Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2014-01-09, 17:25   #1
Sagakatt Sagakatt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2012
Inlägg: 35
Brodyrprogram för Mac-dator???

Har nu efter mycket funderande fram o tillbaka köpt en Brother NV 90E. Hittade den på Blocket och förstår att det är en enklare maskin, men tänkte att jag börjar så... Få se hur biten jag blir av detta :-)

Nu till min fråga, har letat på nätet efter något brodyrprogram som går att ladda in på min Mac-dator, hittar bara för PC dvs Windowsprogram???

Är det någon annan här som har Mac-dator och isåfall vilket program använder ni???
Sagakatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 22:05   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Embird ska fungera tillsammans med Mac

Titta på deras sida, under Compatibility

http://www.embird.net/
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-09, 22:23   #3
Sagakatt Sagakatt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2012
Inlägg: 35
Tack för info, just den sidan hade jag inte hittat :-)

Nu vet jag att det finns en möjlighet, men känner inte att jag vill kosta på ytterligare program för att få det att fungera. Hoppades att det skulle finnas något som var anpassat för Mac.

Då får jag använda mannens gamla trötta PC till att börja med :-(
Sagakatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-10, 14:58   #4
ElisabethAhlen ElisabethAhlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 55
Smile

Hej!
Jag kör uteslutande Mac men tyvärr har jag inte hittat något som går att köra i Mac. Jag har löst det genom Parallells, ett windows i Macen.

Mvh
Elisabeth
ElisabethAhlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 17:49   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det är viktigt att tänka på när man köper ny dator, hur man kommer använda den och köpa därefter och inte bara köpa pga ett märke.. Nu hjälper det inte er, men till folk som funderar på att köpa.. Bra att tänka på.

Jag har pc och sambon har mac. Han försöker ibland få mig över till mac men jag förklarar att det är enkelt: de program jag använder finns inte till mac (eller så har jag betalat redan och är vana vid dem som t.ex. CorelDraw).
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 19:07   #6
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Det är viktigt att tänka på när man köper ny dator, hur man kommer använda den och köpa därefter och inte bara köpa pga ett märke.. Nu hjälper det inte er, men till folk som funderar på att köpa.. Bra att tänka på.

Jag har pc och sambon har mac. Han försöker ibland få mig över till mac men jag förklarar att det är enkelt: de program jag använder finns inte till mac (eller så har jag betalat redan och är vana vid dem som t.ex. CorelDraw).
Precis detsamma som jag har haft det. Han ville t.o.m. skänka mig en Mac men jag ville inte lämna PC-världen. Det finns så otroligt många specialprogram för Windows som har ett så förhållandevis litet kundunderlag att det inte lönar sig att göra program för Mackens slutna system. Vill man ha Mac så måste man skaffa sig något av de programmen som emulerar Windows för att kunna få tillgång till flera program. Om man hör till Linux-världen finns det t.o.m. gratisprogram för att kunna köra Windows-programmen.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 20:37   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Precis. Jag är inte helt anti-apple, jag har ju iphone och ipad och det får räcka.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-16, 21:48   #8
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Jag har för mig att jag sett att Husqvarana ska ha nått nytt broderiprogram som fungerar på Mac. Leta på deras sida.

Men visst kan man köra windows ihop med Ios så att man inte behöver mac-program? Kan inte mac alls, men den blir ju allt vanligare.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-17, 15:02   #9
Sagakatt Sagakatt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2012
Inlägg: 35
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Det är viktigt att tänka på när man köper ny dator, hur man kommer använda den och köpa därefter och inte bara köpa pga ett märke.. Nu hjälper det inte er, men till folk som funderar på att köpa.. Bra att tänka på.

När jag köpte min Mac-dator för drygt två år sedan hade jag inte en tänke på att köpa brodyrmaskin. Det är ett intresse som kommit senare.

Nu har jag väckt liv i mannens gamla laptop med windows 7, så problemet är för stunden löst :-)
Sagakatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons