Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-04-24, 20:47   #1
namendo namendo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 3
Tidning om sömnad

hej! jag undara om det finns någon tidningar att köpa eller prenumerear på om sömnad och sånt. gärna med mönster.
MVH Malin
namendo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-24, 21:22   #2
mariaanneli mariaanneli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 47
Jag prenumererar på Ingelise som är en dansk tidning, men allt är skrivet på svenska. den kommer ut 1 gång i månaden och har alltid många roliga mönster.
Vänliga hälsningar
Anneli
mariaanneli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-24, 21:38   #3
Irre Irre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 47
tidning

Hej
jag prenumerar på Ingelise och den är bra, jag köper även Burda varje månad, kommer ut runt den 1:e varje månad. De är jätte bra. Går på sykurs där Vi nästan använder Burdamönster (de är på svenska)

Vi sys
Irre
Irre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-05-25, 08:56   #4
lindsarp lindsarp är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 9
Sytidningar

Hej!

Jag brukar köpa Burda ibland. Den finns i lite olika utgåvor, dels den vanliga med blandat innehåll, sen en med enklare modeller, en för småväxta, en för storväxta, barnklädesspecial osv.

Burdas mönster är bra basmönster och brukar vara pålitliga storleksmässigt (alltså att man kan lita på att man kan ha storlek 42 om man syr en storlek 42 om man har mätt enligt Burdas storlekstabell att man skall ha en storlek 42).

Dock är tidningen tysk, vilket jag tycker märks i val av tyger och färger. Många av kollektionerna är uppsydda i rätt grälla färger och tämligen fantasifullt dekorerade, men det är ju en smaksak om man gillar det eller inte.
Bra basmönster är det ialla fall, och de har bra beskrivningar till sina mönster. Tidningen innehåller dessutom ofta tips på hur man syr snygga fickor och andra klurigheter. Dessutom får man tyska recept och bordsdekorationer på köpet och även om jag inte alltid uppfattar det som jättesnyggt så är det ialla fall intressant!
lindsarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-05-25, 09:25   #5
Bitte Bitte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 148
Hej,

Jag rekomenderar också Ingelise gå in på deras hemsida http://www.ingelise.dk/ där kan Du se lite om tidningen. Jag har sytt en hel del av de mönster som är med i tidningen och det har fungerat bra.

MVH

Birgitta
Bitte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-02, 09:37   #6
faaaaaabid faaaaaabid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2004
Inlägg: 1
Thumbs up sytidningar

hej jag rekommenderar också ingelise den nästan syskola och man kan nästan låta bli gå ikurs
hälsningar [SIZE=4]sa[/SIZE] [FONT=times new roman]saaaaas[/FONT] [COLOR=tomato]sas[/COLOR]
faaaaaabid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-06, 17:19   #7
Oddny Oddny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 94
Ingelise är en bra tidning på många sätt.
Du får köpa allt som du behöver av matrial till dom plagg som finns med i varje tidning antigen det är stickat virkat eller sytt. Du kan altså om du vill, sy kläder av presis samma tyg som på bilderna i tidningen. Det är vel bra eller?
Oddny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-06, 17:36   #8
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 288
Ottobre

Ottobre kan också vara ett alternativ, i alla fall om vill sy till barn. För vuxna är det bara något mönster då och då. Bläddra i någon när du kommer till en hyggligt välsorterad tidningskiosk.

Annika
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-07, 07:57   #9
cinna cinna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 33
Sytidningar

Jag vill också rekommendera Burda som jag tycker är en fantastisk tidning, den är billig och man får många mönster. Är det någon som vet om man kan prenumerera på den? Sedan köper jag den finska tidningen Ottobre men där är den främst mönster till barnkläder men designen och passformen är jättebra. Vill man gå in och titta vad tidningarna innehåller kan man göra det på
www.burdamode.com
www.ottobredesign.com
cinna är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
ingelise, mönster, ottobre, sömnad, tidning


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons