Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2017-10-29, 17:20   #1
Trinda Trinda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2017
Inlägg: 5
Brother Innov-ís NV1100

Någon som har någon erfarenhet när det gäller denna modell? Har varit och provkört en brother f410 som verkade helt ok. Men den hade inte allt som jag vill ha därav att jag funderar på 1100 istället.
Det som gör att jag tvivlar lite är att den inte har elektronisk pressarfotstryck som modellen över (1300). Men är det värt 3000kr? Den har några fler sömmar samt små bokstäver i broderingen.
Trinda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 08:13   #2
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
1300 har också sömnad i sidled vilket kan vara jättebra när man ska lappa och laga. Dessutom har den stora stygn 4mm. Här kommer en pdf där du kan se skillnaderna mellan 1100 och 1300.
https://www.sewingmachines.co.uk/upl...chure-2443.pdf
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 08:21   #3
Trinda Trinda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2017
Inlägg: 5
Tack. Jo jag har läst den innan. Det jag undrar är om det är värt att lägga så mycket extra. Tycker att 1100 är rätt dyr redan. Men samtidigt vill jag inte ångra mitt köp för att jag saknar nåt. Är inte lätt att välja symaskin.
Trinda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 15:01   #4
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Ja, det där är svårt att råda. Jag själv är en sån som sparar och blir nöjd när jag köper något. Men ibland så måste man ju rätta mun efter matsäcken och då får något billigare duga. Små bokstäver i broderingen skulle i alla fall jag kunna klara mig utan. Vad gäller andra sömmar så använder jag inte dekorsömmar särskilt ofta och skulle säkert klara mig utan dem också. Nyttosömmar däremot bör du ju kolla så att alla du vill ha finns med. Elektroniskt pressarfotstryck vet jag inte varför det skulle vara bättre än mekaniskt. Känner inte alls till något om sånt.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 18:32   #5
Trinda Trinda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2017
Inlägg: 5
Tack så jätte mycket för bra råd. Ska kolla mer på nyttosömmarna. Tror dock att det blir 1100, känns som jag kommer kunna göra det mesta på den.
Trinda är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons