Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-09-30, 22:53   #1
Läderlappen Läderlappen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2013
Inlägg: 8
Skomakarmaskin Singer 29K4

Hej!
Har köpt en skomakarmaskin Singer 29K4 och skulle behöva reservdelar och tillbehör till den. Nålar, pressarfötter m. m.
Har aldrig sytt i hela mitt liv så jag kan inte direkt mycket men är såklart ivrig att lära mig. Finns det nån här som syr med liknande Singer skomakarmaskin och vet hur den fungerar och vilka inställningar som kan och måste göras för att få till det? Som det är nu skulle jag behöva höja pressarfoten ca: 2mm om det går. Och få tag på en pressarfot som är slät under istället för "räfflad" eftersom den nu gör avtryck i lädret och inte riktigt matar fram det när den syr.
Kommer att sy i läder, dubbelvikt till ca 10-12 mm tjockt.

Tack på förhand
// eder Läderlapp
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av Läderlappen den 2013-09-30 klockan 22:57. Anledning: Vill skriva mer
Läderlappen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 04:58   #2
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
En vacker maskin!

Din fråga kan få ett bättre svar här?

http://leatherworker.net/forum/index...howtopic=44127
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-01, 18:32   #3
kanvas kanvas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 299
Den är egentligen inte gjort för att sy sånt. På engelska heter de 'patchers' och det säger väl nåt om användningsområdet. Du skulle mer behöva en grovsömnadsmaskin som kan ta nålar upp mot strl 190-220 typ. Eller mer.

Klass 132 (K6, K7 eller K10) är en lämpliga maskiner i ungefär samma prisklass. Sen har pfaff, dürkopp-adler, seiko och alla de andra också bra maskiner, men singer var tidiga på banan så de brukar vara billiga. College sewing machine parts i england har jag handlat av. Billiga och bra att ha att göra med. Indukta och ACG nyström har fantastisk service men är dyrare.
kanvas är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons