Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-09-30, 10:15   #91
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Det här är ju för bedrövligt.....får jag din adress på mail så skickar jag en pingla till dej.......Varför har inte människan hört av sig.
Jag tycker detta är inte klokt.
Det ger inte bra betyg för swappar i framtiden....så kanske man har swappat färdigt.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-02, 15:29   #92
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
extra pinglan är på väg

I dag har jag skickat en pingla till dig....så jag hoppas att den inte försvinner på vägen. Hör av dig när den har kommit fram. Jag kan inte fatta varför man inte skickar swapp pinglan som man en gång har lovat.Jag är ledsen för din skull att du fått vänta så länge på en pingla. Jag tänker inte vara med i flera swappar som ska gå med vanlig post. Men jag ser fram emot stygnsättnings swapen där man skickar sitt bidrag genom e-mail och får allas bidrag genom e-mail också.
//wowa
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 09:38   #93
emilia emilia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 362
Tack Ewa. Jag fick pinglan idag, jätte snabb leverans . Den är jättefin och broscherna är jätte söta. Tack så jätte mycket
emilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-06, 07:42   #94
Helena_B Helena_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 100
Gulligt av dig Eva att fixa en ny pingla till Emilia!
Är det posten eller nån annan som felar? Det är ju så trevligt att hitta tjocka brev i brevlådan, och swappa är ju perfekt för det.
Helena_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-06, 12:54   #95
symamsell symamsell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 286
STORT tack till Ewa/wowa som så rart åtog sig att göra en pingla åt stackars Emilia!

Det är alltid tråkigt när sånt här händer. Som initiativtagare till swappen har jag känt ett ansvar för att försöka få personen att antingen "få tummen ur" och sy, eller att skicka vidare det man fått. Så har det ordnat sig vid något annat tillfälle, och det är ju jättebra. Har vid ett tillfälle skickat vidare det jag själv har fått, för att inte en person skulle bli utan. Men så kan jag ju inte göra varje gång. Jag tycker inte att man med gott samvete kan behålla nåt som man fått utan att ge nåt tillbaka. Men men, alla tänker vi på olika sätt....

När jag startade swappen hade jag först tänkt att skriva och be om någon/några frivilliga som kunde hoppa in om just nåt sånt här skulle hända. Men sen tänkte jag att då kanske det finns några som tycker att "jag har inte tid att sy just nu, och det finns ju reserver så det ordnar sig ändå". Sen kan det naturligtvis hända saker som är helt utanför någons kontroll, som t.ex. sjukdom. Det kan man meddela sin partner, och jag är säker på att man får förståelse för det. Men så småningom blir man ju frisk, och bör ta sitt ansvar.

Jag har en idé till en ny swap, men nu tvekar jag att dra igång den. Hur ska man få ett "bindande" deltagande? Såg i tråden Tjafs, tjafs, tjafs att någon föreslog "central-metoden", d.v.s. att alla skickar till t.ex. mig och jag sen fördelar det som kommer in. Men det känns som en onödig omväg, tar mer tid och kostar dubbelt porto. "Par-metoden" ser jag inte heller skulle göra någon skillnad (alltså att man skickar till och får från samma person). Om 1 person hoppar av drabbar det fortfarande någon.

Det roliga med en kedje-swap är att man vet vem man syr till men inte vem man ska få ett paket ifrån. Men kanske ska man publicera i tråden vem som skickar till vem? Det blir lite mer offentligt då, om man inte gör nåt...

Någon som har nån bra idé kring detta?

/Merja
symamsell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-06, 14:59   #96
emilia emilia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 362
Det här med att ha några frivilliga som kan ställa upp ifall något sånt här händer tycker jag inte är en dum idé. Det finns ju flera som blir ivriga på att sy när man får ett mönster så att man syr flera stycken. Då har man ju i reserv ifall någon skulle bli utan. Jag tycker det är jätte kul med swap och visst är det jätte tråkigt när det går så här, men jag kommer nog att fortsätta vara med i swappar om det dyker upp något som låter intressant.
emilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 18:35   #97
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag tycker ju det är jätteroligt att swapa! Det är synd att några slarvar - saker kan ju förstås hända, men vi har ju alla en dator! hur lätt som helst att meddela sig på,har jag hört!

För oss som "bara" syr men gillar att swappa är det ju tur att det finns ännu större eldsjälar; de duktiga som vill hålla i swapen!

Några som syr extra är kanske en lösning. Eller hoppas att bara de seriösa swapar nästa gång...

Och Merjas swapar brukar ju vara sååå kuliga!

/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 19:23   #98
tk81 tk81 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 99
en ny swap vore ju kul. älskar att swappa även fast jag har blivit utan 1 gång. man skulle ju även kunna göra så att de som har misskött sig inte får vara med på fler swappar, en del andra forum gör så att de som inte sköter sig blir avstängda från swappar för att hindra att de gör så igen.
tk81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons