Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-27, 19:14   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Välkommen hem Älvan!!

Så står hon nu äntligen här min aldeles egna ÄLVA!! eller som alla andra skulle säga Janome MC 1100. skinande vit o splitter ny..


det var dags för Trollet att sluta gnida och unna sig det jag verkligen ville ha, Brodyr broyr brodyr.. och efter många timmars letande har jag så bestämt mej, och vist måtte det vara bra, med en demo maskin som faktiskt krånglat hela tiden och ändå blev jag helt såld..


Så idag så åkte jag in o hämtade min dyrgrip!!
Jag måste säga att jag kände mej varmt välkommen o rent av kungligt behandlad..

nu här hemma känns det fantastiskt, att ha desa underbara ramar, en helt GENIALISK clothsetter. den tog inte många sekunder att fundera ut, WOW..

Måste man verkligen gå o lägga sig, tänk om Britt kunde smitta av sig så jag orkar vara uppe hela natten!!

men jag har iallafall fått luft i röva, på vanligt språk har jag fått en tryckavlastande dyna med luftkuddar i rullen, så jag äntligen orkar sitta uppe lite längre..

Som vanligt kan man inte göra allt som man ska så liite tjall hade vi såklart, men om ni inte har förstått det så har jag en aldeles egen Humla som verkligen förgyller mina dagar, lugnar mej när tåårarna är nära..

Tack älskade vän, det är en ynnest att få vara ditt Troll!!

ett stort tack går till Ulrika o Janne sandahl på stockholms Sycenter!!! vilken service o vilken trevlig behandling jag fick, jag dansar på moln!!

avslutar med att sända min älskade ettan en kärleksfull tanke, tack för allt du lärt mej...

Vinkar ett Toll, med glädje i hela trötta kroppen
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 19:20   #2
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
GRATTIS!!! GRATTIS!!!

Åh va kul att Älvan har landat!
Det är du verkligen värd!
Nu ser vi fram emot ännu mer fina broderier!

Kramisar
Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 19:20   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Grattis!

Då var det dig min man såg i butiken, trodde väl det när han sa elrulle och svart hår

Och visst är de supertrevliga Ulrika och Janne! (Kram på er om ni läser detta)
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 19:51   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Ett Jättegrattis till Dig, hoppas att Du och Älvan kommer att trivas ihop!
Önskar Aina och Flitiga Lisa
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 19:53   #5
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
hehe

Jo jag fick oxå höra att det var din man som hämtade din maskin så du äntligen kan sy som vanligt igen, håller mad har man en gång börjat overlocka...


De var verkligen super trevliga, jag har bara talat med dem i telefonen innan så det var en väldigt trevlig intro i deras affär..

Nu sitter jag här o firar äter choklad prinsesstårta mina fylliga mått inte behöver men gott är det och slööösar med stygn, en härlig varg i 200X280 ramen utan att behöva hoopa om, jag känner mej syndigt lyxig måste jag säga, att jag helt tömt sparkontot rör mej inte i ryggen...

Flinar stort o chokladigt
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 19:55   #6
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

OJoJOJOjo vad de skall bli härligt att få se och höra hur de kommer att gå fram över, lova att du rapoterar till alla vi andra som bara längtar till en sådan maskin hihih och dessa underbara ramar. Väntar med spänning på ditt skapande och ett stort gratis till maskinen. Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 19:58   #7
Patricia Patricia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 457
GRATTIS!!!!!
kram pa
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 20:11   #8
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hmm, det var en gång en klok och förnuftig människa som sa ungefär så här till mig: Just när man betalar så svider det lite, men efter 5 minuter vid underverket har man glömt allt sådant! hehe, undras just vem som sa det?!

Så fyll lutfkuddarna och vädra arsletet, för nu ska du må syndigt gott lääääänge!

Kramis
Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 21:10   #9
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Jepp, jag tror inte att du behöver luftkuddarna för du svävar förmodligen på moln just nu. Och eftersom jag är tummis med John Blund så ska jag be att han lämnar dig ifred så du orkar vara vaken.Jättegrattis till din nya maskin
Pyzz från mig
kulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 21:29   #10
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Det är så härligt med dig Annie för du kan verkligen njuta av det lilla. Du är lycklig över din nya maskin och jag gläds med dig och ser fram mot många stora fina broderier. Sen att få avlastande luft under skumpen är inte helt fel heller

Önskar dig allt gott med luften under rumpan och maskinen. Jag är glad när du är glad!
Kramen och puss i pannvecket/Tua
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 21:43   #11
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Grattis till tillökningen!! Nu är din Janomefamilj lika stor och härlig som min, 3 st på rad alla lika trevliga.
Fast jag har ju ingen Clothsetter till min ännu, men du kan säkert lätt övertala mig att jag behöver en
Så kul att du äntligen kan göra riktigt stora broderier utan att behöva hoopa om.
Men kom ihåg att lite sömn kan du behöva i alla fall och du kommer säkert ändå att brodera en hel del i drömmarna också.

Är skitglad för din skull och vilken lycka att du hittade dessa kanonhandlare !!

Kramizzzzzzzz Trollvännen
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 22:29   #12
Strega Strega är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 63
Wink

Grattis! Vad kul med tillökning - väntar med spännig på en rapport om hur den fungerar. Åsså massor av bilder på sydda alster förstås!
Strega är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-27, 23:17   #13
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 267
Hurra för vårt Troll
inget mer syande i moll

Vi vill gärna höra
vad du nu kan göra

Och med en sån fin manick
gör du brodyrer på ett kick

Vila måste du förstås få göra
för annars orkar inte kroppen köra

Grattis!
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 06:45   #14
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
så rörd jag blir

tack snälla goa vänner tack både för mejl och postningar här

ett Troll blir lika glad för er omtanke för som maskinen..

kunde såklart inte sova och T sover fortfarande så jag kan inte komma upp o börja leka, så datorn håller mig sällskap.

så många av er inspirerade mej att fantasin började spinna och en Trollsång tog sin form

Dedikerad till er alla...


kramr Troll...

Troll vågar satsa.

Den som känner Trollet vet att den inte är speciellt förtjust i att inte släppa den fasta marken under fötterna. Att Trollet trots både storlek o styrka är ett mycket försiktigt Troll.

Kanske har det stora Trollet formats av att ensam i världen stå, genom spott och spe för des ovanlighets skull.

Mången gång är Troll förundrad tänk att äntligen höra till, att det finns de som frågar efter trolls väl och ve. Och Troll har lärt sig lyssna till dem som vill trollet väl, insett att ingen baktanke finns där i.

Humlan lirkar lockar och övertalar Troll att våga, Nyckelpigan finns som stöd, denna pyttelilla tös, erbjuder den väldige att allt som oftast ta sitt stöd. När trollet behöver kloka råd och famnen att krypa upp i vet Troll att kloka gumman redan sett det i sin kula. Den gyllene häxan lockar Troll till mången skratt, Solk kan inte se sig mätt på dennes hårprakt som lyser som solen. Ekorrens fest o omtanke bär Trollet inombords som en kunglig relik, tänk att jag fick komma dit och även möta den stora tjuren. Den flygande höken som har samma humor som Trollet själv, gom ger Trollet skrattkramp . Bäckahästen som ofta ger sitt stöd i jobbiga stunder, min mor var också en jätte mitt goda Troll brukar hon säga o lugna Trollets upprörda tårar. Fru Iller är också en rolig kamrat som trots ont i sina ben pinnar på, hittade väg till Trollets hjärta med syltlök och melon. Spindeln Elvira som byggt upp nätet handarbetsklubben kan kommunicera igenom, men också bygger ett nät starkt nog att ge Trollets stora kroppshydda en svingande viloplats. Fru Utter är flink i sina fingrar hjälper Trollet att visa hur man kan fläta skogens material till kläder. Ugglan hoar klokt i trädet, ger troll goda råd, fru Näbbmus vinkar ofta när hon kilar fram i skogen, stannar snabbt upp för att säga hej.

Tänk att skogen som var tyst och öde nu blivit full av ljus, full av de som delar Trollets längtan o begär. Att tillsammans med den blir inte Trollet udda stort o konstigt. utan alla hör till. Sådant är bra för själv förtroendet..

Troll har gått ner till sjön, tänker finna sig en magisk sten, letar lite i strandkanten, hittar genast en rund o fin len sten, stoppar den genast i sin ficka, ish vad tung den känns tänker Troll, en magisk sten borde ju vara lätt som ett fjun att bära. Kanske är det så att magin måste man offra lite för att nå, vatten upp till knäna det är vad Trollet vågar, modig som ett lejon vågar då trollet sitta uti vätan, och se då det håriga bröstet täcks av vågor med dansande vattennymfer. Det ska vara ett stort Troll att våga, Troll försöker inte låssas om att Trollet sett skogsrået simma långt ute i sjön, Till och med storälgen har varit längre ut än Troll.
Kanske ska jag våga mej ut i lår höjd där måste ju magin finnas för så modig är väl ändå ingen annan?

Sådan tur det är att vattnet är helt klart, så man har fri sikt, endast Trolls egna fotspår rör upp damm från botten, men där framme så glimmar något magiskt, Troll kastar sig över stenen, en perfekt vit sten, rund som ett klot, matt i ytan men helt klart inte av denna värld. Troll leker länge o väl med stenen, stolt och glad över dess magi, och den kan helt klart göra sådant som inte stenar kan göra. Magi myser trollet lyckligt.

Humlan sitter som vanligt på Trolls grova axel, beundrar Trolls fina sten. Visar så troll sin egen hemlighet, Troll tappar nästan sansen, för i humlans nätta tassar glimrar det vackraste Trollet någonsin har sett, en vit sten så otroligt liten, trots sin vithet skimrar den av regnbågens färger, lätt som ett fjun och habegäret väcks hos vårt goda Troll. Vart har du hittat denna suckar Trollet, är den ensam i sitt slag. Mja log Humlan, jag tror nog att ett riktigt modigt Troll skulle kunna hitta dess syster, detta är Elving förstår du Troll, och hans syster finns längst ut på djupet här i sjön, ett illvillligt ostron har tagit pärlan till fånga.
Men vad är det för något undrar Troll. Åhå har du aldrig sett en pärla troll? Det är hemligheten till älvornas innersta magi. Åh jag vill ju bli en , snabbt tystnade Troll, kunde inte ens uttala tanken högt tänk om Humlan skulle fnissa. Inte kan Troll drömma om att bli älvor inte!

Hämta den Troll, du kan, du som är så stor o stark, rädda pärlan! Jag trolls underläpp darrade, jag är nog allt lite rädd för vattnet ännu, men Troll, odjuret var ju ingen annan än du själv, och du är ju god vän med den blå damen, bäckahästen menar jag. Vad finns det då att rädas för. Humlan gör sitt bästa för att mana på trollet, få bukt på dess velande ursäkter.

Tillslut fattar Trollet mod, ger sig ut i vattnet, storknar nästan genast, vad är detta för lömskt hur ska jag klara detta tänker Trollet, och sätter vattnet i andan. Hjälp ropar Troll förtvivlad. Humlan får surra bra högt för att överrösta Trollets panikslagna tjut. Du måste simma Troll, man kan inte gå på botten, Troll försöker plaskar frenetiskt med armar o ben, så som troll sett djuren göra, nu är du precis vid det djupaste Troll triumferar Humlan, nu måste du ner till botten av sjön, det är där hon håller till det ogina ostronet. Troll försöker komma ner till botten men lyckas nästan dränka sig själv i försöken. Jag kan inte gastar Troll, hmmm sa Humlan tror du inte att man måste kämpa lite för en magisk pärla troll+. Ta nu ett djupt andetag o simma ner mot botten. Troll försöker verkligen göra sitt bästa. Simtag efter simtag, det dånar i Trolls öron, näsan smakar blod, och bröstet känns som det ska sprängas, men där rakt nedanför ser Trollet ostronet, med en sista kraftansträngning lyckas bjässen sträcka sig efter det och sluta handen tätt omkring, men nu är luften slut i Trolls bröst, slött tittar Troll upp mot utan Ser humlan vilt gestikulera att Troll måtte skynda sig. Med ett sista krafttag kämpar sig Troll upp till ytan.

Budet har gått igenom skogen att Troll räddar den tillfångatagna pärlan, så stranden är full av Trolls vänner som alla vill se, flera av dem kastar sig ut i vattnet för att hjälpa det trötta Trollet till fast mark, har du den Troll frågade Häxan, Låt Trollet andas ojjade sig kloka gumman, klarade du det frågade bäckahästen. I triumf öppnade Troll handen och där låg den ilskan osronmadamen, ful och otrevlig att se på. Troll får så upp kniven delar ostronet i tu och där inne på en skimrande bädd låg en magisk pärla fylld med älvornas magi.

Troll tror knappt man kan bli lyckligare än så, en älvasten i min hand och mina vänner som firar med mej, gläds med mej. Visst finns de de i skogen som både av avund och annat fnyser åt trolls bravad och åt dess nyfunna lycka, men se dem bryr sig inte Troll om. Önskar dem lycka till i livet och gläds åt sina vänner och åt sin skimrande vita fina pärla…
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-28, 07:16   #15
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tack för ännu en underbar trollsång. Nån gång tror jag att dom finns i ett samlat verk. Jag bara känner det!
Kramar
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons