Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-08-21, 11:17   #1
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Köpa symaskin på nätet

Efter att ha dödförklarat min extrasymaskin och tidigare räddare i nöden, undrar jag vilken av följande företag ska jag välja om jag beställer symaskin i någon webbshop?

Symaskinswebbshopen.se, Symaskinsexperten.se eller Symaskinskungen.se. Blir väldigt tacksam för tips.
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-21, 12:28   #2
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Skulle jag köpa den i Sverige så skulle jag välja Skövde symaskiner. Men fanns den på smd i England har jag inga problem med att importera det jag vill ha!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-21, 18:07   #3
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Min maskin beställde jag från symaskinsexperten, beställde den en torsdag em och kunde lösa ut tisdagen veckan därpå och det gick som ett DHL-paket som man även fick kollinummer till så snart paketet avgått från deras lager. Hur de andra funkar som leverantörer har jag ingen aning om.
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 21:22   #4
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Citat:
FannyN skrev: Visa inlägg
Skulle jag köpa den i Sverige så skulle jag välja Skövde symaskiner. Men fanns den på smd i England har jag inga problem med att importera det jag vill ha!
Hur fungerar det med elektriciteten till maskinen när du handlar i England? Och lönar det sig med tull/moms? Jag har tittat på ebay och valutan talar verkligen för att man ska handla maskiner utomlands idag men har aldrig provat så vad bör jag tänka på?

Mina vänner som åker till USA på semester handlar kläder, tyger m.m. som tokiga när de är där men känns inte riktigt okej att be dem släpa hem en tung symaskin....
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 23:04   #5
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Ingen tull och moms tillkommer vid köp inom eu.
Elen till maskiner köpta från England löser man enkelt med en adapter, iaf sewingmachinesdirect brukar skicka med en.

Från USA skulle jag personligen inte handla symaskiner då det som regel blir väldigt dyrt med frakt, moms och tull, dessutom har elen en helt annan spänningen där än här.

Andra saker som tyg, symönster, sysaker mm brukar gå bra att beställa men man bör räkna med att det kan tillkomma moms och tull.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-10, 12:58   #6
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Citat:
sextiosexan skrev: Visa inlägg
Ingen tull och moms tillkommer vid köp inom eu.
Elen till maskiner köpta från England löser man enkelt med en adapter, iaf sewingmachinesdirect brukar skicka med en.

Från USA skulle jag personligen inte handla symaskiner då det som regel blir väldigt dyrt med frakt, moms och tull, dessutom har elen en helt annan spänningen där än här.

Andra saker som tyg, symönster, sysaker mm brukar gå bra att beställa men man bör räkna med att det kan tillkomma moms och tull.
Jag har handlat elektriska symaskinstillhörigheter från USA. T ex ledljus till symaskinen. Det finns omvandlare om det skulle behövas.
Men visst det tillkommer tull och moms. Du kan gå in på

http://www.tullverket.se/innehallao/...2cc8000927.htm

och göra dina beräkningar. Då vet du hur mycket det kommer att kosta.
Kom ihåg när du handlar utomlands att om den inte funkar. Avtala med dem hur ni skall gå tillväga vid ev garantirepationer t ex. Det kan blir dyrt med frakter.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 00:29   #7
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Citat:
sextiosexan skrev: Visa inlägg
Ingen tull och moms tillkommer vid köp inom eu.
Elen till maskiner köpta från England löser man enkelt med en adapter, iaf sewingmachinesdirect brukar skicka med en.
Ha ha, det hade jag glömt - EU ja! Bra att adapter ingår!

Citat:
sextiosexan skrev: Visa inlägg
Från USA skulle jag personligen inte handla symaskiner då det som regel blir väldigt dyrt med frakt, moms och tull, dessutom har elen en helt annan spänningen där än här.
Och jag som var övertygad om att engelsmännen har helt annan nätspänning än oss! :-/

Tack för länken till Tullverket! Smart! Maskinen jag sneglar på kostar 6000 i Sverige och 3000 i USA men ibland är det helt enkelt lättare att ge mer pengar och ha servicen nära. I England är den dyrare än i Sverige

Fördelen med att handla Singer och Bernina är väl egentligen att de inte brukar gå sönder men visst är det bra att tänka på vad det kan ställa till med OM det skulle hända något.
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 09:57   #8
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Ja, det är nog bara självsuggestion från min sida.
Om det är någon gång en sak skall krångla för mig
så är det när det är dyra saker eller om jag har
köpt den långväga hemifrån.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-12, 11:04   #9
Sykatten Sykatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 97
Jag köpte en av mina maskiner på Skövde symaskiner och är mycket nöjd! Snabb leverans, låga priser och finfin service. :-)
Sykatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
symaskin på nätet, tullavgifter

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons