Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-02, 20:17   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
jag trodde faktiskt att jag gillade detta med maskinbrodyr...

men just nu har jag inte ord för att beskriva hur enormt roligt det är att brodera.

jag hade ju räknat ut att allt skulle bli lättare med en mer avanceradmaskin, större brodyryta o smartare ramar, men att det skulle bli roligare hade jag nog aldrig fattat.

men visst är det kul när man lyckas på första försöket, när splittningen inte går att se med ögat, det finns inga skarvar. osynligt, det bara blir perfekt, inget mera gnällande på omivningen att nej du gör fel, du måste spänna här. du måste göra bättre, spänn där osv..
helt plötsligt bara funkar allt. med en enorm hjälp av HUMLAN såklart som splittade brodyren så att det bara var o spänna fast ramen o trycka på start.

jag köpte ett broderi i februari som jag gång på gång försökt brodera ut. o gång på gång i vredesmod kastat, i dag sitter jag med det framför mej, på första försöket ser jag mina älskade drakar slåss...

Jag som broderat så mycket viljan kunnat o pressat mej när jag egentligen inte orkat , hur ska detta gå. men det bästa av allt är nog att det inte längre kostar lika mycket i smärta. innan att brodera en tshirt har inte varit så kul, med tanke på att man suttit o hållt i kanterna för oslippa missöden, nu hänger ju tröjan under friärmen o jag kan vila..

fantastiskt!! tck snälla humlan för att du fick mej att titta en ectra gång, detta är ren magi!!!

kan man vara så glad att det nästan är så man e avundsjuk på sej själv???
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-02, 20:21   #2
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 349
Vad roligt att allt funkar!
Man blir glad att bara läsa det du skriver!
Jobba på!
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-02, 20:54   #3
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Åh vad härligt det låter, är väldigt glad för din skull. Det är så väl förunnat. Fortsätt med ditt skapande, ser väldigt mycket fram emot allt vi kommer att få se här på sysidan.
Kramar från Ingrid.
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-02, 21:57   #4
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Vilken härlig bonus, att få ännu mer broderiglädje! Det är dig väl förunnat! Kikat på dina drakar, och de blev underbara!

Blir själv glad av din glädje!
Kramis
Katarina
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-02, 21:58   #5
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Ja nu har vi verkligen fått bevisat att ett Troll och en Älva tillsammans besitter enorma magiska krafter.
Så härligt att "personkemin" er emellan fungerar till 200 %

hälsar Humlan som är så glad för din skull
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-02, 22:58   #6
rosse rosse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 20
Vad glad jag blir för din skull Trollet, att allt gick bra med att sy upp mönster på älvan, som jag vet att du har bråkat med tidigare att sy upp på D1.
Kram Eva
rosse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 06:13   #7
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
åh

nu fick jag en sådär go varm yllefilts känsla i bröstet. vad ni e GOAAA

jag har drömt hela natten om mina drakar. nu e klockan 6 och jag vet inte hur jag ska orka vänta i 2 timmar innan jag får hjälp att komma upp. så jag får börja brodera..

lycklig som bara den , jag ska gå telefonkurs med humlan o lära mej splitta själv oxå...

O där ligger ni o sover....
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 07:36   #8
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
När glädjen är så stor att du är avundsjuk på dig själv då måste den vara enorm
Ett härligt ordval att uttrycka din glädje.

Gläds med dig och ser fram emot stora fina broderier i ditt album.

Sova kl 6... nädu, inte jag iaf.
Kram
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 08:12   #9
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Så härligt det låter , ska bli spännande att se den underbara älvan. Men som jag har sagt förrut - Du är värd att ha det så bra med nya maskinen.
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 08:24   #10
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Visst är det "hyvens" med en alldeles egen privatlärare!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 14:47   #11
MargaretaB MargaretaB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 23
BLIR GLAD FÖR DIN SKULL DET ÄR DU VÄL VÄRD. JAG SOM INTE KAN SÅ MYCKET OM SYMASKINER....
ÄR ÄLVAN ETT BÄTTRE VAL ÄN HUSQVARNAS SE
HUR ÄR PRISET PÅ DESSA TVÅ NÅGON SOM VET
MARGARETA B
MargaretaB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 16:58   #12
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
bättre o bättre

allt ligger ju i betraktarens ögon..

jag är ju ingen hejjare på att sy o då väljer jag oftast att sy på overlock, mest syr jag knapphål o dekorsömmarpå den kombinerade.

men brodyrmässigt tycker jag janome har tänkt till ordentligt.

det känns som om det är en som mej som har fått bestämma utformningen..

alla som broderat en T shirt vet hur svårt det kan vara att inte lyckas brodera ihop tröjan, att man kan ha tröjan hängande under även små trånga barn tröjor e väldans genomtänkt tycker jag, det sparar både tröjjor, tålamod o i mitt fall omak vid broderandet. bara den funktionen föll jag handlöst för. samma att kunna brodera på ett byxben eller en ärm tycker jag är underbart att slippa sprätta o sy, tidssparande!

att slippa detta av o på med brodyrenhet är en lättnad för mej, jag hade andan i halsen varje gång att någon skulle tappa brodyrenheten.


maskinen är så välförberädd för att duen dag kommer vilja öra mera skapa jättebrodyrer med broderärmen blir du inte låst vilket du blir med HQ. att använda clotsettern känns verkligen som att här är det en tillsom gillar stora brodyrer, men även för mej som innan inte kunnat rama brodyrerna själv har helt plötsligt kunnat rama med perfekt resultat själv!.

sedan kan jag ju verkligen sakna husqvarnas mer symaskin...för det är så jag känner skillnaden mest vill man ha en dunder symaskine nog HQ bättre med alla sina funktioner som faktiskt är mycket bättre, men nu har ju jag det redan utan jag ville ha en brodyrmaskin som inte hade begränsningar, och där e janomen klart bäst.

SE kostar ca 20.000 mera än min 11000.
samt att alla tillbehör o programm varor till HQ är dyrare.

innan har jag köpt maskin för vad jag behövt, nu köpte jag en maskin att utvecklas med, att kunna förverkliga mina visioner med,

och du margareta snart får du komma o prova min lilla stumpa o kolla in henne själv...

troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 17:25   #13
MargaretaB MargaretaB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 23
Ska bli jättekul, börjar redan nerräkningen till lördag den 3 nov. En liten fråga läser Du böcker eller lyssnar Du på talböcker???? Margareta
MargaretaB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 17:31   #14
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Kul att du också är nöjd med din älva. Jag älskar min det är såååå roligt att sy på den.
kram Milly
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons