Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-09-03, 17:54   #1
Catwomisen Catwomisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 2
Question Enärmad rock?

Hej! Detta är mitt första inlägg här, Så glad att jag snubblade på en sida som handlar om min favorithobby...

Jag har en kille som länge har önskat sig en lång rock, men har svårt att finna en som passar just honom. Saken är den att han är ganska kortvuxen och smal, samt att det fattas en arm. Han har alltså inte ens en stump, utan axeln slutar vid nyckelbenet och sen är det bara platt.I övrigt har han ju ansiktsform och så, så att jag tror att han skulle passa i en rock, bara den blir sydd i hans mått.

Så till min fråga... någon som har en ide för hur man kan få en rock att sitta snyggt, även om det bara är en ärm? Han använder inte protes, han avskyr det,
Catwomisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-03, 18:02   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Varför helt enkelt inte bara göra en "vanlig rock", där du antingen syr in en oval istället för ärmen i ärmhålet, eller där du helt enkelt undviker att klippa ur ärmhålet och sedan nålar ihop det på honom, för att få till en bra passform?
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-03, 18:12   #3
Catwomisen Catwomisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 2
Citat:
Jimipe skrev: Visa inlägg
Varför helt enkelt inte bara göra en "vanlig rock", där du antingen syr in en oval istället för ärmen i ärmhålet, eller där du helt enkelt undviker att klippa ur ärmhålet och sedan nålar ihop det på honom, för att få till en bra passform?

Hmm... För simpelt för att jag skulle komma på det själv Kan ju prova. Då kan jag ju istället kanske fråga om du vet vart man kan få tag på bra mönster online?
Catwomisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-03, 19:00   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag använder mig i allmänhet inte av mönster, så, jag är lite dålig på sådant. Titta under "Länkar" istället och leta efter mönsterkategorin där. Då borde du kunna hitta en hel del.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons