Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-09-28, 17:50   #1
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Janome från Dubai.

Jag har via en fyndsida hittat flygniljetter till adubai åt min väninna och mig. Tusenlappen styck tur och retor för tio dagar. Dessutom har vi hittat ett femstrjärningt hotell med enorm poolanläggning mitt i smeten för svenskt tältplatspris.
Vi ska inte shoppa eller tokturista heller utan prata bada läsa och promenera. Små utflykter bara. Ja vad har då detta med sömnad att göra. Janome är billiga där. Jag funderar på omjag ska köpa flaggskeppet 12000 för 22 istället för 60. Eller en 350e som ju inte kan kosta många kronor alls. Kan man skicka dem båt?
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 19:23   #2
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Hm, undrar hur det är med tull och moms, införsel av varor från Dubai kanske inte är så lätt att skicka obemärkt. Någon som vet?
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 19:43   #3
ninnami ninnami är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 384
Grattis till din resa!

Du kan säkert skicka dem med båt via något fraktbolag, men det kan ta tid innan du får hem din maskin. När jag och sambon skickade våra motorcyklar med båt så tog det ca 2 veckor att skicka dem från Jordanien till Djibouti (östra Afrika) och från Namibia till Hamburg tog det 2-3 månader. I första fallet skickade vi dem i egen container, dyrt men snabbt. Den andra resan skickade vi dem i delad container via ett fraktbolag, billigare men långsamt.

Nu är det ju lite skillnad på att ska motorcyklar än en symaskin, så det finns säkert billiga någorlunda billiga alternativ som du kan skicka med.
Tänk också på att du riskerar att betala tull för maskin.
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 19:52   #4
ninnami ninnami är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 384
Sök på Dubai i forumet så får du flera träffar, där kanske det finns någon matnyttig information.
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 20:28   #5
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Kolla vad det kostar att checka in ett extra bagage på flyget, när jag var i San Fransisco i våras betalade jag 5 eller 700 för min extraväska som innehöll 100% tyg!

har själv funderat på att ta med coverlock från UK...
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-28, 20:42   #6
svinto svinto är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2012
Inlägg: 41
Jag har haft samma ider-funderingar .......jag skulle ta med så lite grejer (bagage) som möjligt. Kläderna skulle vara nästan utslitena , så dom kan man ju bara slänga. Packa dina grejor som du måste ha med hem i kompisens väska, om hon inte ska köpa symaskin. 20 kg bagage får man ju ha. tror inte du behöver köpa till så mycket extra bagegevikt. Tror inte det är så dyrt. Jag skulle köpt mig en Janome MB-4 den väger 25 kg. Men tyvärr blir det ingen resa dit just nu eller på ett tag. Men drömma kan man ju.
svinto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 14:35   #7
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Dubai var fantastiskt! Men nån symaskin blev det inte utan när jag har mätt så 200 meter tyg! Jag valde det istället eftersom jag trivdes väldigt bra i Dubai och känner att jag kommer resa dit titt som tätt! Då kändes det inte som det var bråttom med symaskin och jag kunde inte stå emot tyget! Jag köpte 20 kg extravikt för en tusenlapp och packade i min väninnas väska och ändå så hade vi med oss 90 kg hem! Men de sa att de var vana när jag sa att de fick skylla sig själva som hade sån supershopping.
Förutom galet med tygaffärer så fanns det sanslös shopping med annat. Bra bad och väldigt bra mat. Vi åkte upp i det höga tornet 820 meter och var en kväll och roade oss på burj al arab, hotellet som ser ut som ett segel. Vi åkte skidor och köpte massor med kryddor fast inte samtidigt! En väldigt lyckad resa. Om pappan till min son tänker ta lite ansvar så åker jag med maken eller sambon i mars. Om båda vill så kanske två gånger så det blir rättvist.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-03, 11:31   #8
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Vad var det för tyger du köpte och tillvilket pris? Nyfiken.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-04, 10:00   #9
Sixkids Sixkids är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2010
Inlägg: 21
Symaskin

Jag har köpt alla mina maskiner i Dubai! Tog hem dem en och en när vi reste hem på sommaren . De var inpackade i badlakan i resväskan! Fungerade bra och var hela när vi kom hem 😊
Min vännina köpte oxså när hon hälsade på och samma där var helt när hon kom hem.
Tyg och sybehör är oxså vansinnigt billigt!
Saknar fortfarande att köra ner till Satwa och handla tyg.... Är några år sedan vi flyttade hem nu 😞 fast jag har en hel del kvar i mina lager! Fick ju hamstra när det var dax för flytt 😊
Sixkids är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-19, 21:01   #10
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Vad var det för tyger du köpte och tillvilket pris? Nyfiken.
Det var verkligen alla möjliga! Bomull, viscosejersy , georgette och chiffong. Kostar sådär 30 kr metern i snitt. Sybehöhör kviltgrejer tråd etc kostar en fjärdedel mot här hemma. Jätteroligt var det där och toppenställe att semestra på förutom tyget! Älskar Dubai!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons