Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-12, 16:51   #1
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
tusen ideér. men dygnet har ju bara 24 timmar

finns någon som har samma problem som jag ?? älskar att sy, maskinbrodera, sticka, handbrodera, virka, pyssla mm mm mm MEN man har tusen ideér man vill göra. o kommer varje dag på nya saker man vill göra också. skaffar material. och lägger på hög.. för att man ska göra det sen också!!! man håller på med massa olika projekt.. å så får man prestationsångest istället.. för att man inte hinner med ha ha.. mmm hur gör man egentligen när man vill göra allt samtidigt och det ska va klart NU jag antar att jag inte är ensam om detta.. eller ??!!
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-12, 16:55   #2
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Det är precis samma här, på förmiddagen tänker man "att när man kommer hem från jobbet så ska man göra det och det och det, man har så många planer. När kvällen kommer så har det runnit av mig och jag är bara trött och tänker att man får göra det i helgen....
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-12, 16:57   #3
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Man kan "luta sig" på soffan en stund, det är lugnande.
Sedan brukar det "poppa upp" Ahh det kan jag ta itu med nu.

Och många projekt "mår bra" av att ligga till sig. Så känn ingen stress över att det är mycket Du vill göra samtidigt!

Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-12, 19:06   #4
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Åh, jag känner igen mig, jag vill också ha längre dygn Hinner ingenting tycker jag. "Luta mig" på soffan vågar jag inte (men det är skönt att "luta sig" på en sån), mina ögonlock blir så tunga då

Senast redigerad av BodilN den 2010-03-12 klockan 19:09. Anledning: La till ett ord.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 00:18   #5
Caosrockon Caosrockon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 8
Oh, det här känner jag igen allt för väl! Försöker dock ta igen de" missade sy-timmarna" ( dvs timmarna jag är tvungen att befinna mig på jobbet) genom att sitta uppe halva nätterna på helgerna. Som nu. Undrar om grannarna blir störda av det..hmm..
Caosrockon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 16:18   #6
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
å jag skulle verkligen också vilja sitta uppe till sent på nätterna och sy.. så där blir ja avundsjuk på dig.. för jag somnar nämnligen ha ha.. det finns ju inget goare än att få vara ifred i syrummet med alla maskinerna, tyger, roliga projekt.. och en spännande ljudbok i öronen.. man försvinner bort från allt annat stress o måsten.. så natten måste ju vara perfekt.. om grannarna blir störda kan du ju alltid sticka ner öronproppar i brevlådan till dom för att användas i nödfall
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 20:40   #7
bonna bonna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 17
Smile

Citat:
monica35 skrev: Visa inlägg
finns någon som har samma problem som jag ?? älskar att sy, maskinbrodera, sticka, handbrodera, virka, pyssla mm mm mm MEN man har tusen ideér man vill göra. o kommer varje dag på nya saker man vill göra också. skaffar material. och lägger på hög.. för att man ska göra det sen också!!! man håller på med massa olika projekt.. å så får man prestationsångest istället.. för att man inte hinner med ha ha.. mmm hur gör man egentligen när man vill göra allt samtidigt och det ska va klart NU jag antar att jag inte är ensam om detta.. eller ??!!
Här kände man ju igen sig väldigt bra. Innan jag fick jobb hade jag massor av mina intressen men jag fick lov att skära ner så jag har nu bara sömnaden o släktforskningen,gården på landet resten får man ta upp när man blir pensinär.
bonna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-11, 09:03   #8
lenmargret lenmargret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 108
Tid och idéer

Jag tror att vi alla kreativa människor är så skapta, idéerna sprutar - men det skall förverkligas oxå. Jag har funderat på att ha "loppis-stopp", var på Pingstkyrkans loppis igår - och vad låg där. Tillklippt med tråd, blixtlås, vliseline och allt, byxor, kavaj och kjol i silvergrått med ljusa ränder (från ICA-kuriren, men det är tidlös modell) - 95 kronor. Vem kan motstå det?? Därtill lite härliga sommartyger till toppar - och samtdigit stickar jag hällösa sockor vid TV:n och i solen. I vävstolen väntar en matta på att bli klar och i damastvävstolen en duk.
Nu har jag bestämt mig för att packa ned pågående projekt i märkta lådor, för att inte bli stressad av att se dem, och att försöka ha max två projekt på gång samtidigt. Om jag lyckas?????? Det undrar jag oxå.
Trevlig Vår alla!
lenmargret är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons