Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-05-11, 12:03   #1
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Hur är Ottobres storlekar?

När jag var hemma i Sverige förra veckan passade jag på att köpa Ottobre, eftersom jag blivit lite nyfiken. Jag tycker tidningen är jättemysig: snygga barnkläder och härliga bilder. Men innan jag sätter igång och syr undrar jag hur Ottobres mönster är i storlekarna? Jag vet ju att Burdas barnstorlekar alltid är väldigt stora, är Ottobres lite mer normala?
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-11, 12:10   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ibland kan storlekarna vara lite stora tycker jag men för det mesta är de bra. Jag älskar tidningen!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-11, 12:52   #3
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Ok. Allt är onekligen lättare när man har tillgång till dem man syr åt så att man kan mäta och prova, men de flesta barn jag syr åt bor ganska långt iväg.

Jag gillade verkligen tidningen - inte minst det faktum att mönsterarket inte var tryckt på spindelvävstunnt papper (som Burda)... Hur ofta kommer den ut, förresten?
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-11, 13:40   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vår, sommar, höst och vinter. Dessutom är det lätt att hitta på mönsterarken
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-11, 21:42   #5
nillas nillas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 99
gå in på ottobre:s hemsida så kan du prenumera på den... man kan även där beställa gamla tidningar och även se vad som finns i ALLA tidningar. det tycker jag är bra så vet man om den är ngt av intresse//nilla
nillas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-12, 10:22   #6
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Tack för tipset om prenumeration. Jag har aldrig sett tidningen här i England, och tog för givet att jag inte heller skulle kunna prenumerera, men upptäckte när jag kollade deras hemsida att det går! Och det är ju jättesmart att man kan se vad som finns i de gamla tidningarna innan man köper. Jag ritade av mönster till hängselbyxorna på sidan 14 i nyaste numret igår, ska sy dem åt en kompis lilla son. Om en stund ska jag gå och köpa tyg. Promenaden till tygaffären går genom en park, och solen skiner just nu från en (åtminstone delvis) blå himmel... känner mig på riktigt bra humör...
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-12, 10:57   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Å va härligt, här är också skapligt väder och jag hör barnens glada rop från min dotters dagis. Själv ska jag krypa in i syskrubben och massproducera bil och sländ t-shirts (massproduktion är inte lika kul som skapande). Tur det finns ett litet fönster där i alla fall. Längtar tills det blir så varmt att symaskinerna och jag kan sitta ute.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-12, 11:33   #8
alexandrabrinck alexandrabrinck är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 235
Glömde säga att för att göra min idylliska tillvaro fullkomlig har jag även en helt nyservad symaskin... (Passade på att få det gjort medan jag var hemma i Sverige för att slippa vara utan maskin medan det gjordes.) Åh, vilken lycka.
alexandrabrinck är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
ottobre, storlekar

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons