Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-22, 16:27   #1
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Böcker från amazon.com

Är det någon som handlat böcker från amazon.com? Hur funkar det? Man kan tydligen välja på nya och begagnade eller?
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-22, 16:47   #2
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Hej.

Jag har köpt många böcker från Amazon i USA och England (amazon.co.uk)
Det går jättebra och böckerna dyker upp ganska fort beroende på vilken typ av frakt man väljer.
Jag har köpt begagnat också och det har också alltid funkat bra, men vissa säljare av begagnade böcker skickar tyvärr inte utomlands.
P.s Kolla att adlibris.se inte har böckerna först - de har en hel del utländska böcker och då slipper man ju ta det utomlands ifrån.

Mvh
Ann

Senast redigerad av freja71 den 2007-09-22 klockan 16:49.
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-22, 21:51   #3
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Bokletartips

Kolla även
www.bokus.com. De brukar ha bra pris på det mesta jag söker när det gäller engelska böcker.

Ett tips är att köra bokens ISBN i
http://bok.compricer.se/
eller
http://www.prispallen.se.
Både svenska och utländska företag brukar komma upp och du ser deras priser direkt. Spar tid.

Jag har handlat flera gånger på http://www.amazon.co.uk. De har bra service och skickar flera mejl i köpprocessen, så man vet hur ordern behandlas. Portot blir ju inte så billigt som på Bokus (19 kr).

Kolla även http://www.sundaybooks.se som har mycket om textil. Man kan se "vad som finns".
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-22, 21:56   #4
fika fika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 27
Jag har använt mig av många olika sajter när jag har beställt böcker. Beställde väldigt mycket när jag pluggade och då var www.bokfynd.nu guld värd för den söker fram olika leverantörer på samma bok med priser.
fika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-23, 13:37   #5
gunnele gunnele är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 187
Tack för att ni svarat. Bokus och lite andra svenska näthandlar jag testat men ibland vill man vidga vyerna.
gunnele är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-23, 16:00   #6
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Spröt utanför Sveriges gränser

Min poäng var:
Du kan kolla bokutgivningen utomlands (t ex Amazon) och sedan kan det ändå löna sig att beställa genom en svensk firma. Bokus har inte allt på lager, utan hämtar hem från utländska förlag efter din beställning. Det betyder att de kan ta hem "det mesta".

Jag säger detta för att jag själv köpt böcker billigare (eller likvärdigt pris) genom Bokus än de skulle ha kostat att få hem från England genom Amazon. Ett tips bara. Kan ju bli lite smidigare om man uppskattar det.
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-24, 18:05   #7
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Jag har köpt två eller tre begagnade böcker genom Amazon.com. Böckerna (quiltböcker) var jättebilliga, 5-6 dollar styck, skicket på dem jättebra (som nya). Lite tråkigt bara att frakten blev dubbelt så dyr som böckerna hahaha, men det beror nog snarast på att de var så billiga och inte på att frakten var dyr.

Lycka till, tänk på hur fantastiskt det KAN vara med globalisering!!!
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-24, 19:46   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag vill avråda från att köpa från bokus!

Min pojkvän skulle köpa en nytryckt bok, helt ny alltså, och han fick vänta i 2 månader, och sen fick han paketet, och gissa vad... inuti boken var många sidor bruna och krulliga stänkt med te eller så, och mellan 2 sidor var det en papperservett!
(jo paketet var oöppnad)

Aldrig mer bokus för oss. 2 månaders väntetid och smutsig bok när det skall vara nytt? Han var i slutet av kursen när han äntligen fick hem sin bok.

Jag förstår inte hur en sådan bok kan slinka igenom?! Kanske om det vore från en loppis eller bibblan, men inte i det här fallet...

Själv köper jag alltid böcker från utlandet om det är på "utrikiska". Lite/mycket billigare. Sen lånar jag böcker från bibblan, och köper från loppis.

Men Adlibris verkar dock sköta sig hittills (för pojkvännen).
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-24, 19:54   #9
fika fika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 27
Jag glömde nämna att jag genom bokfynd då har testat på svenska och utländska sajter och de utländska är väldigt snabba med leverens och även billig frakt. Kan inte nämna någon utländsk sajt direkt men min svenska favorit är Adlibris.
Håller man sig till de större sajterna så brukar det inte vara några problem.
/Erika
fika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2023-09-24, 10:20   #10
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Tyvärr har det blivit dyrare att köpa från engelska Amazon pga Brexit.
Jag åkte på en 100-lapp extra för en begagnad bok som kostade 120 kr.
Synd, då jag brukade handla mycket från både Amazon och Ebay i England.
Handlar man inom EU, slipper man "straffavgiften".
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons