Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-30, 06:41   #16
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Ni är väl för goà! Det är ju ni som gör sysidan! Tyvärr kan jag bara inte acceptera att det är tillåtet för moderatorerna att gå in och ändra i inläggen. Även om det sägs att det skall användas sparsamt så tycker jag att det bryter mot en mängd olika regler om uppförande och möjligtvis (som tur är) även svensk lagstifting. Och själv tycker jag bara det är obehagligt.

Jag kommer naturligtvis sakna alla goà medlemmar. Men jag tänker skriva till den sk redaktionen så att jag blir borttagen.

För de som är intresserade av min mail så är den maria@mnmhouse.com
avslutad081031 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 07:10   #17
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
Jag tror inte att vi forumvärdar kommer att gå in allt för lätt o börja ändra i tex mm,så därför hoppas jag o många fler att du stannar o ser tiden ann.

patrick´s
forumvärd
artesaan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 07:20   #18
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Patrick...
Vad skulle vara tillräckligt grovt eller fel i text för att ni skulle gå in och ändra i den?
Kan du ge exempel?

Om jag exempelvis i en diskussion skriver "du är en skitstövel" skulle du gå in då?
Delfintua är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 07:20   #19
CassMax CassMax är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 5
Question Jag fattar inte riktigt vad som händer

Hej Alla,

Förlåt att jag inte hänger med, jag är ny på sysidan och har nog missat en ganska viktig bit förstår jag.
Kan inte någon kortfattat berätta vad som händer och varför en del är upprörda.
Kan vara viktig information då jag tycker det är så kul med sysidan.

Kram och tack för en massa kul inspiration och roliga inlägg.

Lotta
CassMax är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 07:57   #20
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hej alla goá Sysidevänner!

Jag förstår att du känner så Mariatherese, men jag tycker likväl att det vore tråkigt om du lämnade oss. Hmmm jag tror att det var just en av alla dina fina tröjor till din dotter, som var det första som jag gav betyg och kommentar till när jag var ny!

Jag har läst runt lite, och även jag har ju självklart märkt av förändringen. När jag läste att Tua eventuellt skulle sluta, fick det mig att tänka om. Inte ska jag låta en liten storm stjälpa allt det jag tycker om med Sysidan!

Jag har istället, försökt vara mer aktiv igen. Inte vet jag om det funkar, men det känns ändå rätt bra när man i denna tråd upptäcker alla goá medlemmar som ju ändå varit med en tid.

Ha det så gott alla, medlemmar eller ej!

Katarina
WiKa är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 07:59   #21
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Nu måste jag ju bara inflika med att vi fårfaktiskt inte gå in och ändra i själva inläggen, det vi får göra är att ta bort personangrepp och sådant som bryter mot svensk lag, så just det är ju en ganska onödig anledning att lämna sysidan för.
deliana är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 08:32   #22
CassMax CassMax är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 5
Låt dig inte slås ner.

Hej

Nu känner jag att jag vill försöka vara lite positiv i all denna negativa energi som strålar ut över hela sysidan.
När jag blev medlem på sysidan tyckte jag att det var fantastiskt kul att se vad alla gör och få ny inspiration till nya projekt. Låt inte personer med makt få slå undan benen på dig. Res dig över det. Du verkar ha så många människor som gillar dig och det du gör. Låt inte alla dessa människor få lida för att någon har varit orättvis mot dig. Du verkar behövas på sidan och fortsätt att "lysa". Du blir bara ett offer om du låter dig behandlas som ett offer.
Nej - res dig över dem som försöker "släcka" din låga och fortsätt istället och lysa.
Lotta
CassMax är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 09:08   #23
artesaan artesaan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 163
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Patrick...
Vad skulle vara tillräckligt grovt eller fel i text för att ni skulle gå in och ändra i den?
Kan du ge exempel?

Om jag exempelvis i en diskussion skriver "du är en skitstövel" skulle du gå in då?
jag skulle nog ta o diskutera det inlägget med dig först o sedan om du ej själv ändrat det då skulle jag först fråga vad de andra forumvärdarna är för åsikt o sedan göra slag i saken!
med andra ord så är det ej riktigt lätt att veta var gränsen går, men jag tror vi forumvärdar kommer att kunna samarbeta då något oklart fal dyker upp.
artesaan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 09:33   #24
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Tack för det Patrick, det var diplomatiskt tänkt.
Delfintua är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 10:01   #25
Safia Safia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 109
Jag är relativt ny här på forumet och har inte märkt av stormen.

Visst skulle jag bli väldigt arg om någon moderator gick in och ändrade i mitt inlägg om det inte bryter mot några regler som forumet har. Bryter det mot reglerna så tycker jag självklart att moderatorerna kan gå in och ta bort det, det gör man ju vilka andra forum som helst.

Personangrepp ska självklart tas bort det med och sådana personer som bryter mot reglerna många gånger borde stängas av.

Jag är även med på ett forum där en person avstängdes för att hon inte passade in och förstörde gemenskapen (enligt moderatorn). Det är däremot helt fel

Synd att folk ska behöva lämna forumet för att det stormar lite. Modereringen är väl ändå för att skydda medlammarna och för att stämningen ska hållas positiv.
Safia är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 15:50   #26
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Patrik - ta det inte personligt men jag känner inte dig eller någon av de andra moderatorerna. Däremot har modereringen skett på ett så taffligt sätt de senaste dagarna att jag öht inte litar på att detta kan ske på ett seriöst sätt. Att då riskera att få sina ämnen ändrade av någon annan gör helt enkelt att forumet känns mycket amatörmässigt.
De riktigt stora forumen tar sonika bort inlägg som är olämpliga - det kan jag respektera. Men att ämnen kan ändras lite smått för att passa... det köper jag inte!

Nu har jag mailat så jag försvinner snart och får återigen tacka för alla goa medlemmar och tiden som varit! Det var kul så länge det varade - ha en underbar jul får jag väl säga! Sy så det ryker!
avslutad081031 är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 21:29   #27
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Nu undrar jag en sak o nu som Forumvärd. Vi har regler som vi ska följa. Nu har jag själv inte behövt rycka in o ändra eller dyl.Forumvärldar ska ju bidraga till det positiva men som det är nu så blir ju både Admin o forumvärldar " påhoppade". Hur kan man kalla det för urkundsförfalskning om det blir en ändring i en text. Hade inte Admin funnits o trevliga medlemmar så hade denna sida inte varit. Jag är med på fler sidor och tycker ju bara att vi är vuxna människor så vad är problemet?Jag gick med för att få ideer tips o insperation. Sidan heter ju Sysidan.Och fått Swap som en liten vitaminkick ....Blev det bra nu? *L*

Senast redigerad av dunderlina den 2008-10-31 klockan 14:25.
dunderlina är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 22:14   #28
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Liten fundering... Det står i reglerna att forumvärdarna ska rätta stavfel i rubriker m.m, men då tycker jag att det är på sin plats att ni kan stava rätt själva först och främst. En liten kurs, kanske?
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-30, 22:20   #29
dunderlina dunderlina är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 155
Får jag be om en förklaring till inlägget?
dunderlina är inte uppkopplad  
Gammal 2008-10-31, 07:19   #30
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
positiva,
inspiration,
påhoppade,
vitaminkick.

Punkt mellan meningarna är också bra.
annemarlen är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons