Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-09-07, 11:32   #1
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Färdigspolad undertråd

Kalla mig gärna lat men jag tycker det är så himla bekvämt med färdigspolad undertråd. Jag köper den sorten som är spolad på papprulle och har pappsidor och min fråga är nu - är det någon som hittat någon bra sida på ebay el dyl att beställa dessa ifrån? Tänkte man kunde passa på medans dollarn är braJag har en Husqvarna Designer1.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 12:24   #2
SvandisRos SvandisRos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 109
Ganska skönt

och slippa spola själv när man har mycket på G.

Hittade här :
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=...&_osacat=14339

Hoppas du hittar något... själv har jag inte handlat från någon där...
Vet inte om det är bättre att handla från ebay.co.uk pga. tull.

Mvh,
Disa
SvandisRos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 14:47   #3
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
Lottan skrev: Visa inlägg
Kalla mig gärna lat men jag tycker det är så himla bekvämt med färdigspolad undertråd. Jag köper den sorten som är spolad på papprulle och har pappsidor och min fråga är nu - är det någon som hittat någon bra sida på ebay el dyl att beställa dessa ifrån? Tänkte man kunde passa på medans dollarn är braJag har en Husqvarna Designer1.
Jag har köpt från http://www.abc-machine-embroidery-de...wound_Bobbins/ och kan varmt rekommendera både tråd och undertråd. Köpte både vit, svart och blandade färger. Använder inget annat när jag broderar. Tyvärr kom jag inte ihåg vad de kostade!

Köper de flesta av mina patchworktyger också från USA och har aldrig "fastnat" i tullen. Senast nu i veckan kom en leverans direkt i brevlådan...

...och lathet yttrar sig inte så - du hinner att sy mer på så sätt
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 17:03   #4
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag har beställt från M-broderiting i Danmark. Jättebra och billig både över och undertråd.Har både papper och plastspolar. Skickar provspolar så man vet vilken storlek man behöver. Mycket trevliga och seriöst företag.
Fraktfritt om man köper för över 1000 danska kronor.
http://www.m-broderiting.dk

Till slut en lite varning för deras broderitråd, ofta innehåller paket epidemisk broderifeber, med symptom som tvångmässigt behov av att brodera.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 17:59   #5
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Blev själv lite nyfiken på vad jag betalat för undertråden från ABC-embroidering så jag kollade min gamla faktura från april 2010. De kostade 1.77 SEK/st inkl frakt, både svart/vit/färgad. Till designer 1 (och även de flesta andra maskinfabrikat) använder man L-style spolar. Finns en fördel med plastspolar eftersom man kan se hur mycket det är på spolen - det kan man inte på pappspolar!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 19:31   #6
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
http://www.abc-machine-embroidery-de...wound_Bobbins/ stod det $42 inkl international s/h, är det då inklusive frakt? Är inte så van att handla på "amerikanska" I så fall blir det bara 1,96/st och DET är billigt. Den danska sidan hade nästan också samma pris och väldigt bra pris på broderitråden - tack för mycket användbara tips.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 20:01   #7
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
Lottan skrev: Visa inlägg
http://www.abc-machine-embroidery-de...wound_Bobbins/ stod det $42 inkl international s/h, är det då inklusive frakt? Är inte så van att handla på "amerikanska" I så fall blir det bara 1,96/st och DET är billigt. Den danska sidan hade nästan också samma pris och väldigt bra pris på broderitråden - tack för mycket användbara tips.
inkl international är inkl frakt. Tror vi är fler här på sysidan som köpt tråd från abc
och även från Danmark.
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 09:38   #8
pSYkopat pSYkopat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2010
Inlägg: 19
Tull från USA

Jodå. Handlar man för över 300 kr INKLUSIVE frakt måste man räkna med att tulla på paket utom eu. Jag har åkt dit flera gånger.
pSYkopat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 14:53   #9
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag har handlat från USA flera gånger och än inte betalat någon tullavgift.
De skriver värdet till 99 dollar och "Gift" på fraktsedeln.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 23:41   #10
pSYkopat pSYkopat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2010
Inlägg: 19
Citat:
Dahlia skrev: Visa inlägg
Jag har handlat från USA flera gånger och än inte betalat någon tullavgift.
De skriver värdet till 99 dollar och "Gift" på fraktsedeln.
Då har du haft väldig tur. 300 kr inklusive frakt är hyfsat säkert. Jag har dock en granne som får tulla sina tidningar ibland. Då pratar vi ett värde under hundringen.
pSYkopat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 08:08   #11
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Det blir ett test av http://www.m-broderiting.dk denna gången fast http://www.abc-machine-embroidery-de...wound_Bobbins/ egentligen var billigare. Testade även några rullar broderitråd och jag vill ha paketet NUUUUUUU! Ska stå på julmarknad i år också så det är helt ok om dom packar ner lite epidemisk broderifeber också, Birgit för jag tycker jag ligger långt efter schemat
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-14, 13:10   #12
AgnetaF AgnetaF är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 52
Har hittat en "ny" sida på ebay med billig färdigspolad undertråd. Lite leveranstid men för det priset kan jag vänta. Köpte tidigare och har skickat efter fler nu. De har både A- och L- spolar.
http://stores.ebay.co.uk/Amecotex-Em...p2047675.l2563
AgnetaF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-30, 17:08   #13
Trulan Trulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 108
Hur ska man veta om det är A eller L man ska ha till sin maskin? Jag har Janome Memory Craft 350E.
Trulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-30, 17:17   #14
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Då har du den högre A-spolen.
Det funkar med den lägre spolen också i min likadana maskin, jag har köpt en L-spole i en Husqvarnabutik.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-30, 18:39   #15
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Klarar maskinen A spolar så fungarar dom bättre än L-spolar. Det brukar gå att sy med L spolar ockå i en A-spolemaskin, men dom trasslar mer.
A-spolarna rymmer mer tråd och räcker längre.

Spolar man själv brukar man få på ungefär hälften så mycket tråd som dom färdigspolade. Räknar man ut antal meter tråd så är de färdigspolade inte många kronor dyrare än att spola själv. Och man slipper byta undertråd så ofta. Färdigspolade är perfekt spolade, vilket är svårt att få till själv- En perfekt spolad spole gör att trasslet blir minimalt.
Det finns alltså fler fördelar än bra lathet.

Köper du från Danmark M-broderiting brukar skicka dom provspolar som du skickar ett mail. Dom vet också vilka spolar som passar de olika maskinerna och dom förstår svenska.
Bäst är det med plastspolar, pappersspolar kan lämna rester i maskinen och om man har otur kan dessa skada maskinen.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons