stadigt underlag i bågen och nåla sedan fast det stickade tyget eller om du har tråcklingsfunktionen så tråckla fast det i underlaget, kolla så att du har det rätt, så du får det så som du vill ha det.
gko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-09, 17:58   #3
avsl140502 avsl140502 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 28
Jag brukar lägga ett stadig papper (beroende på tyg kvalite) i ramen sen lägger jag trikå plagget eller frottén på papperet och sen en vattenlöslig solvy på det, spänner ramen och syr brodyren. När sen brodyren är färdigsydd så drar man bort papperet och solvyn, fungerar bra för mig.

Hoppas du förstår min beskrivning

/Eva
avsl140502 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 20:26   #4
avrebeka avrebeka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2011
Inlägg: 22
tack tack...jag fattade...men vilken typ av pappar skajag ha under??är de ngn såpecielt för broderi eller vanlig papper??
avrebeka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-11, 23:54   #5
Ma-lou Ma-lou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 243
När jag broderade rosor på min stickade tröja använde jag Filmoplast som jag köpt hos Bibbi Jag har bara filmoplasten i bågen som har en rutad översida som man drar bort och kvar finns en klister sida där lägger du tröjan du kan tråckla en ram runt med brodyrmaskinen dels ligger plagget exakt och du kan använda vattenlösligt Solvy överst om det stickade är lite tjockare. Jag hade 30 wt bomullstråd och det blev väldigt fint, mönstret var Husqvarnas brodyrkort 210 Handlock needlework passade bra på stickad kofta. Du kan läsa om Filmoplasten på Bibbis hemsida väldigt bekvämt att använda och själva broderiet blir väldigt bra på elastiska och stickade tyger.
Lycka till!
Ma-lou är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons