Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Väskor mm.
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-08, 18:35   #1
ikamymlan ikamymlan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 77
Question Nytt tyg till gammal börs - hur?

Jag har en börs modell större med byglar som knäppning. Den har fungerat som pennförvaring i snart tio år, och nu börjar tyget vara utnött. Byglarna är dock fortfarande fullt fungerande, så jag skulle vilja ta dem tillvara och sy en ny börst. Det borde ju inte vara så svårt, jag kan ju ta modell av det gamla tyget. Det som förbryllar mig lite är hur man får in tyget i byglarna. Jag har ju inte rivit ut det gamla än (vill inte göra det innan jag har köpt nytt och är färdig att börja sy), och alltså inte sett byglarna utan tyg, men jag har svårt att tro att jag skulle förstå det hela även om jag såg dem utan tyg. Efter vad jag kan se består de av en böjd långsmal metallplatta, och tyget sitter fast i skarven. Kan man böja upp dem med tång, eller hur gör man?
ikamymlan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 19:18   #2
OmDuInteFanns OmDuInteFanns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 124
Oftast ser det mest bara ut som att tyget är inklämt där emellan, för oftast är det små hål i metallplattan som man syr fast tyget i. Gå till en panduro och titta på de byglarna som går att köpa där =)
OmDuInteFanns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-15, 10:46   #3
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Du kan ju försöka böja upp dem, om det inte går har du ju inte förlorat nåt (förutom ett pennfodral som ändå var slitet). Jag har aldrig gjort nån börs med byglar, men jag har läst att man skall lägga en sträng lim därinne också innan man trycker in dem mot tyget.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons