Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-12-10, 08:34   #16
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Den tråden har jag läst Tänkte om det fanns mer tankar om det hela. Tror jag kör på Polyester, då jag blev lite rädd för att Ryon skall gå av.
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 08:51   #17
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Hmmmm, upptäckte när jag letade tråd på maskinbroderi att de endast hade ryon. Skall an köra på detta iallafall eller skall an handla från något annat ställe.
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 10:07   #18
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Asch, det får nog bli en beställning av brodertråd från USA iallafall. Om man har tur och slipper tull så kostar det ju inte er än 750 kr för 50 rullar. Det är nog dumsnålt att köpa några rullar från Sverige till att börja med. Jag räknade ju på att jag behövde 50 färger och då är man snart uppe i en större summa iallafall.

Jag är dock lite nervös över att beställa för jag har aldrig handlat ifrån utlandet förut ( om man inte räknar min CP från SMD som en kompis hjälpte mig med). Funderar på att betala med kort, måste man ha "säkerhetskod" då? Jag har ett mastercard utan koppling till internetbank och då kan man väl inte registrera någon sådan kod? Någon med erfarenhet?
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 11:31   #19
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Ja det kanske är lika bra att slå till på ett 750;- paket direkt, för man behöver grymt mycket färger när man sätter ihop olika färger på broderierna. Jag har en hel del, men önskar så klart att jag hade mer ändå .

Jag har aldrig handlat en fysisk vara från utlandet, men jag shoppar väldigt mycket broderier via nätet på amerikanska sidor. Har Visa Master Card och det funkar hur bra som helst. Med säkerhetskod, menar du de 3 siffrorna på kortets baksida? När jag tex. handlar på EmbroideryLibrary så anger jag dessa och kortets nummer vid köp.

Nyfiken på vart ifrån du tänker beställa. Nu väntar vi på uppdatering om vilken tråd du handlar, och sedan givetvis vad du tycker om den .

Själv kör jag nästan uteslutande med Sulky - rayon/viscose - funkar kanon för mig.

Lycka till
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 11:40   #20
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Tänk bara på att det mesta som inte får plats direkt i din brevlådan blir belagt med moms, ev tull samt postens avgifter för indrivning av dessa summor.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 12:21   #21
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Jag har nog tänkt att handla från ABC i så fall. Det känns smidigt och bra då man redan i deras web-shop ser vad det kostar i frakt till Sverige och de har tom en omvandlingstabell så kan se vad det kostar i SEK (mao verkar de sälja en hel del till Sverige också).

Att få tulla varor man köper får man ta i beräkning, men om så sker så går dessa trådrullar på strax under 1000-lappen och det blir billigare än att köpa i Sverige iallafall. Dessutom är tråden av polyester som jag vill ha.
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 16:04   #22
titti49 titti49 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 68
Talking

Jag har beställt från DesignBySick 112 rullar Polyestertråd 1000m/rulle för ca1000:- inkl frakt. Dom levererades till dörren.
Jag fick dom nu i veckan och har provat att brodera lite och den ser bra ut, inte så dumt att ha en massa nyanser att välja mellan och den ska visst vara kompatibel med Embird som jag ska få i Julklapp. Jah har en Janome 350
titti49 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 17:33   #23
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Det blir ju inte lättare att bestämma sig för vart ifrån man skall handla Det var ett riktigt bra pris på 112 rullar. Frågan är om man behöver så många färger eller om det räcker med de 50 från ABC. Funderar någon dag till för jag har ju inte fått min maskin ännu. Hoppas på att den dyker upp i nästa vecka.
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-10, 20:35   #24
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Man kan ALDRIG få för mycket färger och färgnyanser! Jag ska brodera en vit häst till dottern, och den kräver 7 vita nyanser, för att bli riktigt fin. I många broderier med skiftningar, skuggor, ton i ton mm använder jag liknande färger i samma färgskala för att få ett snyggt broderi. Jag personligen, måste ha en massa färger att välja bland.

Kanske värt att fundera som du skrev, 112 rullar i olika färger, är aldrig fel att ha.
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 05:10   #25
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Efter mycket velande fram och tillbaka så har jag bestämt mig. Det blir 40 rullar + trådställ för 120 (jag räknar med att köpa fler färger ifrån http://www.threadart.com . Man kan ju alltid beställa mer om man kommer på att man saknar färger (och det gör man nog garanterat). 40 färger tror jag man kommer långt med till börja med.
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 08:27   #26
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Vad har dethär ABC-stället för adress?
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 08:30   #27
Mimmi71 Mimmi71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 171
Om du klickar på ordet ABC i mitt tidigare inlägg så hamnar du där. Annars är adressen : http://www.abc-machine-embroidery.com/
Mimmi71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-11, 08:33   #28
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Tack tack.
Nu när du skriver det så ser jag ju att ABC är understruket. Vet inte var jag har lagt hjärnan nånstans idag. Håller på att bli förkyld och ska gå på en julfest ikväll som jag inte precis känner för så det är väl därför jag är lite off eller försöker jag bara hitta en ursäkt för att jag inte är så uppmärksam.
Ha det gott!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons