Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-27, 15:36   #1
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Vad händer egentligen med Sysidan

Jag förväntar mig inte ett svar på mitt inlägg, jag bara känner att jag skulle vilja dela med mig av mina reflektioner.

Vad händer egentligen på Sysidan?

Jag har varit medlem i några år och jag tycker att det har flutit på fint. Sedan en tid tillbaka tycker jag att det dyker upp många upprörda röster i olika ämnen. Naturligtvis ska man ha rätt att framföra sin åsikt, men kanske inte varje gång och driva frågan till sin yttersta spets. I flera fall har jag bara klickat bort ett ämne för att jag känt att det hela har spårat ur och jag har inget att tillföra diskussionen. Så kanske borde ske oftare - gå vidare till något annat intressant inlägg istället för att hetsa upp sig varje gång.

Alla tillverkar inte sådant som faller den stora massan i smaken och det är ju inte meningen heller. Det är inte varje gång man kan få till helt rätt formulering på sina tankar och det kan naturligtvis uppstå missförstånd då - men man bör väl ändå inte utgå från att andra alltid är ute efter att hacka?

Inte vill vi väl välja bort inspirationen eller spin-off effekter från andras verk? Syftet med forumet borde väl ändock vara att dela med sig av sin kreativitet, få hjälp när man kör fast eller bara glädjas med andra sömnadsintresserade.

Glömmer vi detta ibland?

/Lena
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 18:41   #2
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Jag håller med dig!

Jag är på sysidan för att få inspiration och råd, vad skulle det vara för roligt med sidan om alla gjorde samma saker hela tiden, eller tycker lika om allt. Man kan väl försöka se det vackra i olka handarbeten, och bara se det för vad det är, ett handarbete.

Många gånger ser jag halvtykna kommentarer på bilder, varför bemöda sig om att skriva en kommentar ens ifall den inte kan vara konstruktiv? Jag menar inte att man alltid skall skriva att allt e fint, men inte bara trasha!

Sedan tycker jag att nybörjare ibland behandlas lite knapert, om man tex skriver ett inlägg med en fråga som vi redan har disskuterat här inne, så kommer det ofta ett halvtyket svar om att detta har vi redan pratat om, sök i forumet!! Man kan väl iallafall försöka ha en vänlig ton??

Jag tycker att vi skall försöka hålla en lite positivare ton här inne,så lättar nog stämmningen här snart
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-28, 07:00   #3
Trulsan Trulsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 191
Håller med dig helt. Trulsan
Trulsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 21:12   #4
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Jag svara som privar nu och jag förstår inte varför det ska bli en dålig stämmning här inne alla måste ju kunna ha en åsikt utan att någon ska bli arg eller sur.Att sen det kan bli lite rörigt i början med Forumvärldar men alla är barn i början.Och denna sida ska för min del ge tips o ideer,Sen tycker jag att någon inte trivs kan ju helt enkelt vila sin medlemsprofil och vill man gå ur så är det väl bara till o smyga ut utan diskutioner.
dunderlina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 21:39   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tankar tagna rätt ut från universum.

Tyck vad du vill. Skriv vad du vill på bilder. Har man lagt ut dom så får man ta både ris och ros. Har just lagt lite ris (enligt den som lagt ut bilden) och det var inte poppis. Bilden är skit men det som skapats kanske är bra, bara man såg vad det var.Risker man får ta och det ingår i spelets regler.

Olika åsikter har vi alltid och kan vi inte hantera det som vuxna individer så är vi illa ute. Ibland måste det blåsa till för att stormen ska bedarra och så är det väl nu.

Inte sagt att du måste köpa andras åsikter men kanske respektera dom och gå vidare. Att bli arg eller sur är också en del av det vi lever i. Varför hymla med att vi inte blir sur och arg här inne på forumet. Inte förbjudet men det går snabbt över när vi fått snacka av oss.

Kan inte förstå att lite agg och surhet ska vara så tabu. Vi blir ju det allihop och varför ska vi vara så förbannat artiga alltid så vi kvävs. Jag blir sur på min man ibland och inte fasen skrivs det i media om det Vi är skapta så med känslor av båda sorter, både positiva och negativa.

Kan som vanligt inte hålla käft
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-03, 17:16   #6
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Även jag tycker att stämningen ibland har blivit lite för upprörd, men samtidigt så instämmer jag väl lite i vad var och en har sagt. Visserligen så tycker jag att man få "tåla" även andra betyg än topp betyg och andra kommentarer än enbart positiva men att enbart racka ner eller vara förbannad känns bara onödigt. Jag tror att det är rätt många av dem som har den tonen på sysidan överhuvudtaget många gånger har svårt att inte ta kritik personligt och att se att man bara för att man får några tips på vad man kan göra bättre, blir rättad eller får ett inlägg flyttat på något sätt dessutom tar sådant för hårt. Resultatet blir att stämningen mellan vissa bara trappas upp.

Jag tror att det vore bättre för oss alla om fler helt enkelt varje gång de såg något de blev arga eller sårade över kunde ta ett djupt andetag och dels fundera över om man faktiskt tolkat det hela rätt men också om det är värt att lägga energin på att kasta sig tillbaka. Precis som att man i verkligheten kan bli upprörd kan man ju bli det här men ibland är det nästan för lätt att posta saker man egentligen inte menar...
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons