Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-11-01, 10:20   #16
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Varför finns det ingen stavningskontroll i forumet om det nu är så viktigt?

Jag har tydligen stavat allt fel för det är rött
Min lärare måste haft fel som gav mig MVG i svenska, vilken klant haha.

Vi gatt nok bli litt mer tolerant mot hinannen
Stavningskontrollen ligger i din egen dator inte på forumet. Jag får röda markeringar när jag skriver fel och då högerklickar jag och ser vad som är fel och kan rätta. Det enda som inte är bra med datorns stavningskontroll är att den särskriver i princip allt

Annette/forumvärd
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 10:23   #17
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Börjar det inte bli lite för mycket fokus på det där med stavningen? Det har tydligen skett i någon rubrik, av ren, möjligen missriktad, välvilja. Värdarna har nog vid det här laget förstått att rättning av stavning inte uppskattas och jag har svårt att tro att de tänker gå emot "folkviljan" i fortsättningen.
Kan vi inte bara släppa denna detalj (stavning) och gå vidare? Gjort är gjort, men nu måste vi ju komma framåt!
Sotis är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 10:26   #18
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Kan inte annat än hålla med dig Sotis, fast det bär mig emot (skämt)
Delfintua är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 10:28   #19
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
High five Tua!
Sotis är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 10:29   #20
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag håller också med. Nu ser vi framåt istället.
chery är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 10:44   #21
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ja nu glömmer vi detta, det finns klart viktigare saker (från en som fick sin man inlagd på sjukhus igår )
Alvan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 14:21   #22
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Ann1e skrev:
Jag har sett medlem kritiserat moderator för bristande kunskaper i stavning och det är precis lika fel det.

Hoppas du inte syftar på mej. Jag visade var Forumvärden ville ha förtydligande på eftersom hon inte såg det själv. Förmodar jag, eftersom hon ställde frågan.

Kritik? Nej, aldrig på stav- eller tangent-bordsfel från min sida sett. Inte till någon.
annemarlen är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 14:23   #23
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Annemarlen jag pekar inte ut någon det hör liksom inte dit vem det var utan bara att det förekommer. Det är inte bara forumvärdar som kritiserar stavning.
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 14:47   #24
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Förlåt, men jag uttryckte bara en oro över att någon skulle gå in och ändra en medlems stavning (rubrik eller text har ingen betydelse) så att det skulle bli fel istället för rätt...

Antag att någon startar en ny tråd med rubriken "Jag hade brått at sy...". Efter en stund går en forumvärd in och ändrar till "Jag hade brott att sy"...

Nu kanske det inte är den typen av ord ni eventuellt skulle ändra på, men oron är befogad. Jag vill inte att mina eller någon annans rubriker ska bli felstavade, om de från början är rättstavade.

/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 15:59   #25
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 169
Vågar jag svara?

En liten fråga bara? Har tyckt det varit så roligt att läsa och ibland även svara på insändningar.Har tyckt att det har varit kompisar som svarat.Men jag ser lite illa och har problem i största allmänhet på grund av sjukdom MS. Vågar jag fortsätta? Hälsningar Gerd.
farmorsmor är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 16:20   #26
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Klart du ska fortsätta Svara
Jag kom just på en sak *L* Om det är något man tycker ser fel ut.Så kan man ju kontakta den som skrivit så blir det ju inget missförstånd eller dylikt.
dunderlina är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 16:25   #27
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Gerd!

Du vågar svara och skriva ingen går in och ändrar i dina inlägg.

Detta som diskuteras var en lite fjäder som blev en höna! Jag gick in och ändrade på en överskrift. Det stod "Halloweem" med m på slutet och då gick jag in och ändrade till ett n. Detta för att underlätta forumsökning. Ingen har ändrat i texter och skall inte göra så heller annat än vid regelbrott.

Kan vi inte sluta diskutera denna lilla fjäder nu? Nu har vi, forumvärdar samt admin, skrivit om detta och vad som gäller att ingen har kunnat missa det. Det börjar bli tjatigt att ingen tycks fatta att det inte kommer att ändras i texter.

Ursäkta mej detta lilla utbrott men det blir lite tjatigt i längden att fortsätta att älta samma sak i flera trådar. Jag för min det kommer inte att försvara detta ämne längre då jag anser att frågan är utredd.

Annette/forumvärd
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-11-01, 16:33   #28
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
För att detta ska vara slut diskuterat så stänger jag tråden då jag själv startade den *L*
dunderlina är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons